Citat:
Ursprungligen postat av
Iditarod
Jeg er langt på vei enig. Dette virker selvfølgelig merkelig, men jeg utelukker ikke at det det kan finnes en (god) forklaring. Vi vet egentlige veldig lite, det eneste vi vet, er at det angivelig skal mangle noen bøker.
Ja den forklaringen bør være god. Siden 1978 har TH skrevet i disse notatbøkene hver eneste dag der han drøfter tanker, planer og alt mulig rart. Tykke bøker. Alt var nøye datert. Dette er ikke av de små oransje notisblokkene, vi snakker her om tykke bøker, og de blir ikke borte av seg selv. Egentlig spiller det ikke noen rolle om hvilke periode det mangler bøker for. Men det er jo selvfølgelig interessant for den perioden før AE forsvant, og også perioden rundt og rett før 2012, når skilsmissepapirene ble undertegnet.
Hagen-paret feiret ikke 60-års-dag i 2010, en dag som selvfølgelig bør markeres, og rett etterpå blir altså disse papirene undertegnet. Hvorfor feirer ikke en milliardær sin 60-årsdag?
TH har selvfølgelig leitet etter disse papirene, siden skilsmisse er et vanlig motiv når det gjelder konedrap. Han skjønner jo at det kan kaste et dårlig lys over han. Jeg vet ikke hvor du har ifra at Anne samlet på alt mulig. Kvitteringer fra Rimi fra 1992. Gjør du det? Samler på alt mulig som du aldri kommer til å få bruk for? Har du svære pappesker i garasjen med alle mulige papirer, f.eks. kvittering for en paraply kjøpt på Lindex i 1967? Absolutt alle regningene du har betalt gjennom hele livet? Strømregning fra 1985? Vel, ikke alle er slik at de samler på søppel.