2020-09-01, 10:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Är det någon som vet vad som hände med danskarna när de greps av polisen på torget i Malmö? Enligt rykten skulle de åtalas för HMF.

Måste de åka till rättegången i Sverige? För att danska polisen ska utlämna dem måste gärningen vara ett brott även i dansk domstol om inte EU har andra regler. Om de inte åker till rättegången blir de aldrig dömda och brottet preskriberas efter ett par år. Att vara dömd för brott i något land kan ju påverka deras möjligheter att resa till t.ex. USA, Ryssland eller andra länder som bryr sig om sådant. Dessutom kan inte staten driva in böter från danskarna om de aldrig blir dömda

Skulle de mot förmodan bli dömda, eller åtalade borde vi ha insamlingar för deras böter och juridiska kostnader. Det är det minsta man kan begära av oss svenskar! Paludan verkar ha insett varför svenskarna inte gör något mot islamismen, vår poliskår skulle inte skydda oss och vi skulle givetvis bli dödade ganska snabbt. Men vi kan protestera genom GoFundMe insamlingar och dylikt åt de som gör någonting för vår sak.

All heder åt danskarna som utförde bokbålet i den osmanska provinsen i Sverige!

Jag tror knappast att det leder till något åtal. En åklagare som försöker driva ett åtal på detta gör det mot bättre vetande skulle jag våga påstå.
Citera
2020-09-01, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
En sak som gör mig extra förundrad är, om det nu på något sätt är olagligt att "sparka fotboll" med koranen, varför låter polisen detta fortgå i uppåt en halvtimme innan de helt plötsligt ingriper och "stoppar matchen" varefter de arresterar och för bort tre Stram Kurs medlemmar ??. Då skulle man väl ha gjort det bara minuter efter att det började ?. Därtill var det förhållandevis lugnt på Stortorget i övrigt också och polisen hade god koll på läget och hade satt upp avspärrningsband o dylikt. Kan också återposta den längre youtube-video som en av de deltagande Stram Kurs medlemmarna själv filmat. Den pågår i stort sett från mötets början till dess polisen avbryter evenemanget.

https://www.youtube.com/watch?v=9jdqUDkt0io
Det är inte olagligt att sparka en koran. De blev omhändertagna på grund av att de inte hade något demonstrationstillstånd och att deras uttalanden är föremål för åsiktsbrottet hets mot folkgrupp.
Citera
2020-09-01, 11:14
Medlem
Bara en bild på en brinnande koran kommer ju vålla lika mycket kravaller som en brinnande koran. Offer-mentalitetens kränkthetskult kommer hitta vilket skäl som helst för att fortsätta motivera att vara offer och att vara kränkt.
Citera
2020-09-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De har redan bränt den svenska flaggan flera gånger... skillnaden är att det är okey att hata svenskar för vi förtjänar visst det för vi låter folk stanna här, och den enda tacken vi får för det är att bli rättslösa.

Så enligt dig man ska hata alla muslimer bara för att några brände flaggor? Är det koranens fel? Ska vi verkligen hata alla muslimer bara för att några gjorde så?
Finns svenskar som möda och våldta, så ska man hatar alla svenskar och tänker att vi så uppför oss?
Och nej det är inte okej att bränna svenska flaggor och jag tycker att dem ska straffa för sånt. Problemet jag ser här är vårt svenska lag som jag tycker att det bör ändras. Dem som inte kan respektera andra ska verkligen straffas. Vi behöver hårda straffar.
Citera
2020-09-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Därför att det ingår inom yttrandefriheten. I Sverige får man bränna sin egen bok så länge man inte äventyrar brandsäkerheten för andra mm. Du verkar missa att den som blir provocerad och skapar upplopp pga bokbålet är den som har problemet. Om en grupp människor blir galna av att jag äter en banan är det inte jag som är problemet utan gruppen som blir galna av att jag äter en banan.

