2020-09-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det kan jo være detaljer som han har skrevet ned før han kom på tanken om å drepe henne.
Samlivsproblemer, skilsmisse, detaljer om seg selv som tegner et bilde av hans personlighet, som igjen kan underbygge at han står bak. At han f.eks evt har problemer med å fungere i sosial sammenheng.
Dysosial.
Det er vel ingen som har sagt at TH har skrevet ned i en bok at i morgen skal han kvele Anne, og derfor måtte han fjerne denne notatboken. Det som er så rart, er at man fant flere slike notatbøker, men for perioden da AE ble borte, så manglet det plutselig bøker. Hvorfor skulle han ellers kaste bøkene hvis det ikke var for å skjule noe? Han er kjent for å vil ha stålkontroll på hver minste detalj, og da er det rart å skulle kaste slike bøker.

Vilka är de - "man" - som fann flera notisböcker innan AEH försvann?
Och som sedan noterade att det fattades notisböcker?
Se fetat!
Citera
2020-09-01, 22:43
Medlem
Citat:
Mitt innlegg var til Sandemose og ikke deg. Jeg har opplevd Sandemose som en som er i stand til å svare for seg selv.
Men når du først vil snakke om det. Hvordan kan han tro at de ville oppklare saken når de byttet hypotese fra kidnapping til drap? Allerede der peker jo alt mot TH i og med at det ikke kan være andre enn han. Og så etter noen mnd, så blir TH arrestert. Men nei, ingen etterforskere. TH har jo penger til å leie hele London Metropolitan police med flere hundre etterforskere og sette dem på saken. Eller kanskje det ikke var så viktig for TH å finne sannheten likevel?

Inte säkert att TH tror att efterforskningen blir bättre av att hyra in egna poliser och detektiver.
Han är van att ta en "säker väg" (läs konventionell eller vanlig) som han kanske sätter mer tilltro till, än privata forskare som kanske arbetar för TH:S privata pengar ...
Risken för intriger är nog större om man gör sådan efterforskning privat - och media kan vinkla
saken som privat och inte skriva i allmänhetens intresse.
Riskfyllt ...?
Han verkar inte att tänka som den försvunna Madeleine Mc Canns föräldrar ... de har kanske inget emot att stå i blickfånget, intervjuas i TV osv.
Citera
2020-09-01, 23:04
Medlem
Det er da veldig så godt mange her tror at de kjenner TH, ja de kjenner han så godt at de kan til og med svare for han
Citera
2020-09-01, 23:25
Medlem
Citat:
Mitt innlegg var til Sandemose og ikke deg. Jeg har opplevd Sandemose som en som er i stand til å svare for seg selv.
Men når du først vil snakke om det. Hvordan kan han tro at de ville oppklare saken når de byttet hypotese fra kidnapping til drap? Allerede der peker jo alt mot TH i og med at det ikke kan være andre enn han. Og så etter noen mnd, så blir TH arrestert. Men nei, ingen etterforskere. TH har jo penger til å leie hele London Metropolitan police med flere hundre etterforskere og sette dem på saken. Eller kanskje det ikke var så viktig for TH å finne sannheten likevel?

Hva skal en privat etterforsker prestere å utrette? Det er politiet som sitter på tilgang til åstedet og alt annet bevismateriale.
Tror du de deler dette med private etterforskere?

Teleselselskaoer, står villig til å dele mobiltrafikk, ip-adresser, etc?
Bompengeselskap leverer ut passeringer til andre enn politiet?
Datatilsynet tillater ikke dette, samme hva du betaler. Da blir det i tilfellet korrupsjon.

Det kan da ikke være meningen at det skal brukes mot han? Det er politiet sin oppgave, og det er politiet som er den eneste som kan gjøre den jobben. I Norge er det norsk politi, ikke Metropolitan noe som helst.
Citera
2020-09-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ikke jobben for meg, men jobben for deg. Det er du som etterspør link til noe som er helt innefor å klare å finne selv. Jeg ser ikke noen grunn til å måtte ha en link lagt ved hvert eneste innlegg jeg har. Forøvrig så MÅ jeg ikke noe som helst. Det er innenfor å finne ut at TH hadde skrevet dagbøker i 40 år, og at dette var tykke store bøker.
z-z-z er jo ellers veldig ivrig til å finne linker, hennes store og eneste talent, så jeg ser ikke problemet. Er det det at hun da hjelper meg istedet for å tale imot meg, er det det som er problemet?

