2020-08-31, 19:44
Medlem
Det är uppenbart att LP far med osanning.
Länkar med ett förhör som källa här nedan.

Där säger LP att hon aldrig såg GMs ansikte. Men något som är mycket besynnerligt är ju att hon efter första skottet vänder sig mot OP och säger "De smällare som barn har är skrämmande". Då lever hon ju i nån slowmotion-värld om hon hinner säga allt det innan hon ser att OP ligger ner.
Det är ju så uppenbart att det hon säger inte går ihop. LP liksom många vittnen ändrar sin historia... av vilken anledning egentligen.

LP likt PU uppfattar jag som väldigt nonchalanta och har ett genuint ointresse för att lösa mordet. Är de skrämda till tystnad? Eller bara känslokallhet?

Länk:
https://youtu.be/v82svuDs5Es
Citera
2020-08-31, 19:51
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Förhör med frilansfotografen Ulf Karlsson. Plus övrigt material. Hävdar att han anlände till mordplatsen nästan samtidigt som första piketen.

https://drive.google.com/file/d/1rcV...XLGgHSiTA/view

Vem är mannen han beskriver? Finns på en av hans bilder. Fastnade lite för det här med Eccoskor och att den mellanblå jackan kunde användas både som midjejacka och längre jacka. Men åldern 25-30 år?

Skorna reagerade jag på därför att Mårten P pratade om att Grandmannen hade fotriktiga lågskor. Och så detta med att man kunde variera jackan i längd.

Ja, jag vet inte. Blev bara lite nyfiken. Har vi Ulf Karlssons bilder?
Citera
2020-08-31, 20:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Trams. Varför skulle någon hota dig på grund av något du skrivit om mordet på Olof Palme? Du har väl inte bidragit med något som inte har varit känt sedan tidigare?

Jag tramsar inte. Ditt trams om två Oswalds är ju trams DE LUXE! Det är så vi skiljer oss åt. Du har två Oswalds, jag har bar en. Lee Harvey Oswald som än idag sparkas på som JFK:s mördare. Båda vi två vet att jag har rätt.

Idag stod en vit, tysk, bil utanför min port när jag åkte till Systemet i Högdalen. Kan ha varit en BMW eller Audi. Jag är skitdålig på bilar, all ser ta mig fan likadana ut idag. Kan ha varit en korean också. Jag brukar gå en genväg genom skogen till Lerbäcksgränd i Hagsätra/Rågsved. Där tar jag bussen med min Megadeth-keps på.

Varför skriver jag det här? Därför att jag vill locka ut Olof Palmes mördare. Jag tar risken och skyldigheterna. Om jag blir attackerad, fine, helt OK. Om jag inte blir det så är ni fega. Ni är åtminstone 12 personer som lever idag. Ska ni ha problem att likvidera en ensam hårdrockare? Jag väntar på er. Ha på er pungskydd för jag kommer att sikta mot genitalierna. Ni kommer att få så mycket spö innan ni har ihjäl mig och helikoptern kommer vara i luften att ni alla hamnar bakom lås och bom. Bollen ligger hos er.

Jag vet hur mordet på Olof Palme gick till. Man behöver inte vara speciellt smart för att fatta det. Allt efter mitten av 90-talet är desinformation. Jag levde då, det gjorde ni också med vetskapen. Kom då era jävla nassekuksugare. En gång för alla.

Jag ska ge Anti Avsan det här innan vi ses. Jag tror Anti vände runt Olof Palme på mordplatsen och sköt honom med två kulor genom slipsen. Varför är inte slipsen blodig om det skulle vara utgångshål? Jag tror Anti än idag tror att han gjorde rätt. Problemet är bara det att Olof Palme var blå, inte Marx/Lenin-röd. Det är alltså kretiner som har haft ihjäl honom. Jävla korkade idioter. De precis första rapporterna/uttalanden var att Olof hade skjutits framifrån. Jag tror att Anti har en hederskodex och inte skjuter folk i ryggen. Så gjorde man mot polacker i Sovjetunionen, sköt dem i bakhuvudet/ryggen, och jag tror Anti är en nyttig högeridioit, på den tiden. Jag är också höger men inte i Antis läger.

Man skjuter inte en president eller statsminister om man vill ha lugn i landet. Det är bara psykopater som gör det. Fega små luder.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-08-31 kl. 20:35.
Citera
2020-08-31, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Vem är mannen han beskriver? Finns på en av hans bilder. Fastnade lite för det här med Eccoskor och att den mellanblå jackan kunde användas både som midjejacka och längre jacka. Men åldern 25-30 år?

