2020-09-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det stämmer inte. Lena var bipolär och satt fast som en igel på SD och det mest utmärkande draget var att hon krisade ihop fullständigt när hon blev avvisad. Läs FUP. Anledningen att hon inte fick adekvat hjälp var för att hon blev pushad (som du gör) att skylla på männen. SD var bara en av dom och han var inte hennes sjukdom.
Om jag inte missminner mig så var det brodern som TRODDE att hon var bipolär. Men han är väl inte psykolog/psykiatriker? Eller har jag missat någon adekvat information - lägg gärna ut den i så fall. Det blir annars en trådsanning och vi kan väl försöka hålla såna nere?

Att hon krisade om hon blev avvisad kan bero på mycket annat än att man är bipolär. Så - aktbilaga och sida tack där en i yrket kunnig person har diagnostiserat LW vore fint.
Citera
2020-09-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD hade inte någon "allvarlig psykisk störning", vilket är en juridisk term som används när den misstänkte bör dömas till psykvård istället för fängelse.
Det är inte en friskförklaring.

Lyssna på förhören med honom så förstår du själv att han är ett "psykfall".
Med all sannolikhet är han också en mördare.
Vi får vänta tills våren med att se om han blir dömd.
Förhoppningsvis får han livstid.

Förhoppningsvis, det vill säga, jag eller vi hoppas så och även, som man hoppas skall ske. Att du hoppas att en oskyldig person skall få sitt liv totalförstört genom att dömas till ett långtida fängelsestraff har jag redan förstått, men räkna inte in mig i dina önskningar, inte heller @Smhf, Snor-Johan, @Gloriouslife, och så vidare.

Du är helt på det klara med att det är sedan länge bevisat att det inte gått att binda den mordanklagade SD till mordet på LW, och du är fullständigt medveten om att SD har ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket vilket styrker att SD inte är GM ändå trilskas du med att kalla SD med all sannolikhet för en mördare.

Att lyssna på ett förhör med SD, och sålunda skall man förstå enligt dig att SD är ett så kallat psykfall, det är nog du själv som sätter din egen diagnos på SD i samförstånd med din trådkamrat @Sh.Holms i detta fallet.

Jag kan garantera dig @hoppsann, att om inte SD hade haft det otroligt starka psyke som hen har, så hade SD brutit samman för länge sedan, SD har fått utstå en mycket kraftfull psykisk press under en lång tid och sådant tar på vem som helst, men SD tycks ha givit sig katten på att klara ut av denna pressen hen har fått genomlidit och med största sannolikhet fortfarande genomlider och det är mycket starkt gjort av SD att ha klarat av allt detta utan att ha brutit samman.

Jag känner mig mycket övertygad om, att efter det, att HR slutligen har tittat färdigt på detta mordfallet på LW så är SD fortfarande en fri person, något annat är för mig med flera helt otänkbart.
Citera
2020-09-01, 16:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lägg till:

Från Kompletteringen sid 2

"Rapport med bilder från Lena Wesströms bostad (tilläggsprotokoll 6 sid 129-
135) utvisande att Lena Wesström efter den 11 maj 2018 handdiskat till
styrkande av att DNA från Stefan Davidsson måste ha tillkommit på Lena
Wesströms ring efter deras möte den 11 maj 2018.
"

Det bevisar ingenting! Det var antagligen
hennes mamma som diskat.

Dessutom så har väl dottern eller extradottern
berättat att hon brukade ta av sig ringarna
när hon diskade och duschade?
Citera
2020-09-01, 16:10
Medlem
En Mil Tec Mini Teleskopbatong 13 kan ha varit mordvapnet.
Citera
2020-09-01, 16:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
En undran till JokerMannen:

Hur tänker du kring alibit 23. 34?

Vem såg att det var just SD som satt vid datorn?

Den som sett vem som satt vid datorn 23. 34 är ett kronvittne och kan då fria SD genom att ge honom sitt starka alibi.
Den personen måste självfallet träda fram och vittna till SD fördel.

Ingen såg det. Han var ensam.
Citera
2020-09-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Är det därför ni ställer upp för SD? För att de flesta, inklusive polisutredning, tror på honom som GM? Men herregud!
Det handlar om att vara en så god människa och förebild för andra som man bara kan.
Hur svårt kan det vara att visa medmänsklighet och empati?
Vi behöver alla en vän att luta oss emot när det blåser...
Det är därför jag vill vara den där klippan att luta sig emot.
Citera
2020-09-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ingen såg det. Han var ensam.
Det verkar som om ingen såg det.
Fast det vet vi inte med säkerhet.
Citera
2020-09-01, 16:21
Medlem
Citat:
hennes mamma som diskat.

