2020-09-01, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det är naturligtvis kopior. Det går inte att begära ut originalhandlingar. Trodde du visste det.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/juni/palmeutredningen-sa-tar-du-del-av-allman-handling/
Precis och min råga var om du vet hur mycket det kostar att begära ut samma material som den personen du refererar till ska ha hämtat ut men inte vill dela med sig av.

Vet du det?
Citera
2020-09-01, 09:03
Medlem
Citat:
Tackar för den upplysningen! Det är inte gratis om nu någon trodde det.

Sorry, mitt svar var riktat till onopono som ställde frågan om vad det kostade. Inte riktat dig.
Citera
2020-09-01, 09:11
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Jag hittade honom.

Tomas T. f 1945, skriven 1985 på Luntmakargatan 71.
Konstnär. Estnisk börd
Är personen idag levande? Går det isf att maska fram ett efternamn där?
Citera
2020-09-01, 09:29
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat på den frågan. Jag vet inte hur mycket det kostade eftersom jag inte känner personen. Men om du vill veta ungefär hur mycket det kostar så läs inlägget av Auric 8,28.

Du verkar vara väldigt trög. I fortsättningen får du klara dig själv utan min vägledning och hjälp.
Jisses, jag ställde en enkel fråga i all vänskaplighet och du tänder på alla cylindrar? Jag är inte insatt i hur det går till att begära ut material från PU's arkiv och frågade dig om du vet hur mycket det kostar att begära ut det material du refererade till.

Tagga ner. Jag ska inte besvära dig mer.
Citera
2020-09-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och beställer man ut det från utredningen så bör det kosta ca 1 360 kr + porto (du slipper portot om du hämtar högen själv).
Tack, då vet jag. Är det antal sidor man betalar för?
Citera
2020-09-01, 09:35
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Författaren till PM't, Jan Sundström, uppfattar det tvärtom som att det var "uppenbart" att Flyckt fruktade att säk hade "viss information" om honom som skulle kunna föranleda ett gripande.

Här är det således inte likheten med fantombilden som var skälet.

Vad Jan Sundström ”uppfattar” är inte fakta. Däremot är likheten mellan Tomas Flyckt och fantombilden så slående att det blir närmast omöjligt för PU att inte ta sig en titt på honom. Läser du sedan JO utredningen om PUs tillslag så ser du att mot TF lades inte fingrarna emellan när det kom till aktion. Behandlingen av hans sambo måste betecknas som brysk.
Citera
2020-09-01, 09:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Ska leta reda på det.

Japp, om JH och det blir ju lite extra pikant om det är samme Jan Hedlund som arbetade i SBC mordnatten, och som vi har i etern kl 23.24.40.

mordnattens Janne Hedlund jobbade ju i Stockholmspolisens ledningscentral och personen som nämns i tipset i Solna . Men det är inte längre än att ett byte av arbetsplats är troligt. Skulle vara intressant att veta mer om den Tomas.
Citera
2020-09-01, 10:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
''Jan om Tomas''. Uppenbarligen okända personer. Denna utbegäran måste ha privata bevekelsegrunder som vi inte känner till.

https://drive.google.com/file/d/11-_6DJU7aKFSRzWREoPwuRFfdR7FlEMf/view

''Harry om Tomas''

https://drive.google.com/file/d/1iusc4J0Ikh39F_e26kc3AWZuGY4uJhqc/view

Säger mig ingenting i det stora Palmemordsgalleriet. Kanske någon annan?

Jans teckning skulle vara intressant att få se, han sägs vara en skicklig tecknare.
Citera
2020-09-01, 10:22
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
mordnattens Janne Hedlund jobbade ju i Stockholmspolisens ledningscentral och personen som nämns i tipset i Solna . Men det är inte längre än att ett byte av arbetsplats är troligt. Skulle vara intressant att veta mer om den Tomas.
Fullständig eventuell information och material om denne Tomas är på gång. Det är begärt utlämnat. Lär ta minst en och en halv månad från idag.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-09-01 kl. 10:30.
Citera
2020-09-01, 10:36
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Sorry, mitt svar var riktat till onopono som ställde frågan om vad det kostade. Inte riktat dig.
onopono är för trögtänkt för att förstå det. Tror inte att någon skribent kan hjälpa honom i vederbörandes nöd.

Samtidigt besvarade du bevisligen på mitt inlägg.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Där jag förlåter dig. Alltså skämtsamt.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-09-01 kl. 10:49.
Citera
2020-09-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
När gick alf karlsson ur tiden?

han dog 1988
Citera
2020-09-01, 11:51
Medlem
Jag har alltid varit av åsikten att mordet var spontant. Ingen konspiration av Säpo eller Polis iaf. Även om jag har hållt mycket låda kring slapphet och ointresse för att lösa det i PU.

Men ser inte hur man väljer en öppen gata att skjuta OP på och inte i hans trappuppgång tex. Dels risk för vittnen på öppen gata. Men kan misslyckas med att fly, nån kan följa efter, man kan bli övermannad helt enkelt. Risk för att träffa civila/oskyldiga med skotten.

Så jag tänker vem kan se paret Palme och som då spontant har "bäst" förutsättning att hämta en Smith & wesson 357 magnum med metalpiercade kulor och återvända till bion i väldigt god tid för att inte riskera att missa paret när de lämnar? Lämnar den frågan lite öppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in