Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
SD hade inte någon "allvarlig psykisk störning", vilket är en juridisk term som används när den misstänkte bör dömas till psykvård istället för fängelse.
Det är inte en friskförklaring.
Lyssna på förhören med honom så förstår du själv att han är ett "psykfall".
Med all sannolikhet är han också en mördare.
Vi får vänta tills våren med att se om han blir dömd.
Förhoppningsvis får han livstid.
Förhoppningsvis, det vill säga, jag eller vi hoppas så och även, som man hoppas skall ske. Att du hoppas att en oskyldig person skall få sitt liv totalförstört genom att dömas till ett långtida fängelsestraff har jag redan förstått, men räkna inte in mig i dina önskningar, inte heller @Smhf, Snor-Johan, @Gloriouslife, och så vidare.
Du är helt på det klara med att det är sedan länge bevisat att det inte gått att binda den mordanklagade SD till mordet på LW, och du är fullständigt medveten om att SD har ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket vilket styrker att SD inte är GM ändå trilskas du med att kalla SD med all sannolikhet för en mördare.
Att lyssna på ett förhör med SD, och sålunda skall man förstå enligt dig att SD är ett så kallat psykfall, det är nog du själv som sätter din egen diagnos på SD i samförstånd med din trådkamrat @Sh.Holms i detta fallet.
Jag kan garantera dig @hoppsann, att om inte SD hade haft det otroligt starka psyke som hen har, så hade SD brutit samman för länge sedan, SD har fått utstå en mycket kraftfull psykisk press under en lång tid och sådant tar på vem som helst, men SD tycks ha givit sig katten på att klara ut av denna pressen hen har fått genomlidit och med största sannolikhet fortfarande genomlider och det är mycket starkt gjort av SD att ha klarat av allt detta utan att ha brutit samman.
Jag känner mig mycket övertygad om, att efter det, att HR slutligen har tittat färdigt på detta mordfallet på LW så är SD fortfarande en fri person, något annat är för mig med flera helt otänkbart.