2020-09-01, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Detta är ett passande ställe att ta upp det som är kodat i Bibeln.

Det är kodat för att visa att bibeln är sann. Det som har hänt och händer går att utläsa med hjälp av datorns hjälp genom ett nedladdningsbart program.

Förr var kunskapen att utläsa koden för hand endast för en liten utvald skara.

Genom att vi nu kan läsa den dolda texten i Bibeln /Torah så bekräftar det att tiden är nära då jorden blir utsatt för saker som ingen människa tidigare varit med om.

https://www.youtube.com/c/TheCodesearcherdotcom/videos
När kommer detta (konpiratoriska)förutbestämda inträffa?
Alla har i alla tider sagt att "tiden är nära"!
Vad gör denna förutsägelse "närmare" eller sannare?
När!
Årtal?

Vägrar kolla på just denna video just nu!

Detta är ett diskussionsforum och du borde kunna formulera några påståenden från denna video som vi andra( utan att ha sett videon ifråga)borde kunna ta ställning till!

"Dolda koder i bibeln"

Avslöja en dold kod i plain skript så sponsrar jag dig resten av livet!

Det är väldigt typiskt att religiösa blir lurade av allsköns "con-artists" på nätet och "annorstädes" ,von oben😁
Senast redigerad av rantaplan 2020-09-01 kl. 02:36.
2020-09-01, 02:46
Medlem
Varför inte tänka att vi är i begynnelsen av en ny tid?

Liite intellektell plexibilitet önskas 🦓

Och inte i de sista av tider?
Senast redigerad av rantaplan 2020-09-01 kl. 02:52.
2020-09-01, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KleinerSchnurrbart
För att undvika fler rättfärdiga varningar från ruskigbuss så måste jag avsluta "diskussionen" med dig.
Jag hoppas att du en dag kommer till tro på Jesus Kristus, att han tog på sig våra synder på korset, begravdes och uppstod på tredje dagen.

Ha det bra, rantaplan!
Jag har sannerligen inte anmält dig till någon moderator!
Tror inte ruskibuss är nån jävel utan en riktig en, så gå och lägg dig!
2020-09-01, 03:48
Medlem
Citat:
För att undvika fler rättfärdiga varningar från ruskigbuss så måste jag avsluta "diskussionen" med dig.
Jag hoppas att du en dag kommer till tro på Jesus Kristus, att han tog på sig våra synder på korset, begravdes och uppstod på tredje dagen.

Ha det bra, rantaplan!
Varför skulle du få rättfärdiga varningar av ruskigbuss?

Säg ens NÅGOT av värde!
Eller nåt av intresse för oss andra!
Senast redigerad av rantaplan 2020-09-01 kl. 03:56.
2020-09-01, 04:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag har sett mängder med citat från Jesus här på flashback.
Men du har inte orkat leta upp ett enda av de sällsynta exemplen.
2020-09-01, 04:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nejdå,

Joh 3:16-18
"Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte trott på Guds ende son."

Därför är jag inte dömd och kan heller inte anklagas inför Gud fadern. Jesus har betalat för mina synder, en gång för alla.

Joh 8:35
"Slaven stannar inte i huset för alltid, men sonen stannar för alltid. Om nu Sonen befriar er, blir ni verkligen befriade."

Så jaa, eftersom jag tror på sonen och hans ORD så är jag också fri.

Det finurliga med bibeln, när man läser HELA bibeln, är att alla ORD kan bekräftas på flera ställen, i skapelsen, av profeterna, av Jesus själv och lärjungarna och även Paulus Guds tjänare.
De som tror på Jesus är de som lever efter hans budskap och inte de som "kommit till tro".

Du har själv bestämt att du är utvald till ett evigt liv, trots att du avskyr budskapet och hittar på undanflykter för att slippa det. Men det är inte självutnämnda "troende" som avgör vilka som får evigt liv och vilka som får evigt straff.

Läs Matteus 25:32-46 där Jesus kungör vilka det är som hör till livet. Det är Jesus som är vägen och sanningen - inte Paulus.
2020-09-01, 04:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag startade tråden En kungörelse som kristna inte vill veta av, som sammanfogades med denna tråd, även om kungörelsen inte bara handlar världens undergång.
.
  • Världen är på väg mot slutet
  • Satan är världens furste och är dömd
  • Satans värld är en värld av lögner
  • Det finns en annan evig värld för de värdiga
  • Guds vilja är sanningen
Felet som människor alltid har gjort är att sätta sin egen vilja främst. Men människors vilja är inte Guds vilja. Om människor bättre förstod Guds makt, så skulle inga religioner finnas och ingen skulle försöka upphöja sig själv.
2020-09-01, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag startade tråden En kungörelse som kristna inte vill veta av, som sammanfogades med denna tråd, även om kungörelsen inte bara handlar världens undergång.
.
  • Världen är på väg mot slutet
  • Satan är världens furste och är dömd
  • Satans värld är en värld av lögner
  • Det finns en annan evig värld för de värdiga
  • Guds vilja är sanningen
Felet som människor alltid har gjort är att sätta sin egen vilja främst. Men människors vilja är inte Guds vilja. Om människor bättre förstod Guds makt, så skulle inga religioner finnas och ingen skulle försöka upphöja sig själv.
Suck, och nu försöker du kungöra din egna sprillans nya tolkning av den kristna religionen!
Och mangla in i oss "ovetande" på Flashback Religion av alla plejs!
!
Du har hamnat fel,
Missat målet, so to say
Pröva på gator och torg,

Inte bland oss medvetna!
2020-09-01, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De som tror på Jesus är de som lever efter hans budskap och inte de som "kommit till tro".

