2020-08-31, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Självklart menar jag medborgarskap! Fan satt till och med och stirrade på ordet när jag postade inlägget för att jag tyckte att något var fel, men polletten trillade aldrig ner så lät det passera.

Oavsett, ÄR han svensk medborgare kan dom inte hindra inträde, däremot så står dom antagligen på svenska sidan istället och tar honom för att planera något samhällsfarligt eller liknande. Så det blir förhör och fördröjning osv, men till slut måste dom ju släppa ut honom i Sverige och vad som händer sen återstår att se.

Han har inget svenskt medborgarskap just nu, endast ett danskt. Men han ska söka ett svenskt med tanke på att hans far är svensk.
Citera
2020-08-31, 20:13
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rasmus Paludan kommer att satsa hårt på Sverige nu:

En koran i veckan ska brinna - resten av året.

Ja, vad blir polisens motdrag?

Kanske lägger de ned kampen mot gängbrottsligheten och går all-in här?
Han verkar ha "många strängar på sin lyra" just nu. I artikeln stod också att han nu vänt sig till den svenska ambassaden för att om möjligt ansöka om ett svenskt pass eftersom han kanske har även svenskt medborgarskap. Det är också möjligt att inreseförbudet strider mot EU-rätten.

Polisens motdrag ??. Om omständigheterna nu är sådana att han också är svensk medborgare så kan väl Sverige inte göra så mycket mer än att släppa in honom när han då spatserar till gränskontrollen och smäller upp ett svenskt pass. Om det istället skulle bli något domstolsförfarande där det fastslås att inreseförbudet strider mot EU-rätten, så kan väl polisen i Sverige inte göra annat än att rätta sig efter beslutet.
Citera
2020-08-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Självklart menar jag medborgarskap! Fan satt till och med och stirrade på ordet när jag postade inlägget för att jag tyckte att något var fel, men polletten trillade aldrig ner så lät det passera.

Oavsett, ÄR han svensk medborgare kan dom inte hindra inträde, däremot så står dom antagligen på svenska sidan istället och tar honom för att planera något samhällsfarligt eller liknande. Så det blir förhör och fördröjning osv, men till slut måste dom ju släppa ut honom i Sverige och vad som händer sen återstår att se.

Han får ansöka först och allt är inte så enkelt som man tror. Han har inget medborgarskap i dagsläget.
Jo anses han vara en säkerhetsrisk kommer han inte få arbeta ostört. Han är ju utredd genom neuropsykologisk utredning där blev Paludan diagnoserad med en hjärnskada, och det kunde man väl nästa se tycker jag. Oavsett så kanske han har något slags tvång när det gäller att elda koraner. Även om han kan resa in tids nog så kommer man finna underlag för att stoppa hans framfart det är jag övertygad om.
Citera
2020-08-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Han får ansöka först och allt är inte så enkelt som man tror. Han har inget medborgarskap i dagsläget.
Jo anses han vara en säkerhetsrisk kommer han inte få arbeta ostört. Han är ju utredd genom neuropsykologisk utredning där blev Paludan diagnoserad med en hjärnskada, och det kunde man väl nästa se tycker jag. Oavsett så kanske han har något slags tvång när det gäller att elda koraner. Även om han kan resa in tids nog så kommer man finna underlag för att stoppa hans framfart det är jag övertygad om.

Hjärnskada, jo tjenare- i så fall är den till hans fördel. Advokat, politiker och med en hjärna att tänka med till skillnad från...
Citera
2020-08-31, 21:48
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Han har inget svenskt medborgarskap just nu, endast ett danskt. Men han ska söka ett svenskt med tanke på att hans far är svensk.
Ja, det är utifrån det jag diskuterar. I första inlägget så tog jag upp att han antagligen har rätt till svenskt medborgarskap, vilket vi inte vet om det är så eller ej ännu. I det andra så diskuterade jag utifrån om han ÄR svensk medborgare, vad som skulle kunna ske då.