Nå må du gi deg! Du fortsetter med å slenge ut påstander du ikke har dekning for. Fremsetter du udokumenterte påstander, da er det selvfølgelig DU som må dokumentere påstandene!
Dette er elementær debattskikk, helt basic.
Du skjønner tydeligvis ikke dette, derfor tar jeg et tenkt eksempel:
Hvis jeg jeg slenger ut en udokumentert påstand om at at TH har alibi for tidsrommet 09: til 13:00 den dagen AEH forsvant, så må JEG dokumentere dette, jeg kan ikke skyve dette ansvaret over på andre medlemmer i gruppa.
Citera
2020-09-01, 23:29
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ja den forklaringen bør være god. Siden 1978 har TH skrevet i disse notatbøkene hver eneste dag der han drøfter tanker, planer og alt mulig rart. Tykke bøker. Alt var nøye datert. Dette er ikke av de små oransje notisblokkene, vi snakker her om tykke bøker, og de blir ikke borte av seg selv. Egentlig spiller det ikke noen rolle om hvilke periode det mangler bøker for. Men det er jo selvfølgelig interessant for den perioden før AE forsvant, og også perioden rundt og rett før 2012, når skilsmissepapirene ble undertegnet.
Hagen-paret feiret ikke 60-års-dag i 2010, en dag som selvfølgelig bør markeres, og rett etterpå blir altså disse papirene undertegnet. Hvorfor feirer ikke en milliardær sin 60-årsdag?
TH har selvfølgelig leitet etter disse papirene, siden skilsmisse er et vanlig motiv når det gjelder konedrap. Han skjønner jo at det kan kaste et dårlig lys over han. Jeg vet ikke hvor du har ifra at Anne samlet på alt mulig. Kvitteringer fra Rimi fra 1992. Gjør du det? Samler på alt mulig som du aldri kommer til å få bruk for? Har du svære pappesker i garasjen med alle mulige papirer, f.eks. kvittering for en paraply kjøpt på Lindex i 1967? Absolutt alle regningene du har betalt gjennom hele livet? Strømregning fra 1985? Vel, ikke alle er slik at de samler på søppel.

Den første Lindexbutikken i Norge kom ikke før i 1969. Paraplyen kan jo selvfølgelig ha blitt kjøpt i Sverige da.
Citera
2020-09-01, 23:42
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Nå må du gi deg! Du fortsetter med å slenge ut påstander du ikke har dekning for. Fremsetter du udokumenterte påstander, da er det selvfølgelig DU som må dokumentere påstandene!
Dette er elementær debattskikk, helt basic.
Du skjønner tydeligvis ikke dette, derfor tar jeg et tenkt eksempel:
Hvis jeg jeg slenger ut en udokumentert påstand om at at TH har alibi for tidsrommet 09: til 13:00 den dagen AEH forsvant, så må JEG dokumentere dette, jeg kan ikke skyve dette ansvaret over på andre medlemmer i gruppa.

Skulle du slenge ut en slik påstand, så tror jeg kanskje du får et svare strev med å dokumentere det. Men for all del. Var du med Tom hele denne tiden, så håper jeg du tar det med politiet. Da slipper han i tilfelle mye pes.
Citera
2020-09-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er da veldig så godt mange her tror at de kjenner TH, ja de kjenner han så godt at de kan til og med svare for han

Jag känner mig delvis träffad ...Men han har nog ingen lust att svara själv här inne.
Fär min del försöker jag att vinkla frågorna litet.
Men ibland tänker jag att ens inlevelseförmåga må ha en gräns också.
Får väl skriva en uppsats om en "fiktiv TH", som jag tror att de kan ha varit.
Annars hade det såklart varit bra om han svarat själv.
Poäng till dig!
Citera
2020-09-02, 00:01
Medlem
Citat:

Du spurte om hvorfor TH ikke hyret inn private etterforskere fra starten. HVIS TH er uskyldig, så var det vel naturlig for ham å sette sin lit til at politiet ville greie å oppklare saken.
"Allerede der peker jo alt mot TH i og med at det ikke kan være andre enn han". Dette er en forhastet konklusjon.Så lenge saken ikke er oppklart, så kan det være andre enn TH som er skyldig(e) Jeg understreker: Jeg sier ikke at TH ER uskyldig. Jeg sier at andre KAN være skyldig(e).
Citera
2020-09-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Skulle du slenge ut en slik påstand, så tror jeg kanskje du får et svare strev med å dokumentere det. Men for all del. Var du med Tom hele denne tiden, så håper jeg du tar det med politiet. Da slipper han i tilfelle mye pes.
Du har tatt poenget! Det er hodeløst å slenge ut påstander, hvis man ikke kan dokumentere!
Citera
2020-09-02, 00:12
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du har tatt poenget! Det er hodeløst å slenge ut påstander, hvis man ikke kan dokumentere!

Joa. Men på den andre siden så er dette en tråd der man kan komme med litt av det man vet, men likevel ikke ønsker å gå i dybden mtp kildevern osv. Jeg er sikker på at det finnes mange her som kanskje vet litt, men som naturlig nok ønsker å beskytte seg selv og sine kilder. Vel, så er det en del udokumenterte påstander, men om de kommer fra brukere som ofte viser seg å ha rett, så mener jeg det også kan være en berikelse for tråden. Vi velger selv hvem og hva vi tror mest på.
Citera
2020-09-02, 00:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Joa. Men på den andre siden så er dette en tråd der man kan komme med litt av det man vet, men likevel ikke ønsker å gå i dybden mtp kildevern osv. Jeg er sikker på at det finnes mange her som kanskje vet litt, men som naturlig nok ønsker å beskytte seg selv og sine kilder. Vel, så er det en del udokumenterte påstander, men om de kommer fra brukere som ofte viser seg å ha rett, så mener jeg det også kan være en berikelse for tråden. Vi velger selv hvem og hva vi tror mest på.

Det er noen som har vært litt tøffe og delt, men de har desverre fått så mye backlash at de nå er borte og/eller velger å holde seg veldig i bakgrunnen.

Edit: Se bare f.eks hvor mye tull det var rundt 0914-samtalen en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in