2020-08-31, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag och andra har uppmärksammat att andelen positivt testade har ökat senaste dagarna.

Den källan skulle jag villa se!

Vilket jävla skitsnack.

Att Stocholm har lägsta måndagsrapporten sedan i mars. Hur fan kan du få det till att det ökar?
Är du idiot på riktigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Rätt grupper har antikroppar. Dvs folk i socioekonomiskt utatta områden där det bor 10-tals personer över generationsgränserna.

Den heterogena spridningen är undervärderad som faktor

I många länder ser man att socialt utsatta grupper drabbas hårdare pga trångboddhet, generationsboende, kan inte jobba hemifrån, sämre immunförsvar etc.

I Sverige har dessutom förmodligen en stor majoritet av socialt väldigt rörliga personer med många naturliga kontakter genomgått infektion vid detta laget. Det har ju skett organiskt på ett annat sätt än i länder med lockdown, misstänker att det är därför även hårt drabbade länder som Spanien Belgien, Franrike etc fått ökad smittspridning igen
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag och andra har uppmärksammat att andelen positivt testade har ökat senaste dagarna.

Dela gärna med dig av källan för att andelen positivt testade har ökat de senaste dagarna. Seriöst, ge mig någon variabel som ens visar på att andelen positivt testade skulle öka just nu.
Citera
2020-08-31, 14:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag syftade, givetvis på alarmisterna och högerextremisterna i tråden, och det vet du mycket väl.

Att sedan högerextremister, hetsar emot sina respektive länders corona strategi är en annan diskussion.

Jag kan omöjligen förstå hur du tänker, för att du nästan alltid tänker precis tvärtom och drar motsatta slutsatser kring allt som handlar om logik.

När blev det högerextremism att värna människoliv? Normalt är det väl snarare så att högerextremister betonar Darwinistiskt synsätt. Hur många gånger har man exempelvis inte läst från vissa här i tråden att folk dör med Covid19 och inte av Covid19, eller att de flesta av de som dött ändå snart skulle dött osv. Att de inte var värda att leva vidare då de troligen hade någon underliggande sjukdom. I mitt tycke är sådana resonemang väldigt angränsande till nazismen. Säker på att du inte är högerextremist själv?
Citera
2020-08-31, 14:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Den källan skulle jag villa se!

Vilket jävla skitsnack.

Att Stocholm har lägsta måndagsrapporten sedan i mars. Hur fan kan du få det till att det ökar?
Är du idiot på riktigt?

https://csss-resultat.shinyapps.io/csss_dashboard/
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Vad fan är det här? Varför jobbar Sverige mot ett coronavaccin??!?!

Ett Coronavaccin är ju det som behövs för att bryta smittspridningen! Hur sjutton kan då Hallengren säga att Sverige är MOT????

https://www.expressen.se/nyheter/sa-jobbar-sverige-mot-ett-coronavaccin/

Era försök att sprida dynga blir fan roligare och roligare.

Det första är att du skrev detta innan ens presskonferensen hade börjat.
Expressen satte en rubrik.
Det presskonferensen handlade om var Sveriges arbete med att planera för en kommande vaccinering mot covid-19.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dela gärna med dig av källan för att andelen positivt testade har ökat de senaste dagarna. Seriöst, ge mig någon variabel som ens visar på att andelen positivt testade skulle öka just nu.

Citera
2020-08-31, 14:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Tack för länken. Men visa gärna en variabel på att andel positivt testade skulle öka.

(den där visar andel med självuppskattat förkylningssymtom=
Citera
2020-08-31, 14:54
Medlem
Viktigt nu innan vintern med tester!
Citat:
”We could control the coronavirus by winter if we start using rapid tests”

Det är snabba hemmatester vi behöver (även om de är aningen sämre än lab) för att bryta smittkedjor från ovetandes smittade.
https://twitter.com/marteneriksson/status/1300342960496799744

Annars kan det också bli problem, när förkylningar kommer, man tror man har en förkylning men man har istället Corona därför måste vi öka testerna nu för att hitta smittade och faktiskt se hur mycket corona det finns ute i Sverige.

Har vi ingen koll kommer 70+ och riskpersoner att sitta hemma ett halvår till minst!
Citat:
Sluta stuva undan oss äldre, börja smittspåra!
Citat:
Nu börjar sommaren gå över i höst, det blir allt svårare att umgås utomhus. Kunskap om smittspridning och åtgärder har tillkommit. Ändå förväntas vi fortsatt isolera oss och ställa upp som om det vore en bagatell i sammanhanget. Det är ohållbart.
https://twitter.com/SPFSeniorerna/status/1299633389553831936
Senast redigerad av TonyDR 2020-08-31 kl. 14:57.
Citera
2020-08-31, 14:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tack för länken. Men visa gärna en variabel på att andel positivt testade skulle öka.

(den där visar andel med självuppskattat förkylningssymtom=

Och du tror inte det föreligger en korrelation? Att testa mindre innebär inte att sjukdomen försvinner. Framförallt inte om andelen med symtom ökar.
Citera
2020-08-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
C19 och Platz säger nu +3 döda!

Ja det skulle ju vara flockimmunitet där nu?

Stockholm
3 augusti 22 fall
10 augusti 37 fall
17 augusti 35 fall
24 augusti 37 fall
31 augusti 90 fall
C19.se

Du kan inte mena allvar? Inte ett fall på c19 har registrerats på c19 på sedan 26:e. Idag kom en klumpsumma på 90 i region Stockholm. Det är alltså 4 dagar med nollrapporter. De andra tidigare dagarna du nämner mer jämt fördelade fall som vida överstiger 90 fall under en 4:a dagars period. Minskningen i Stockholm är jävligt tydlig även på Platz förövrigt.
Du gör samma jävla skit när du rapporterar om danska smitt-tal i dina "dagsrapporter". Du rapporterar Sveriges hela helg i "en klump" medans du bara rapporterar om måndagen när du presenterar Danmarks siffror. Lustigt nog ändrade du detta rätt nyligen då de danska talen började närma sig de svenska. Jag tycker det är oärligt och jävligt illa agerat.
Citera
2020-08-31, 14:56
Medlem
Ännu en gång har vi överlägset bäst siffror.
Verkar börja gå åt skogen i Finland nu.
14 fler döda där än i Sverige i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in