Spännande tycker jag.

Edit: fortsatte skriva medlem istället för medborgare. Rättat nu.
Citera
2020-08-31, 23:01
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Polisen ska beskydda Paludan om han efter sin Koranbränning fått smäll på käften eller blivit utsatt för annat brott. Då är polisens skyldighet att ta fast förövaren och rättsstatens skyldighet att döma gärningsmannen. Däri tar statens ansvar slut. Staten har inte ansvar för att konstnärer och provokatörer som känner sig hotade får poliser som sina personliga livvakter.

Paludan blev ju nekad bränningen.
Jag var borta i helgen så jag missade hela föreställningen.
Enligt media så ska några ändå ha eldat koranen samt sparkade boll med den.
Om folk gjort detta utan polisens tillstånd så har dom väl ingen skyldighet att skydda koranbrännarna?
Citera
2020-08-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte olagligt att hata en religion, inte heller olagligt att uttrycka att man hatar en religion, till exempel genom att elda upp en bok, däremot är det olagligt att använda våld, hot samt att förstöra annans egendom.

Det är precis såhär enkelt trots att du vecklar in dig i sidospår som du inte behärskar.

Väx upp din missunsamma lilla fascistråtta.

Är tillräckligt vuxen som inte sprider hat och dra alla över kam bara för att någon muslim gjorde något.
Så om det är olagligt att hata något så varför stör ni er på att muslimer hatar homosexuella, icke muslimer osv. Då har dem lika rätt som vi?
Det är enda du kan uttrycka dig är här din dickhead som inte ens våga gå till muslim och uttrycka dig framför dem. Helt säker att du är alkoholist eller drogberoende som inte få tillräckligt hjälp från soc pga importer men våga bara klaga här.
Citera
2020-08-31, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Vad är det för dålig inställning att utrota människor? Primitiva reflexer från primitiv religion. Vi pratar om religion här, inte människor. Religion finns till av en anledning och det är som ett verktyg av de politiska och ekonomiska eliterna att styra underklassen. Ett sätt att styra och kontrollera massorna. Så har det alltid varit genom historien och så kommer det alltid att förbli.

För mig får man gärna bränna både biblar och koraner, ju fler desto bättre. Det handlar inte om hat utan endast om markering att ni religiösa ska veta er plats och inte sticka upp och ta över offentliga rum som vanliga icke religiösa människor behöver för sitt välbefinnande. Vi lever år 2020 i en tid då vetenskap och teknik segrat över vidskepelse. I en sekulär västerländsk demokrati har jag rätt att bränna min privata egendom. Jag får bränna min egen Harry Potter om jag vill. Jag får bränna min egen bibel eller min egen koran. Sagoböcker som sagoböcker så att säga och det är när allt kommer kring ändå bara en bunt ihoplimmat papper med tryck på. Varje dag skickas både biblar och koraner som blivit utslitna till förbränning från folkbibliotek runt om i landet. So fucking what?

En västerländsk sekulär demokrati med religionsfrihet innebär också att jag kan välja frihet från religion om jag önskar det. Jag ska inte behöva konfronteras med liknande patetiskt spektakel som exempelvis i Ronneby park där vuxna män ligger med aschlet i vädret och för oväsen. Du får naturligtvis hänge dig åt perversiteter som religionsutövning men gör det privat så vi andra moderna logiskt tänkande människor slipper konfronteras med det.

De länder som haft oturen att inkorporerats med Islam har det ju inte gått så särskilt bra för. Underutveckling, dysfunktionalitet, våld och sociala orättvisor verkar vara Islams adelsmärken.