Skorna reagerade jag på därför att Mårten P pratade om att Grandmannen hade fotriktiga lågskor. Och så detta med att man kunde variera jackan i längd.

Ja, jag vet inte. Blev bara lite nyfiken. Har vi Ulf Karlssons bilder?

Han har definitivt misstagit sig vad gäller den första piketen.
Ulf kom ju när kroppen var bortförd i ambulansen. Alltså tidigast 23.28.
Vittnet som sett en WT bör vara Skelleftehamnsmannen, men den iakttagelsen gjordes enligt brevskrivaren 23.22 om jag minns korrekt.

Ja, vem var mannen?
Ulf har ju inga bilder av Palme då han låg kvar på platsen så vitt det är känt, så mannen bör nog ha iakttagits tio minuter efter mordet.
Men skumma typer runt mordplatsen är alltid intressanta. Bilderna som inte visats vore intressanta att se.
Citera
2020-08-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tramsar inte. Ditt trams om två Oswalds är ju trams DE LUXE! Det är så vi skiljer oss åt.

Idag stod en vit, tysk, bil utanför min port när jag åkte till Systemet i Högdalen. Kan ha varit en BMW eller Audi. Jag är skitdålig på bilar, all ser ta mig fan likadana ut idag. Kan ha varit en korean också. Jag brukar gå en genväg genom skogen till Lerbäcksgränd i Hagsätra/Rågsved. Där tar jag bussen med min Megadeth-keps på.

Varför skriver jag det här? Därför att jag vill locka ut Olof Palmes mördare. Jag tar risken och skyldigheterna. Om jag blir attackerad, fine, helt OK. Om jag inte blir det så är ni fega. Ni är åtminstone 12 personer som lever idag. Ska ni ha problem att likvidera en ensam hårdrockare? Jag väntar på er. Ha på er pungskydd för jag kommer att sikta mot genitalierna. Ni kommer att få så mycket spö innan ni har ihjäl mig och helikoptern kommer vara i luften att ni alla hamnar bakom lås och bom. Bollen ligger hos er.

Jag vet hur mordet på Olof Palme gick till. Man behöver inte vara speciellt smart för att fatta det. Allt efter mitten av 90-talet är desinformation. Jag levde då, det gjorde ni också med vetskapen. Kom då era jävla nassekuksugare. En gång för alla.

Jag ska ge Anti Avsan det här innan vi ses. Jag tror Anti vände runt Olof Palme på mordplatsen och sköt honom med två kulor genom slipsen. Varför är inte slipsen blodig om det skulle vara utgångshål? Jag tror Anti än idag tror att han gjorde rätt. Problemet är bara det att Olof Palme var blå, inte Marx/Lenin-röd. Det är alltså kretiner som har haft ihjäl honom. Jävla korkade idioter. De precis första rapporterna/uttalanden var att Olof hade skjutits framifrån. Jag tror att Anti har en hederskodex och inte skjuter folk i ryggen. Så gjorde man mot polacker i Sovjetunionen, sköt dem i bakhuvudet/ryggen, och jag tror Anti är en nyttig högeridioit, på den tiden. Jag är också höger men inte i Antis läger.

Man skjuter inte en president eller statsminister om man vill ha lugn i landet. Det är bara psykopater som gör det.

"Jag vet hur mordet på Olof Palme gick till"

Berätta gärna i detalj. Jag är väldigt nyfiken.
Citera
2020-08-31, 20:37
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer

Anti Avsan är ett förslag på gärningsman som faller ihop som ett korthus vid granskning. Flickornas vittnesmål inkommer sent och förhören är virriga. Har personligen lutat åt att det kan stämma ändå av diverse orsaker, men vad som fått mig att tveka är vittneskedjan runt östra Sveavägen. Dekorimahörnet är vältrafikerat före skotten och inga flickor syns till. Tittar man på de vittnesmål som överhört delar av radiotrafiken runt mordplatsen, exempelvis Kjell Fernberg eller Åke Malmström, har de hört svenska och inte finska.

AA är vidare av estnisk börd och pratar inte finska. Estniska och finska går eventuellt att kommunicera på, men kan omöjligt misstas för varandra. Frågade en estnisk utbytesstudent om detta en gång och hon beskrev skillnaden som större än mellan svenska och danska. Flickorna beskriver i förhören samstämmigt en normalbygd eller smal man av medellängd, med ljusbrunt hår. En rejäl skillnad mot den 193 centimeter långa, svarthåriga kroppsbyggaren Avsan.

