2020-09-01, 09:13
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Notater fra møter med kryptogutten kan avsløre THs kunnskap om Monero.

Det har vært så stille rundt denne kryptogutten lenge nå. Siktelsen står vel fortsatt ved lag? Må være tungt å ha en så alvorlig anklage mot seg i lang tid.
Citera
2020-09-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du synes å ha en rørende tillit til barnas bistandsadvokat Ståle Kihle.

Denne super-advokat-mannen skal nå lese igjennom 20 000 dokumenter, før han med stødig hånd skal peke politiet i retning vekk fra TH og samtidig i retning oppklaring av saken.

Denne super-advokat-mannen vil nok oppdage detaljer som både politiet og forsvarsadvokat Svein Holden på slurvete og skjødeløst vis har oversett. SK er nok mye smartere enn politiet og SH tilsammen.

Når forventer du at løsningen vil komme?

Ståle Kihle er vel ikke alene om å lese disse dokumentene? Dokumentene er klausulerte, men evt. advokalfullmektig har vel adgang til dette, etter å ha undertegnet taushetserklæring?
For øvrig har politiet med stødig hånd kjempet mot at advokaten skulle få tilgang til disse dokumentene. Advokaten har bedt om innsyn, noe politiet har nektet. Det måtte til en avgjørelse i retten før politiet ga etter. Politiet hadde muligheten til å anke, men skjønte at dette ikke var hensiktsmessig. Advokat Kihle har blitt kritisert for at har vært passiv. Forklaringen er at han har vært avskåret fra mengder med viktige dokumenter.
Citera
2020-09-01, 09:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Det kan selvfølge virke mistenkelig, men vet vi om de kan ha kommet til rette? Det er vel heller ikke slik at politet, hvis disse notatbøkene dukker opp, sender ut en en pressemelding om funnet? Og det er ikke sikkert at politiet opplyser til media, hvis TH etterhvert har kommet med en logisk forklaring. Vi vet ikke om antall manglende bøker, hvilket tidsrom, er det bøker som er skrevet kronologisk etc. Nå har jeg nettopp skrevet en alternativ forklaring på hvorfor det tok tid å finne de "usedvanlig godt skjulte" skilsmissepapirene. For meg faller det naturlig å søke alternative forklaringer på det mange ser på som "indisier". Det gjelder ikke bare denne tråden, men generellt på Flashback.
Det kan derfor finnes naturlige forklaringer på det ikke foreligger en komplett samling notatbøker.
Fetad: Jeg ser at dere jobber iherdig, og skal jobbe hardt for å finne plausible forklaringer på alle indisier som taler for at TH er skyldig i denne saken.

Ingen av disse forklaringene jeg hittil har lest er mer sannsynlige enn det som gjør det mistenkelig, så i sum blir de svekket for hver gang.

Det blir som å gange med tall under 1.

F.eks:
1) Manglende fingeravtrykk på trusselbrevet
2) Fravær av TH’s skoavtrykk i huset

Hver for seg kan de kanskje ha noen usannsynlige, men ikke umulige forklaringer, men samlet blir forklaringene mer usannsynlige.

Dette gjelder alle de 38? punktene vi har listet opp, og sikkert mange fler som politiet sitter med.

I en rettssak skal alt legges fram, og jeg tror det blir en enstemmig dom mot TH og MGM.
Citera
2020-09-01, 09:31
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Dette gjelder alle de 38? punktene vi har listet opp, og sikkert mange fler som politiet sitter med.

I en rettssak skal alt legges fram, og jeg tror det blir en enstemmig dom mot TH og MGM.

Har du den komplette lista med 38 punkter? Kanskje du kan legge den her?
Citera
2020-09-01, 09:39
Medlem
Citat:
Fetad: Jeg ser at dere jobber iherdig, og skal jobbe hardt for å finne plausible forklaringer på alle indisier som taler for at TH er skyldig i denne saken.

Ingen av disse forklaringene jeg hittil har lest er mer sannsynlige enn det som gjør det mistenkelig, så i sum blir de svekket for hver gang.

Det blir som å gange med tall under 1.

F.eks:
1) Manglende fingeravtrykk på trusselbrevet
2) Fravær av TH’s skoavtrykk i huset

Hver for seg kan de kanskje ha noen usannsynlige, men ikke umulige forklaringer, men samlet blir forklaringene mer usannsynlige.