Du har själv bestämt att du är utvald till ett evigt liv, trots att du avskyr budskapet och hittar på undanflykter för att slippa det. Men det är inte självutnämnda "troende" som avgör vilka som får evigt liv och vilka som får evigt straff.

Läs Matteus 25:32-46 där Jesus kungör vilka det är som hör till livet. Det är Jesus som är vägen och sanningen - inte Paulus.
Jag älskar budskapet, nåden som utan att du förtjänar det räddar dig genom tro.

Och jaa, tro leder till gärningar. Men inte tvärtom. Tro utan gärningar är död tro. Men gärningar utan tro är redan död.

Så vad kommer först?

Man måste lästa HELA bibeln för att förstå innebörden av detta. Förstå att trots lagen som Israel fick av Gud genom Moses så kunde dom inte låta bli att synda och vända sig emot Gud. Trots "goda gärningar" så blev dom inte rättfärdigade för bara tro kan göra dig fri. Tro på Jesus Kristus, att Gud gav världen sin enda son, att dö, begravas och sedan uppstå igen för våra synders skull. Så att vi genom att tro på honom får möjlighet att bli räddade.

Jesus kom inte för att rädda dom rättfärdiga, han kom för att rädda dom som gått vilse.

Detta bör lära oss att vi inte är och inte kan vara perfekta i egen kraft. Men med den kraft vi får genom tron så blir vi perfekta i Guds ögon. Men i den här kroppen och i den här världen kan vi aldrig blir syndfria. Men med den kraft vi får genom tron blir vi ödmjuka, dömer inte andra, men strävar efter bättring.

Varför tror du Jesus var så arg på fariseerna?

Matt 23:23 "Ve er skriftlärda och fariseer, ni hycklare som ger tionde av mynta och dill och kummin men försummar det viktigaste i lagen: rättvisa, barmhärtighet, trohet. Det gäller att göra det ena utan att försumma det andra."

Matt 22:37-40 Det största budet i lagen enligt Jesus
"Du ska älska Herren, din Gud, med hela ditt hjärta och hela din själ och med hela ditt förstånd. Detta är det största och första budet. Sedan kommer ett av samma slag: Du skall älska din nästa som dig själv. På dessa bud vilar hela lagen och profeterna."

Dessa budskap förmedlar Paulus och dom andra apostlarna till nya troende och till oss genom skrifterna. Paulus om någon, fd farisee och allt, kände väl till och förstod vidden av budskapet.
2020-09-01, 08:28
Medlem
Citat:
Och jaa, tro leder till gärningar. Men inte tvärtom. Tro utan gärningar är död tro. Men gärningar utan tro är redan död.
Du är indoktrinerad utan att fatta det.

Om ni älskar dem som älskar er, skall ni då ha lön för det? Gör inte tullindrivarna likadant? Och om ni hälsar vänligt på era bröder och bara på dem, gör ni då något märkvärdigt? Gör inte hedningarna likadant? Matt 5:46-47

Tror du verkligen att de som inte tror inte kan göra gott? Deras gärningar är döda enligt dig.

Bassiehof, som säger så dumt det kan bli när vinkelhak vinklar till det.
2020-09-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du är indoktrinerad utan att fatta det.

Om ni älskar dem som älskar er, skall ni då ha lön för det? Gör inte tullindrivarna likadant? Och om ni hälsar vänligt på era bröder och bara på dem, gör ni då något märkvärdigt? Gör inte hedningarna likadant? Matt 5:46-47

Tror du verkligen att de som inte tror inte kan göra gott? Deras gärningar är döda enligt dig.

Bassiehof, som säger så dumt det kan bli när vinkelhak vinklar till det.
Det är inte jag som säger det, det är bibeln som förmedlar det budskapet.

Joo och bibeln säger också att även icke troende kan göra goda gärningar, men det leder inte av sig självt till räddning och evigt liv. Bara tro och gärningar som kommer ur denna tro, leder till himmelriket.
2020-09-01, 08:54
Medlem
Citat:
Det är inte jag som säger det, det är bibeln som förmedlar det budskapet.

Joo och bibeln säger också att även icke troende kan göra goda gärningar, men det leder inte av sig självt till räddning och evigt liv. Bara tro och gärningar som kommer ur denna tro, leder till himmelriket.
Nej, bibeln säger inte det, du säger det. Beviset att det inte är sant är Jesus egna ord i citatet.

Men det är inte vad du säger. Du säger att ateisters gärningar är döda, även om de också tror att de ska göra gott mot först och främst sina närstående. Paulus profeterade rätt om dig.

Och om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheterna och har hela kunskapen, och om jag har all tro så att jag kan flytta berg, men saknar kärlek, är jag ingenting. 1Kor 13:2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in