Citat:
Ursprungligen postat av
rj1992
Vad är det han vill yttra genom att bränna koranen framför deras moske?
Då har jag också rätt att utrota sådan människa och dig med som ber hat inom sig. Sådan människor ska inte exciteras i världen.
Snälla du kom inte att snacka att homosexuella är bara inte accepterad av islam. Dem är forfarande inte accepterad över allt i världen. Det är enda du har att skylla på.
Vad är det för dålig inställning att utrota människor? Primitiva reflexer från primitiv religion. Vi pratar om religion här, inte människor.
Religion finns till av en anledning och det är som ett verktyg av de politiska och ekonomiska eliterna att styra underklassen. Ett sätt att styra och kontrollera massorna. Så har det alltid varit genom historien och så kommer det alltid att förbli.
För mig får man gärna bränna både biblar och koraner, ju fler desto bättre. Det handlar inte om hat utan endast om markering att ni religiösa ska veta er plats och inte sticka upp och ta över offentliga rum som vanliga icke religiösa människor behöver för sitt välbefinnande. Vi lever år 2020 i en tid då vetenskap och teknik segrat över vidskepelse. I en sekulär västerländsk demokrati har jag rätt att bränna min privata egendom. Jag får bränna min egen Harry Potter om jag vill. Jag får bränna min egen bibel eller min egen koran. Sagoböcker som sagoböcker så att säga och det är när allt kommer kring ändå bara en bunt ihoplimmat papper med tryck på. Varje dag skickas både biblar och koraner som blivit utslitna till förbränning från folkbibliotek runt om i landet. So fucking what?
En västerländsk sekulär demokrati med religionsfrihet innebär också att jag kan välja frihet från religion om jag önskar det. Jag ska inte behöva konfronteras med liknande patetiskt spektakel som exempelvis i Ronneby park där vuxna män ligger med aschlet i vädret och för oväsen. Du får naturligtvis hänge dig åt perversiteter som religionsutövning men gör det privat så vi andra moderna logiskt tänkande människor slipper konfronteras med det.
De länder som haft oturen att inkorporerats med Islam har det ju inte gått så särskilt bra för.
Underutveckling, dysfunktionalitet, våld och sociala orättvisor verkar vara Islams adelsmärken.