Varför ska vi lösa på detta sätt genom att bränna kronan eller bibel bara för att vi inte tror på det? Kan man inte lösa detta på andra sätt? Som att sprida kunskap osv så att religoner blir endast privat och inget annat.
Hur skulle du tycka om dem bränner vetenskapliga böcker och tvinga dig tro i deras böcker istället? Om du tycker att det är okej att bränna koranen eller bibel så är det också okej för dem att göra så, right?
Ibland behöver man tänka från deras perspektiv och tänka varför gör dem och hur viktigt är det och kanske kan man förstå dem och inte bara vara envis och bara stå till sin ställning.
Jag förstår just inte varför vi svenskar hatar muslim? Vad har dem gjort i Sverige? Kan någon förklara
Citera
2020-09-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rj1992
Varför ska vi lösa på detta sätt genom att bränna kronan eller bibel bara för att vi inte tror på det? Kan man inte lösa detta på andra sätt? Som att sprida kunskap osv så att religoner blir endast privat och inget annat.
Hur skulle du tycka om dem bränner vetenskapliga böcker och tvinga dig tro i deras böcker istället? Om du tycker att det är okej att bränna koranen eller bibel så är det också okej för dem att göra så, right?
Ibland behöver man tänka från deras perspektiv och tänka varför gör dem och hur viktigt är det och kanske kan man förstå dem och inte bara vara envis och bara stå till sin ställning.
Jag förstår just inte varför vi svenskar hatar muslim? Vad har dem gjort i Sverige? Kan någon förklara

De har redan bränt den svenska flaggan flera gånger... skillnaden är att det är okey att hata svenskar för vi förtjänar visst det för vi låter folk stanna här, och den enda tacken vi får för det är att bli rättslösa.
Citera
2020-09-01, 06:17
Medlem
borrizs avatar
En naturlig följdfråga....
Vi har redan förstått att man absolut inte får bränna koranen!
Frågan är vad man hanterar ett exempel av nämnda bok som blivit trasigt/utslitet, på ett korrekt sätt.
Citera
2020-09-01, 06:56
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Därför att det ingår inom yttrandefriheten. I Sverige får man bränna sin egen bok så länge man inte äventyrar brandsäkerheten för andra mm. Du verkar missa att den som blir provocerad och skapar upplopp pga bokbålet är den som har problemet. Om en grupp människor blir galna av att jag äter en banan är det inte jag som är problemet utan gruppen som blir galna av att jag äter en banan.

Citat:

Muslimerna förändrar den svenska demografin, begår kriminalitet, övergrepp, våld och kostar enorma summor. På sikt utrotar de svensken och det svenska samhället. Skulden för att de kan komma in i Sverige är dock landsförrädarnas inom journalistkåren och våra etablerade politiker och inte muslimernas. Dessa är opportunister som kommer till dukat bord.

Parasiter som vallfärdar till andras länder eftersom de själva inte kan skapa välfungerande länder.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2020-09-01 kl. 07:06.
Citera
2020-09-01, 10:45
Medlem
Så här är dets avatar
Är det någon som vet vad som hände med danskarna när de greps av polisen på torget i Malmö? Enligt rykten skulle de åtalas för HMF.

Måste de åka till rättegången i Sverige? För att danska polisen ska utlämna dem måste gärningen vara ett brott även i dansk domstol om inte EU har andra regler. Om de inte åker till rättegången blir de aldrig dömda och brottet preskriberas efter ett par år. Att vara dömd för brott i något land kan ju påverka deras möjligheter att resa till t.ex. USA, Ryssland eller andra länder som bryr sig om sådant. Dessutom kan inte staten driva in böter från danskarna om de aldrig blir dömda

Skulle de mot förmodan bli dömda, eller åtalade borde vi ha insamlingar för deras böter och juridiska kostnader. Det är det minsta man kan begära av oss svenskar! Paludan verkar ha insett varför svenskarna inte gör något mot islamismen, vår poliskår skulle inte skydda oss och vi skulle givetvis bli dödade ganska snabbt. Men vi kan protestera genom GoFundMe insamlingar och dylikt åt de som gör någonting för vår sak.

All heder åt danskarna som utförde bokbålet i den osmanska provinsen i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in