Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag kan omöjligen förstå hur du tänker, för att du nästan alltid tänker precis tvärtom och drar motsatta slutsatser kring allt som handlar om logik.
När blev det högerextremism att värna människoliv? Normalt är det väl snarare så att högerextremister betonar Darwinistiskt synsätt. Hur många gånger har man exempelvis inte läst från vissa här i tråden att folk dör med Covid19 och inte av Covid19, eller att de flesta av de som dött ändå snart skulle dött osv. Att de inte var värda att leva vidare då de troligen hade någon underliggande sjukdom. I mitt tycke är sådana resonemang väldigt angränsande till nazismen. Säker på att du inte är högerextremist själv?
Det är en sak att konstatera faktum, att många äldre och sköra ändå skulle ha dött i någonting annat under året. (Det är givetvis ändå tragiskt för dem själva och deras anhöriga som inte fick chansen att ta ett farväl). Det är en annan sak att hävda att "att de inte var värda att leva vidare...".
Som jag konstaterat så motsätter sig de högerextrema sitt lands coronastrategi, oavsett vilken strategi det rör sig om. Detta har antagligen politiska orsaker. För övrigt så är väl (r):arna på yttersta vänsterflanken också motståndare till den svenska strategin. De har, för övrigt, större rätt att vara det än högerextremisterna. För till skillnad ifrån de senare så har de, i alla fall, inte förespråkat skattesänkningar utan har, konsekvent, varit för satsningar på den offentliga sektorn. Därmed inte sagt att dessa (r):are har en så mycket bättre människosyn än högerextremisterna. De är ju för fan Stalinister, med allt vad det innebär att betrakta människoliv som blott en produktivfaktor som kan förbrukas och släckas vid behov.