2020-09-01, 06:24
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad kostar det att få det utlämnat?
Vet ej. Känner inte personen.
Citera
2020-09-01, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Tillägg.

Ser nu att Jan är polisman Jan Hedlund som arbetade vid Solna polisstation.

Tomas har kartlagt OP. Är av estnisk börd. Haft lokal i GS. Köpt pistol eller revolver. Rörde sig buffligt, något klumpigt och haltade något. Reste ofta till Estland. Bar alltid glasögon på grund av stark närsynthet.

40-45 år. Kraftigt voluminöst byggd. Något jäst om magen. Lunkande, lufsande gång. Haltande på grund av en skada i sin häl. Bodde på Kammakargatan.

Vem är Tomas?
GF tror jag.
Citera
2020-09-01, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
GF tror jag.
Har tilt i hjärnan just nu. Vem är GF i klarspråk. Gunnar Falk, Gert Fylking eller någon annan?
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-09-01 kl. 07:14.
Citera
2020-09-01, 07:29
Medlem
Citat:
Vet ej. Känner inte personen.
Jag menar, utlämnat av statens arkiv. Vet du det? Eller finns inte det i arkivet?
Citera
2020-09-01, 07:30
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Tillägg.

Tomas har kartlagt OP. Är av estnisk börd. Haft lokal i GS. Köpt pistol eller revolver. Rörde sig buffligt, något klumpigt och haltade något. Reste ofta till Estland. Bar alltid glasögon på grund av stark närsynthet.

40-45 år. Kraftigt voluminöst byggd. Något jäst om magen. Lunkande, lufsande gång. Haltande på grund av en skada i sin häl. Bodde på Kammakargatan.

Vem är Tomas?

Ska leta reda på det.

Japp, om JH och det blir ju lite extra pikant om det är samme Jan Hedlund som arbetade i SBC mordnatten, och som vi har i etern kl 23.24.40.
Citera
2020-09-01, 07:35
Medlem
Citat:
Jag menar, utlämnat av statens arkiv. Vet du det? Eller finns inte det i arkivet?
Du frågade hur mycket det kostade? Vilket jag svarade på.

Dessförinnan skrev jag att allt material avseende VG, 3,9 kilo och 665 sidor dokument, nu är utlämnade från PU och i handen hos beställaren. Där problemet är att denna beställare inte lägger ut materialet offentligt. Vad är det du inte förstår?
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-09-01 kl. 07:38.
Citera
2020-09-01, 07:37
Medlem
Citat:
Har tilt i hjärnan just nu. Vem är GF i klarspråk. Gunnar Falk, Gert Fylking eller någon annan?
Gärningsmannaprofilen med beteckningen GF.
Sid 952 i GRK
Citera
2020-09-01, 08:08
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Tillägg.

Vem är Tomas?

Jag hittade honom.

Tomas T. f 1945, skriven 1985 på Luntmakargatan 71.
Konstnär. Estnisk börd
Citera
2020-09-01, 08:10
Medlem
Citat:
Du frågade hur mycket det kostade? Vilket jag svarade på.

Dessförinnan skrev jag att allt material avseende VG, 3,9 kilo och 665 sidor dokument, nu är utlämnade från PU och i handen hos beställaren. Där problemet är att denna beställare inte lägger ut materialet offentligt. Vad är det du inte förstår?
Fast han får väl inte originalhandlingarna? Det går väl att begära ut samma material igen och igen? Annars så kan ju Mr X hämta ut hela arkivet och därpå låsa in det eller förstöra det?
Citera
2020-09-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Jag hittade honom.

Tomas T. f 1945, skriven 1985 på Luntmakargatan 71.
Konstnär. Estnisk börd
Tack så mycket! Då verkar vi ha en fastställd identitet. Du är bra på att få fram uppgifter!

Då bör nästa steg bli att begära ut allt material och alla eventuella förhör med denna person ur PU. Om man bedömer att han är värd att gå vidare med.

Edit.

Allt material avseende Tomas/GF är redan begärda utlämnade. Där ser man! Då slipper man det jobbet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-09-01 kl. 08:26.
Citera
2020-09-01, 08:17
Medlem
Citat:
Fast han får väl inte originalhandlingarna? Det går väl att begära ut samma material igen och igen? Annars så kan ju Mr X hämta ut hela arkivet och därpå låsa in det eller förstöra det?
Det är naturligtvis kopior. Det går inte att begära ut originalhandlingar. Trodde du visste det.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2020/juni/palmeutredningen-sa-tar-du-del-av-allman-handling/
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-09-01 kl. 08:28.
Citera
2020-09-01, 08:27
Medlem
Citat:
Det är naturligtvis kopior. Det går inte att begära ut originalhandlingar. Trodde du visste det.

Och beställer man ut det från utredningen så bör det kosta ca 1 360 kr + porto (du slipper portot om du hämtar högen själv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in