2020-08-31, 10:12
Medlem
sinewaves avatar
Såld position: BULL DAX x18
Köp: 8.03 kl. 19:49, 28 augusti
Sälj: 8.64 kl. 09:26, 31 augusti
P&L: +7.60%

Position som hölls över helgen av ganska enkla skäl. EU-index laggade efter på fredagen och vissa av dessa gick omotiverat mycket bakåt samtidigt som USA återigen uppvisade styrka. Samtidigt är trenderna på dagliga fortfarande positiva (osv...). Samtidigt låg tyska DAX långt under snittet för EU, just tyska DAX har varit betydligt mer korrelerad med USA de senaste veckorna än t ex svenska OMX. Detta tillsammans med bibehållna positiva trender på dagliga gjorde sannolikheten lägre för att det skulle bli en röd dag under måndagen.

Därav fanns starkare än svagare skäl att tro att måndagen skulle komma att bjuda på uppgångar under dagen.

Sälj sker pga att DAX öppnar med nedre 'gap' som sedan priset ser att gravitera mot. Vid en sådan händelse går vinsten väldigt fort ned (pga hög hävstång), bättre då att sälja och sedan köpa in sig billigare igen om/när möjlighet uppstår eller helt enkelt ta vinst (skydda vinst) och vänta på nästa lokala dipp.

Frågeställningen tråden rör, 'När...', blir bland annat diskrepansen beskriven ovan.

-

Såld position: BEAR DAX x18
Köp: 3.17 kl. 09:54
Sälj: 3.24 kl. 10:04
P&L: +2.21%

En snabbare trade där mål var +1% och att sedan avvakta något (trender osv...).
Skärklipp med köp och sälj utsatt:
https://i.imgur.com/GQpRqsd.png

Frågeställningen tråden rör, 'När...' för ovan blir när pris stött på övre motstånd flera gånger på rad. Där man kan börja se ett tydligt mönster och ett prisintervall, detta då på intervallet 1 min. Att ligga björn under lång tid i tjurtrend... Något svårt att rekommendera.
Citera
2020-08-31, 10:45
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Bara försök dribbla bort du och börja snacka om mig... ja jag skall in nästa år vilket jag sagt i åravis nu så jag ligger definitivt +-0... imponerande dock att du som pumpat in 25-30 miljoner bara i år ligger på +-0... helt uppenbart så är du mytoman och mytomaner tror ju på sina egna lögner så därför blir det meningslöst att diskutera med dig för du tror att det är sant allt du påstår. Att sedan varenda en med med några få års erfarenhet av investeringar ser ju att du fattar noll om aktier och värden på företag, tex så tror du fortfarande (fastän att det påpekats för dig hundra ggr) att aktiens pris och företagets värde är det samma.. du förstår inte ens den mest och enklaste fundamentalanalysen. Men fortsätt gärna att skriva, fått många goda skratt genom åren 🙂
Prova att diskutera hur du fyndar efter corona istället för att diskutera person så blir du intressantare. Du har helt missuppfattat tråden, den är till för att tjäna pengar.
Citera
2020-08-31, 11:07
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Säger mytomanen.
Här prickar jag, med några andra, coronaraset 27 februari:
(FB) VARFÖR påverkas inte börsen av CORONA?

Här prickade jag botten på Stockholmsbörsen 20 mars. Vi var två på flashback som gjorde det som jag minns.

Läser du vidare i samma tråd så sålde jag allt i juni, när toppen nåddes +30% på 3 månader +15 mkr.

Berätta när du sålde och köpte under corona.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-08-31 kl. 11:17.
Citera
2020-08-31, 12:53
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Här prickade jag botten på Stockholmsbörsen 20 mars. Vi var två på flashback som gjorde det som jag minns.

Läser du vidare i samma tråd så sålde jag allt i juni, när toppen nåddes +30% på 3 månader +15 mkr.

Berätta när du sålde och köpte under corona.

Fast om man alltid ropar varg så får man ju tillslut rätt. Du har ropat krasch sen juni och kommer antagligen fortsätta göra det och tillslut får du ju rätt. Men om man har fel med år så ger det inte särskilt mycket. Om man ska tro dig så låg du i Bear minst från 2019? Men du "prickade" raset 27 februari...
Citera
2020-08-31, 14:11
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Imorgon är det september månad.

Februari/mars var ett tag sedan och kan knappast ses som relevant för tråden längre då den går ut på 'När... gå in'. Förutsatt att man inte äger en tidsmaskin går det inte längre att utföra köp i februari och mars månad.

Toppen nåddes inte i juni.

Det finns gott om index där nuvarande topp är i augusti månad. Nuvarande topp för OMX är t ex 27 augusti. Detta är +4.31% från toppen i juni.

Botten för OMXS30 var inte 20 mars utan inträffade den 16 mars.

Utöver det var 20 och 23 mars två väldigt bra köplägen, 20 var botten och 23 skapades en ny högre lägsta samtidigt som USA slog i sin botten. Något som bl a fick mig (och någon till) att putta in ännu mer kapital utöver det vi redan låg inne med. 26 mars och 6 april är andra dagar med fina köplägen där man kunde komma relativt nära botten. Efter det har varje nedgång runt -4-7% (topp till botten) utgjort väldigt fina köplägen. Detta inkl. dippen under juni månad.

Huvudämnet för tråden är annars att ta nya positioner, inte om historiskt tagna positioner flera månader bakåt i tiden.

Vilka positioner tittar du på att ta nu och varför?
Citera
2020-08-31, 15:02
Medlem
Nu kom den obligatoriska nerdragningen från usa
Citera
2020-08-31, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56

Bara hälsosamt att den sjunker lite.
Citera
2020-08-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Bara hälsosamt att den sjunker lite.

För mig spelar det ingen roll. Intressant mönster bara
Citera
2020-08-31, 15:29
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56

Mja, de senaste dagarna har S&P-terminerna legat över varpå det senare blivit en gap fill nedåt. Nu ligger terminerna på rött, så har det inte varit tidigare.

Oavsett -- intressant att se hur det blir nu.
Citera
2020-08-31, 15:49
Medlem
Mullrets avatar
Handlar fonder i morgon. Det blir SEB c/r småbolag, teknikfond samt småbolag EU.

Håller mig borta från länder med utbredd corona. Kan sluta hursomhelst.
Citera
2020-08-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
ja jag skall in nästa år vilket jag sagt i åravis nu så jag ligger definitivt +-0...

Varför just nästa år, vad händer då?
Citera
2020-08-31, 19:59
Medlem
sinewaves avatar
Ny ATH (All Time High) noterad för SPX (S&P500).

Nuvarande: 3510.7, kl. 19:30-20:00, 31 augusti
Föregående: 3509.7, kl. 15:30-16:00, 31 augusti
Föregående 2: 3501.4, kl. 17:00-17:30, 27 augusti

-

Det festliga med ovan var tidsintervallet 17:00-17:30 där S&P drog ned de europeiska börserna i träsket för att sedan fortsätta upp och alltså sätta ny ATH. Trolleri, trollera kan man summera det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in