Jeg er veldig enig i det du skriver: "Hver for seg kan de kanskje ha noen usannsynlige, men ikke umulige forklaringer, men samlet blir forklaringene mer usannsynlige."
Så jeg synes det er rart at noen fremdeles mener at TH sannsynligvis IKKE er involvert i ugjerningen. Men jeg mener allikevel at det som foreligger av (offentliggjorte) indisier er for tynt til å dømme TH. Tvilen skal komme tiltalte til gode, som det heter. Men kan hende det kommer opp noen nye momenter i en eventuell rettssak.
Citera
2020-09-01, 09:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Har du den komplette lista med 38 punkter? Kanskje du kan legge den her?
Her er de første 13 punktene som må forklares på naturlig vis, resten ble tilført tråden gjennom posting fra post nr. #45631 (s. 3803)

Hvor sannsynlig er det at AE ble kidnappet/drept av utenforstående når:

1. Kidnapperne ikke var ute etter penger i et halvt år
2. Kidnapperne ikke har sendt livsbevis
3. Hun ønsket skilsmisse
4. TH og familien mente forholdet var lykkelig
5. Separasjonspapirer bare hun hadde underskrevet, lå gjemt i huset
6. Hun ble kraftig skjevfordelt i ektepakten
7. Hun ble kalt et negativt kallenavn av sine nærmeste
8. TH’s fingeravtrykk manglet på konvolutten og 2 av 5 sider i trusselbrevet
9. TH’s skoavtrykk manglet i huset, men avtrykk fra familien og ni av ukjent Sprox-sko avsatt av GM/MGM
10. Telefontrafikken med familien viser et mistenkelig mønster: 06, 10, 18
11. TH slettet to samtaler til AE
12. Motstrid i sms 0910
13. Kidnapping av «sivile» er svært uvanlig i Norge
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-01 kl. 10:26.
Citera
2020-09-01, 10:23
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Her er de første 13 punktene som må forklares på naturlig vis, resten ble tilført tråden gjennom posting fra post nr. #45631.

Hvor sannsynlig er det at AE ble kidnappet/drept av utenforstående når:

1. Kidnapperne ikke var ute etter penger i et halvt år
2. Kidnapperne ikke har sendt livsbevis
3. Hun ønsket skilsmisse
4. TH og familien mente forholdet var lykkelig
5. Separasjonspapirer bare hun hadde underskrevet, lå gjemt i huset
6. Hun ble kraftig skjevfordelt i ektepakten
7. Hun ble kalt et negativt kallenavn av sine nærmeste
8. TH’s fingeravtrykk manglet på konvolutten og 2 av 5 sider i trusselbrevet
9. TH’s skoavtrykk manglet i huset, men avtrykk fra familien og ni av ukjent Sprox-sko avsatt av GM/MGM
10. Telefontrafikken med familien viser et mistenkelig mønster: 06, 10, 18
11. TH slettet to samtaler til AE
12. Motstrid i sms 0910
13. Kidnapping av «sivile» er svært uvanlig i Norge

Takk
Citera
2020-09-01, 12:10
Medlem
Tänker lite på hur det hade varit om TH hade följt instruktionerna i brevet och inte hade kontaktat polisen. Bara låtit det gå tills bubblan sprack av sig själv.
Citera
2020-09-01, 12:21
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Tänker lite på hur det hade varit om TH hade följt instruktionerna i brevet och inte hade kontaktat polisen. Bara låtit det gå tills bubblan sprack av sig själv.

Hadde han fulgt instruksene og ikke sagt noe, så ville både familie og venner ha etterlyst AEH, og boblen ville kanskje sprukket langt tidligere?
Citera
2020-09-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva med AEH's bistandsadvokat, forresten?

Burde ikke han ha samme muligheten til å "ettergå om politiet har gjort en god nok jobb" og "be politiet om å gjennomføre nye etterforskningsskritt", ref. Kihle i dagbladet-artikkelen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/barna-far-20-000-sider-dokumenter/72798210

En slik uttalelse virker liksom som hadde passet bedre om den var fra offerets bistandsadvokat, ikke barnas.

Men hennes bistandsadvokat har vel tillit til etterforskningen, da.

Han kanske inte har bett om tillgång?
Citera
2020-09-01, 12:54
Medlem
Flere som er kritiske til politiets arbeid

Citat:
Politiet synes å behandle Hagen og barna som motparter som de forsøker å rundspille. Politiet benytter sine maktmidler – som ransaking og båndlegging av huset – i månedsvis – men vil nekte barna innsyn. Samtidig lekker politiet til mediene for å skape et momentum til sin fordel.
https://www.document.no/2020/09/01/hagen-saken-skjer-det-noe-med-norsk-rettssikkerhet/
Citera
2020-09-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Hadde han fulgt instruksene og ikke sagt noe, så ville både familie og venner ha etterlyst AEH, og boblen ville kanskje sprukket langt tidligere?

Inga strips eller sprox och inga synliga släpspår. Barnen hade blivit invigda och ombedda att hålla tyst om saken. Vänner kan man ljuga för ett tag.

Bara lekte med tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in