Dessutom så harväl dottern eller extradottern
när hon diskade och duschade?
Mamma G*n skulle kommit för att passa barnen under Norge-resan. Hon hade inte, såvitt jag lyckats kunna läsa mig till, varit i Hjärsta i närhet till LWs död. Om nu LW alltid brukar ta av sig ringarna när hon diskade och duschade så är det ju väldigt märkligt att SDs dna fanns på hennes ringar när de inte träffats på flera dagar? Eller....?
Citera
2020-09-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De sökte inte på nån psykisk sjukdom. Man söker på "allvarlig psykisk störning". Googla på betydelsen. Det är en juridisk term, inte nån diagnos i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
I det här fallet, gjordes en P7:a i första steget då bedömdes det att SD inte hade ngn allvarlig psykisk störning.

Hade det bedömts att gå vidare om det fanns behov, så hade en mer omfattande utredning erfordrats.

När domstolen anser att en brottsmisstänkt persons psykiska tillstånd bör undersökas begär den oftast en paragraf 7-undersökning som ett första steg, främst för att bedöma om det finns behov av att gå vidare med en rättspsykiatrisk undersökning som är en mer omfattande utredning.

Inte så svårt att förstå om man inte stängt in sig i BOXEN

” Är en person som bedöms inte ha en allvarlig psykisk störning alltid mentalt frisk?
– Nej, majoriteten av de vi utreder har oftast någon typ av psykisk ohälsa. Det är nästan ingen som genomgår en rättspsykiatrisk undersökning som är mentalt helt frisk.”

https://www.rmv.se/aktuellt/allvarlig-psykisk-storning/
Citera
2020-09-01, 16:34
Medlem
Citat:
hennes mamma som diskat.

Dessutom så har väl dottern eller extradottern
när hon diskade och duschade
?

Då borde det ha kryllat av DNA!
Citera
2020-09-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
” Är en person som bedöms inte ha en allvarlig psykisk störning alltid mentalt frisk?
– Nej, majoriteten av de vi utreder har oftast någon typ av psykisk ohälsa. Det är nästan ingen som genomgår en rättspsykiatrisk undersökning som är mentalt helt frisk.”

https://www.rmv.se/aktuellt/allvarlig-psykisk-storning/
Fortsätter din förklaring: Det görs för övrigt ca 1500 P7or. 500 av dom (cirka) fortsätter på en stor RPU och knappt hälften hamnar på rättspsyk. Så man behöver inte vara FRISK för att P7:an inte skall påvisa allvarlig psykisk störning. Det sitter fler psykiskt sjuka i fängelse än psykiskt friska när det gäller allvarliga våldsbrott. Men INTE speciellt många som lider av en allvarlig psykisk störning. Det är svårt för vissa att begripa skillnaden. Ibland får vi bara ge upp.

Begreppet uppkom på 90-talet (om jag minns rätt).
Citera
2020-09-01, 16:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Det verkar som om ingen såg det.
Fast det vet vi inte med säkerhet.

Den bästa möjligheten att hitta en sådan person (som ännu inte trätt fram) är genom SD själv, som också sedan nu mycket lång tid borde haft ett betydande intresse att finna rätt på den personen.

En del saker sköter s.a.s. sig själva. När viljan finns. Och frågan är då troligen inte om en sådan person finns eller ej, utan blir mer ett konstaterande att någon sådan person aldrig framträtt.

Polisen lär ju dessutom redan från första stund ha letat med ljus och lykta efter vittnesmål från grannar och bekanta rörande vad de iakttog de aktuella nätterna, och vilka de såg ute eller inne, om lampor var tända eller inte etc, och vilka de såg lämna sina hem vid vilken tidpunkt. Det finns ett antal andra sådana iakttagelser, men inga av nyckelkaraktär för att fälla, eller fria. Vid halv tolv en måndag är det gärna lite stillsamt i ett bostadsområde med skolbarn och förvärvsarbetande, av det enkla skälet att folk har skola och jobb att gå till, och de har rullat ner, gått och lagt sig och släckt lyset. De sitter inte uppe och ugglar vid datorn eller tv:n själva. Omvänt så inväntar mördaren gärna just denna tidpunkt för att undgå att bli sedd.

Hade GM tidigarelagt sitt brott kanske vi hade sett en annan uppslutning i nyckelvittnesfrågan. Men kanske inte till MGMs fördel...

Det är otacksamt att vara mördare, och ska väl vara.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-09-01 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in