Muslimerna förändrar den svenska demografin, begår kriminalitet, övergrepp, våld och kostar enorma summor. På sikt utrotar de svensken och det svenska samhället. Skulden för att de kan komma in i Sverige är dock landsförrädarnas inom journalistkåren och våra etablerade politiker och inte muslimernas. Dessa är opportunister som kommer till dukat bord.

Parasiter som vallfärdar till andras länder eftersom de själva inte kan skapa välfungerande länder.

Men vi attackera deras tron om vi bränner deras böcker. Så varför ska man skapa problem och blanda alla.

Svenskar begår också kriminalitet, övergrepp, våld och kostar summor även på svenska folket. Och vem är det som släppt in dem? Vi svenskar, och vi ska skylla på oss.
Citera
2020-09-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rj1992
Så enligt dig man ska hata alla muslimer bara för att några brände flaggor? Är det koranens fel? Ska vi verkligen hata alla muslimer bara för att några gjorde så?
Finns svenskar som möda och våldta, så ska man hatar alla svenskar och tänker att vi så uppför oss?
Och nej det är inte okej att bränna svenska flaggor och jag tycker att dem ska straffa för sånt. Problemet jag ser här är vårt svenska lag som jag tycker att det bör ändras. Dem som inte kan respektera andra ska verkligen straffas. Vi behöver hårda straffar.

Nej men får man bränna flaggor så får man väl bränna böcker. Att inte hata alla för vad någon gör, som att rita en teckning eller sparka på en bok det är en lektion du borde ge muslimerna.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-09-01 kl. 11:44.
Citera
2020-09-01, 11:42
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
En naturlig följdfråga....
Vi har redan förstått att man absolut inte får bränna koranen!
Frågan är vad man hanterar ett exempel av nämnda bok som blivit trasigt/utslitet, på ett korrekt sätt.

(Min fetning) Det vanligaste är att boken begravs på helig mark, en sed som även praktiseras inom andra religioner inklusive kristendomen.
Citera
2020-09-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej men får man bränna flaggor så får man väl bränna böcker. Att inte hata alla för vad någon gör, som att rita en teckning eller sparka en bok det är en lektion du borde ge muslimerna.

Det är en bok för dig men för dem är det deras heliga bok. Varför kan man inte bara respektera och acceptera andra? Hur enkelt skulle vårt liv vara
Citera
2020-09-01, 11:49
Medlem
Citat:
Det är en bok för dig men för dem är det deras heliga bok. Varför kan man inte bara respektera och acceptera andra? Hur enkelt skulle vårt liv vara

Det var inte deras bok det var hans bok. Han köpte den och för honom var det just bara en bok.

Folk har rätt till sin egen åsikt. Vill någon kritisera Islam så ska de kunna göra det, UTAN att bli dödad för det.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-09-01 kl. 11:51.
Citera
2020-09-01, 12:40
Medlem
Citat:
Det är inte olagligt att bränna varken flaggor eller religiösa symboler. Det man äger förfogar man över så andra har inte med att göra vad jag gör med mina tillhörigheter. Sen kan man tycka att det är respektlöst att bränna både flaggor och religiösa symboler öppet men då får man väl titta åt ett annat håll. Alternativet är att göra det olagligt men är det verkligen en väg att gå? Att man inte ska ha rätt att göra vad man vill med sin egen egendom pga att vissa är lättkränkta?
Citera
2020-09-01, 13:05
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Det är inte olagligt att sparka en koran. De blev omhändertagna på grund av att de inte hade något demonstrationstillstånd och att deras uttalanden är föremål för åsiktsbrottet hets mot folkgrupp.
Även om ditt antagande skulle stämma så tycker jag fortfarande att polisens agerande är mycket märkligt. Ungefär samma sak borde väl ha hänt Stram Kurs medlemmarna även om de saknat demonstrationstillstånd. Att alltså redan efter några minuter hade demonstrationen blivit upplöst och tre av medlemmarna blivit gripna samt därefter hade de övriga beordrats att samla ihop sina pinaler och skingra sig.