Sammanfattningsvis finns alltså ingenting som knyter AA till Sveavägen. Även om Dekorimamannen fanns bommar han samtliga kriterier. Det kan alltså vara frågan om en helt vanlig polis och jurist som fått en massiv förtalskampanj riktad mot sig, baserat på rena missförstånd.
Senast redigerad av H24 2020-08-31 kl. 20:44.
Citera
2020-08-31, 21:32
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Anti Avsan är ett förslag på gärningsman som faller ihop som ett korthus vid granskning. Flickornas vittnesmål inkommer sent och förhören är virriga. Har personligen lutat åt att det kan stämma ändå av diverse orsaker, men vad som fått mig att tveka är vittneskedjan runt östra Sveavägen. Dekorimahörnet är vältrafikerat före skotten och inga flickor syns till. Tittar man på de vittnesmål som överhört delar av radiotrafiken runt mordplatsen, exempelvis Kjell Fernberg eller Åke Malmström, har de hört svenska och inte finska.

AA är vidare av estnisk börd och pratar inte finska. Estniska och finska går eventuellt att kommunicera på, men kan omöjligt misstas för varandra. Frågade en estnisk utbytesstudent om detta en gång och hon beskrev skillnaden som större än mellan svenska och danska. Flickorna beskriver i förhören samstämmigt en normalbygd eller smal man av medellängd, med ljusbrunt hår. En rejäl skillnad mot den 193 centimeter långa, svarthåriga kroppsbyggaren Avsan.

Sammanfattningsvis finns alltså ingenting som knyter AA till Sveavägen. Även om Dekorimamannen fanns bommar han samtliga kriterier. Det kan alltså vara frågan om en helt vanlig polis och jurist som fått en massiv förtalskampanj riktad mot sig, baserat på rena missförstånd.
Tacksam för att du har förståelse för detta symtom som många journalister vill inpränta i allmänheten.
Jakten på sk "Nazistpoliser".
Är det inte dags att granska de som kommer med anklagelserna?
Citera
2020-08-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Tacksam för att du har förståelse för detta symtom som många journalister vill inpränta i allmänheten.
Jakten på sk "Nazistpoliser".
Är det inte dags att granska de som kommer med anklagelserna?

Avsan är helt fel. Sök på killen i Upplands Väsby gymmet, som tjejerna hänvisar till. Det finns en kille där som aldrig har konfronterats.
Citera
2020-08-31, 23:03
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Avsan är helt fel. Sök på killen i Upplands Väsby gymmet, som tjejerna hänvisar till. Det finns en kille där som aldrig har konfronterats.
Jaha vem är det då?
Små värdelösa inlägg...
Tack
Citera
2020-08-31, 23:30
Medlem
Basfaktas avatar
Är det någon som vet vad det var för verksamhet i fastigheten Sveavägen 38 vid tiden för Palmemordet?
Citera
2020-08-31, 23:51
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Han har definitivt misstagit sig vad gäller den första piketen.
Ulf kom ju när kroppen var bortförd i ambulansen. Alltså tidigast 23.28.
Vittnet som sett en WT bör vara Skelleftehamnsmannen, men den iakttagelsen gjordes enligt brevskrivaren 23.22 om jag minns korrekt.

Ja, vem var mannen?
Ulf har ju inga bilder av Palme då han låg kvar på platsen så vitt det är känt, så mannen bör nog ha iakttagits tio minuter efter mordet.
Men skumma typer runt mordplatsen är alltid intressanta. Bilderna som inte visats vore intressanta att se.

Jag ser nu/ och minns nu att Ulf Karlssons bilder finns på Remstams sida. Är det killen till höger på bild 9 han menar? Samma kille till höger på bild 1?

http://www.itdemokrati.nu/page60.html
Citera
2020-09-01, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag ser nu/ och minns nu att Ulf Karlssons bilder finns på Remstams sida. Är det killen till höger på bild 9 han menar? Samma kille till höger på bild 1?

http://www.itdemokrati.nu/page60.html

Möjligt.
Svartvit foto så det är svårt att se om jackan är mellanblå eller av mörkare kulört. Vit halsduk kan vara, eventuellt markant utstående öron, men det är svårare att se. Denna kille verkar ha glasögon, vilket inte Ulf nämnde något om.

Men 10-20 minuter efter mordet är ganska lång tid, och en eventuell medhjälpare borde inte ha kommit gående mot mordplatsen så dags.
Oidentifierade personer blir intressantare ju närmare inpå mordet man kommer, så just denna kanske inte är så het tycker jag.
Det var ändå någonting som avvek beteendemässigt och Ulf Karlsson verkar ha ett bra öga för detaljer.
Kanske finns fler foton än de Remstam har kommit över?
Förbannat synd att han inte kom fem sex minuter tidigare. Då hade många frågetecken kunnat rätas ut.
Togs inte första bilden 23.40 förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in