Citat:
Ursprungligen postat av
Iditarod
Takk for støtten! Nei, jeg er ikke sint, og har heller ikke vært det. Men når samme bruker gjentatte ganger spør om jeg er sint, så kan man lure på om dette er en hersketeknikk, eller om dette er en avledningsmanøver. "Er du sint nå, Iditarod?" Jeg synes det vitner om umodenhet. Det samme vil jeg egentlig si om gjentatte forsøk på plassere meg i Team Tom, selv om jeg gjentatte ganger har uttalt at TH kan være skyldig. Jeg har sagt at jeg veldig tidlig i saken var ganske sikker på at TH var skyldig. Dette ut fra all statistikk, og selvfølgelig ut fra forutinntatthet. Jeg så for meg at dette var et drap i affekt, med alkohol i bildet. Når så politiet går ut med at dette var veldig godt planlagt, så må jeg jo bare innse at jeg tok feil. Pr dags dato er det en del som peker mot TH, men det ser foreløpig tynt ut. Jeg begynner å tvile på om det vil bli reist tiltale. Blir det en rettssak, så er det ingen selvfølge at TH blir dømt. Men skulle det i løpet av året dukke opp et lik(noe som er lite sannsynlig) med påfølgende tilståelse,(som er lite sannsynlig) håper jeg at TH får en knallhard straff!
Jag tycker du resonerar logiskt och förståeligt, även om jag själv är på andra sidan "gränsen".
Jag kan inte ta in att TH är någon som är det minsta intresserad av att dräpa någon, även om det går att föreställa sig att han kan ha uppflammande humör om han känner sig kränkt.
Något impulsiv kan han nog vara ..
Om inte annat så för all tid han sett sin familj i barndomsåren lida i fattigdom under lång tid med många barn, dels efter att ha arbetat enträget i sitt eget liv, i sin värld. Då må man flippa ut ibland. Jag menar, ett arbete med så stort ansvar skapar nog viss stress.
Men att planera ett mord ... "NEJ" säger jag.
Jag tror polisen har fel i det.
Om, om och om han gjort detta, så tror jag det var i hastigt uppflammande raseri över något som hänt (kvällen före).
Kanske de fyra som åt middag, talade om något som var känsligt för TH. Någon, t ex AEH,
kan ha kontrat ett spörsmål på "fel" sätt (kan ju vara om att flytta till Gjövik tillsammans med TH eller utan) eller vad som helst - och tillsammans med alkohol flippat ut ordentligt.
Något som samlats inom honom under lång tid -
men icke planerat!
I så fall, vid sina sinnens fulla bruk, som det heter; jag tror inte han är psykopat eller så.
Eller rättare sagt, påstår det.
Men ...ett sådant brott motsägs av nästan allt annat!
Trusselbrev, kryptovaluta, telefonsamtal, hans sätt att argumentera kan jag köpa!
Det enda som kvarstår är då de svaga så kallade "indicierna" ...
Om man tänker att TH är en snabb, effektiv och samtidigt försiktig person, kan det mycket väl
vara så att han faktiskt tar av sig skorna innan han går in, faktiskt tar helt lätt i trusselbrevet,
är kall om handen i oktober månad, lämnar därför inte fingeravtryck ... Har kastat några notatböcker för att de känns för personliga, inte för att det står något som kan peka mot honom men som ev. kan missförstås.
Jag tycker inte de raderade samtalen är något att bry sig om. Vad spelar det för roll?
Jag tror han går snabbt in och ut genom rummen och på hans arbete är man kanske van vid att man inte kan följa honom helt upp ... Det är heller inte "fint" att kolla och spana på chefen ...
Så inget säger att han smugit iväg.
Och hur ska han hinna detta?
Ja ja ... Jag blir förvånad om han är skyldig.
Man verkar inte komma längre än i denna tråd just nu ... utan att fler saker dyker upp som talar ett tydligt språk åt något håll.
Jag tror många med mig haft extra svårt att sova under denna tid, detta fall engagerar!
Natti natt.