Nej, polisens beteende går inte riktigt ihop i ditt "scenario" heller, tycker jag. Varför besvära sig med att låta poliser postera sig med jämna mellanrum runt torget och sätta upp avspärrningar i form av vit-blå band. Vidare ses ytterligare förstärkning i form av fler avspärrningsband sättas upp ut när demon redan pågått i uppåt tio minuter. Sammanlagt fick alltså en demonstration som sägs varit helt otillåten vara ifred i uppåt en halvtimme innan man stoppade den.

Att en grund att gripa tre av dem skulle ha varit att de gjort uttalanden som strider mot lagen om Hets Mot Folkgrupp skulle jag i så fall fan i mig vilja se bevis på. En t-tröja med "Fuck Islam" tryckt på bröstet ?, en (1) vers av kampsången "De skal ikke integreres, De skal hjem" ?. Sammantaget såg jag inget beteende som inte förekommit under de många tiotals möten Stram Kurs hållit runt hela Danmark. I så fall så skiljer sig Sveriges och Danmarks HMF-lagstiftningar åt ?. Och är det så så vet jag ju vilken jag valt om man kunde det. Men en ledtråd kan jag ge: Det vore inte Sveriges.
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
En naturlig följdfråga....
Vi har redan förstått att man absolut inte får bränna koranen!
Frågan är vad man hanterar ett exempel av nämnda bok som blivit trasigt/utslitet, på ett korrekt sätt.
Hur gör man sin egen Koran-kompost ??. Trädgårdsmästare Drule Rasmussen ger sina bästa tips.
Senast redigerad av Celeron 2020-09-01 kl. 13:28.
Citera
2020-09-01, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Även om ditt antagande skulle stämma så tycker jag fortfarande att polisens agerande är mycket märkligt. Ungefär samma sak borde väl ha hänt Stram Kurs medlemmarna även om de saknat demonstrationstillstånd. Att alltså redan efter några minuter hade demonstrationen blivit upplöst och tre av medlemmarna blivit gripna samt därefter hade de övriga beordrats att samla ihop sina pinaler och skingra sig.

Nej, polisens beteende går inte riktigt ihop i ditt "scenario" heller, tycker jag. Varför besvära sig med att låta poliser postera sig med jämna mellanrum runt torget och sätta upp avspärrningar i form av vit-blå band. Vidare ses ytterligare förstärkning i form av fler avspärrningsband sättas upp ut när demon redan pågått i uppåt tio minuter. Sammanlagt fick alltså en demonstration som sägs varit helt otillåten vara ifred i uppåt en halvtimme innan man stoppade den.

Att en grund att gripa tre av dem skulle ha varit att de gjort uttalanden som strider mot lagen om Hets Mot Folkgrupp skulle jag i så fall fan i mig vilja se bevis på. En t-tröja med "Fuck Islam" tryckt på bröstet ?, en (1) vers av kampsången "De skal ikke integreres, De skal hjem" ?. Sammantaget såg jag inget beteende som inte förekommit under de många tiotals möten Stram Kurs hållit runt hela Danmark. I så fall så skiljer sig Sveriges och Danmarks HMF-lagstiftningar åt ?. Och är det så så vet jag ju vilken jag valt om man kunde det. Men en ledtråd kan jag ge: Det vore inte Sveriges.
Hur göra sin egen Koran-kompost ??. Trädgårdsmästare Drule Rasmussen ger sina bästa tips.
Polisen har sagt att de sagt saker som skulle kunna vara hets mot folkgrupp. Vad de har sagt exakt vet vi inte.

Sen antar jag att polisen stoppade hela spektaklet eftersom det hela urartade sig till en allmän sammankomst enligt deras definition. Att samlas och skrika är egentligen inte olagligt, men om det tar uttryck i att det bedöms vara en allmän sammankomst, där de inte har fått tillstånd för det, så kan polisen upplösa sammankomsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in