2020-09-01, 16:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mamma G*n skulle kommit för att passa barnen under Norge-resan. Hon hade inte, såvitt jag lyckats kunna läsa mig till, varit i Hjärsta i närhet till LWs död. Om nu LW alltid brukar ta av sig ringarna när hon diskade och duschade så är det ju väldigt märkligt att SDs dna fanns på hennes ringar när de inte träffats på flera dagar? Eller....?

Man blir ju lätt trött.
Det är väl alldeles klart att det inte var mamma G som diskade när bilder togs som visar att Lena handdiskar.

Citera
2020-09-01, 16:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och allt det visste LW. Ändå var han den enda
man hon ville ha.
Och hon vägrade släppa
honom. För ingen fick säga "nej" till LW.
Om du tycker det är så förskräckligt att inte LW lämnade SD så undrar jag vad du tycker om HD?
Hon har blivit lika illa behandlad som LW, bedragen i sex år, fått höra lögner och sedan blivit bedragen igen.
Hennes barn har trakasserats och alla hennes kontakter har övervakats.

Tycker du att hon gör ett bra val som verkar stanna med SD?
Eller tror du att hon är rädd för att möta samma öde som LW och stannar av den anledningen?

Det kanske kommer en dag när du igen skriver att "HD fick också skylla sig själv".
Citera
2020-09-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Ödet har spelat honom i händerna pga oskickligt polisarbete.Han har haft tur pga misstag.
Bara tacka och ta emot.
Dock är 23 34 aktiviteten bara indicier och inte tillräckligt starkt "alibi".
Personligen tror jag att en medhjälpare finns där hemma.
Då är vi (minst) två som tror det. Och jag vet att det finns fler som antingen tror att det är medhjälparen som faktiskt slog ihjäl LW, och att det var SD som lurade ut LW ur bostaden. Hade man dammsugit medhjälparens bostad i anslutning till mordet så hade man nog hittat lite smått och gott. Det gick för lång tid. Det hanns städas, tvättas och fixas under mordnatten och nästa dag.
Citera
2020-09-01, 17:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Förhoppningsvis, det vill säga, jag eller vi hoppas så och även, som man hoppas skall ske. Att du hoppas att en oskyldig person skall få sitt liv totalförstört genom att dömas till ett långtida fängelsestraff har jag redan förstått, men räkna inte in mig i dina önskningar, inte heller @Smhf, Snor-Johan, @Gloriouslife, och så vidare.
Vilka syftar du på med "och så vidare"?
I princip har du räknat upp dem som försvarar SD.
Citera
2020-09-01, 17:03
Medlem
Citat:
Det handlar om att vara en så god människa och förebild för andra som man bara kan.
Hur svårt kan det vara att visa medmänsklighet och empati?
Vi behöver alla en vän att luta oss emot när det blåser...
Det är därför jag vill vara den där klippan att luta sig emot.

Ha Ha Ha den var bra. Du, jag skulle inte ens pissa på fanskapet om han stod i full brand.
Citera
2020-09-01, 17:04
Medlem
Citat:
Då är vi (minst) två som tror det. Och jag vet att det finns fler som antingen tror att det är medhjälparen som faktiskt slog ihjäl LW, och att det var SD som lurade ut LW ur bostaden. Hade man dammsugit medhjälparens bostad i anslutning till mordet så hade man nog hittat lite smått och gott. Det gick för lång tid. Det hanns städas, tvättas och fixas under mordnatten och nästa dag.
Vad ska man säga om detta mordfallet?
Det är det enda jag kan säga.
Dåliga poliser.
Citera
2020-09-01, 17:06
Medlem
Citat:
Vad ska man säga om detta mordfallet?
Det är det enda jag kan säga.
Dåliga poliser.
Ja, det är otroligt mycket som gick fel första veckorna. Skandal.
Citera
2020-09-01, 17:09
Medlem
För att man överhuvudtaget skall kunna förstå en annan människas situation så måste man själv [individuellt] ha upplevt något liknande som den andra personen genomlidit och, eller genomlider.

Den eller de som inte varit och är i SD:s situation kan ej heller förstå den, tro inget annat gott folk än att SD lider, varför ? därför att hen är en vanlig enkel mänsklig varelse av kött och blod precis som alla vi andra och därför har SD också känslor även om hen inte uppvisar dem i kontakt med andra människor.

Jag kan garantera, att när SD stängt sin ytterdörr för natten och dragit ner alla sina persienner och då hen är helt allena, då ingen ser eller kan iakttaga hen, då lider även SD, ingen mänsklig varelse klarar av att sätta lock på sina känslor och låtsas som att allting är bra och att ingenting har hänt.

Det är fruktansvärt att få vara oskyldigt utpekad för något man inte gjort, speciellt för ett så pass allvarligt brott som ett mord.

SD:s hjärna gör sig nog påmind när nattens mörker och tystnad svept in och hen är ensam inom sitt hus, SD lider nog mer än vad många tror, själv skulle jag aldrig, jag säger aldrig vilja byta situation med SD.
Citera
2020-09-01, 17:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Mamma G*n skulle kommit för att passa barnen under Norge-resan. Hon hade inte, såvitt jag lyckats kunna läsa mig till, varit i Hjärsta i närhet till LWs död. Om nu LW alltid brukar ta av sig ringarna när hon diskade och duschade så är det ju väldigt märkligt att SDs dna fanns på hennes ringar när de inte träffats på flera dagar? Eller....?

Hennes mamma och pappa var hos henne på
lördagen innan As fest.
Citera
2020-09-01, 17:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S säger i förhör att han vill träffa L varje dag. Hon är mördad, säger Springare. Mot min vilja, säger S. Konstigt svar, eller hur? Hans plan var inte att skada, kanske?
Det fanns kanske någon annan som snabbt började misshandeln och sedan fanns inget annat att göra, för HD eller SD eller båda två, än att fortsätta slå tills LW var död.

"Hoppas hon är död" som HD sa nästa morgon.

Citat:
Citera
2020-09-01, 17:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vilka syftar du på med "och så vidare"?
I princip har du räknat upp dem som försvarar SD.

Jag har aldrig försvarat SD. Hur svårt ska det
vara att förstå att man inte måste välja
någon av dem? Man kan tycka att båda två
var egoistiska narcissister.
Citera
2020-09-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
För att man överhuvudtaget skall kunna förstå en annan människas situation så måste man själv [individuellt] ha upplevt något liknande som den andra personen genomlidit och, eller genomlider.

Den eller de som inte varit och är i SD:s situation kan ej heller förstå den, tro inget annat gott folk än att SD lider, varför ? därför att hen är en vanlig enkel mänsklig varelse av kött och blod precis som alla vi andra och därför har SD också känslor även om hen inte uppvisar dem i kontakt med andra människor.

Jag kan garantera, att när SD stängt sin ytterdörr för natten och dragit ner alla sina persienner och då hen är helt allena, då ingen ser eller kan iakttaga hen, då lider även SD, ingen mänsklig varelse klarar av att sätta lock på sina känslor och låtsas som att allting är bra och att ingenting har hänt.

Det är fruktansvärt att få vara oskyldigt utpekad för något man inte gjort, speciellt för ett så pass allvarligt brott som ett mord.

SD:s hjärna gör sig nog påmind när nattens mörker och tystnad svept in och hen är ensam inom sitt hus, SD lider nog mer än vad många tror, själv skulle jag aldrig, jag säger aldrig vilja byta situation med SD.
Självklart är det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in