2020-08-31, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Terskelen er selvfølgelig ikke høyere, fordi om man er i familie. Bare ved denne uttalelser bekrefter du min tidligere omtale av deg, du er en amatørpsykolog! Familie og slektskap er da ikke det minste til hinder for uvennskap og fiendtlighet. Du viser til tre forskjellige utsagn. I din verden blir dette nærmest til en bekreftelse på skyldspørsmålet. Dette må i tilfelle verifiseres i en rettssak. Før dette verifiseres er dette kun historier - skjønner du ikke såpass? Er dette representativt for refleksjonsnivået ditt, så skjønner jeg hvorfor du er overbevist om at TH er skyldig.
Dette viser nok en gang at driver med kirsebærplukking.

Selvfølgelig er terskelen høyre. Man vil jo i størst mulig grad beholde en god tone med slektninger, framfor andre folk.
Tre forskjellige utsagn, men som like fullt gjør at det er større sannsynelighet for at svogeren snakker sant, enn at det skulle være noen gammel konflikt som svogeren har sittet og tygget på i flere titalls år.
Eller mener du at venninnen også skulle være sint på TH for et eller annet? Og hva skulle det i så tilfelle være?
Citera
2020-08-31, 12:00
Bannlyst
Citat:
Nei, nei, nei!
Dette blir bare verre og verre! Du trekker inn en husvert på Gjøvik i argumentasjonsrekken. Det er en hake ved denne husverten, h*n eksisterer ikke! Den ikke-eksisterende husverten er en bløff. Du tillater deg å juge for at kabelen skal gå opp.
Du har grundig demonstrert presisjonsnivået. Det er tillatt å bruke alle tjuvtricks i boka, bare de er egnet til å sverteTH.
Du er tatt med buksa nede, for åpen scene, og det må være fryktelig flaut!

Husverten eksisterer. Det er en eldre dama som lot seg intervjue i en avis. TH og AE bodde i sokkelen hos denne damen på sine yngre dager.
Citera
2020-08-31, 12:02
Bannlyst
Citat:
Nå høres du ut som en 13-åring..
Du kommenterte ikke min kommentar over, der du åpenbart misforstod vår svenske venn. Det er kanskje like greit. Skyldes det språkbarrierer, kan sikkert noen voksne hjelpe deg.
Og når du på toppen av det hele drar inn hvorvidt TH sover godt, så kan jeg ikke svare deg. Jeg vet heller ikke hvordan det er med nattesøvnen til den nye påtalelederen.
Dette er så ynkelig, og samtidig veldig avslørende!

Jeg er fullstendig klar over at psykopater har forskjellige personligheter. Masker som de tar på seg. At svensken mener at TH ikke har slike forskjellige personligheter, det må han få lov til å mene.
Citera
2020-08-31, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg er fullstendig klar over at psykopater har forskjellige personligheter. Masker som de tar på seg. At svensken mener at TH ikke har slike forskjellige personligheter, det må han få lov til å mene.

Svensken påtalte at du misforstod hans utsagn Du påstod at omtalte person løy hele tiden. Det var ikke det vår svenske venn påstod, og du bekrefter nå at du fortsatt ike har skjønte dette.
Citera
2020-08-31, 12:37
Medlem
Citat:
Husverten eksisterer. Det er en eldre dama som lot seg intervjue i en avis. TH og AE bodde i sokkelen hos denne damen på sine yngre dager.

Spikra spurte deg: Vad fick du det med husverten i från? Vad var det? Jag har tydligen missat nåt!

Du svarte Spikra: Nei, det var bare et ekempel, ikke noe reelt.

Du har dratt frem en husvert på Gjøvik som sannhetsvitne. Kort tid etter bekrefter du at det var en løgn. Når jeg påpeker dette faktum, så bruker du på nytt denne husverten som sannhetsvitne. Denne gangen skal det visstnok være reelt.
Det er ikke godt å vite hva som er løgn eller virkelighet, og det er du selv som har satt deg i denne posisjonen.
En ting er sikkert: Alle dine tidligere, og fremtidige kommentarer, må tas med en klype salt.
Målet helliger midler - alt er tillatt!
Citera
2020-08-31, 12:43
Bannlyst
Citat:
Svensken påtalte at du misforstod hans utsagn Du påstod at omtalte person løy hele tiden. Det var ikke det vår svenske venn påstod, og du bekrefter nå at du fortsatt ike har skjønte dette.

Jeg har ikke misforstått noe som helst. Jeg er fullstendig klar over psykopater og masker de tar på seg.
Det må vel være litt rom for sarkasme og ironi osv. Eller vil du at tråden skal være tørr og kjedelig?.
Hm, vet du hva, nå er du så sint at du ikke lengre har kontroll på hva du skriver.
Ordene bare raser ut. Ta deg en bolle.
Citera
2020-08-31, 12:48
Bannlyst
Citat:
Spikra spurte deg: Vad fick du det med husverten i från? Vad var det? Jag har tydligen missat nåt!

Du svarte Spikra: Nei, det var bare et ekempel, ikke noe reelt.

Du har dratt frem en husvert på Gjøvik som sannhetsvitne. Kort tid etter bekrefter du at det var en løgn. Når jeg påpeker dette faktum, så bruker du på nytt denne husverten som sannhetsvitne. Denne gangen skal det visstnok være reelt.
Det er ikke godt å vite hva som er løgn eller virkelighet, og det er du selv som har satt deg i denne posisjonen.
En ting er sikkert: Alle dine tidligere, og fremtidige kommentarer, må tas med en klype salt.
Målet helliger midler - alt er tillatt!

Ta deg en bolle. Jeg skreiv "foreksempel". Jeg har aldri sagt at husverten er vitne til noe som helst. Det var et eksempel siden en husvert får med seg mer enn andre folk rundt omkring.
Eksemplet var skrevet slik at du skulle forstå at når det er flere vitner, så underbygger det hva svogeren har sagt. Slutt å vri på det som blir sagt, det ser bare dumt ut.
Citera
2020-08-31, 12:48
Medlem
Citat:
Du hoster opp den linken, ikke sant?
Citera
2020-08-31, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du hoster opp den linken, ikke sant?

Link som bekrefter at de har bodd hos en gammel dame?
Citera
2020-08-31, 13:07
Medlem
Citat:
Link som bekrefter at de har bodd hos en gammel dame?
Du skriver at du har lest et intervju med en husvert, jeg vil gjerne lese det intervjuet.
Hvor kan jeg finne det?
Citera
2020-08-31, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du skriver at du har lest et intervju med en husvert, jeg vil gjerne lese det intervjuet.
Hvor kan jeg finne det?

Tom og Anne-Elisabeth Hagen bodde i underetasjen hos Gerd: – Dette er helt forferdelig, jeg begynner nesten å grine

28. apr. 2020 - Ekteparet Arne (84) og Gerd Olaug (77) Ensrud ble helt satt ut da nyheten om at Tom Hagen var pågrepet kom tirsdag morgen.

https://www.oa.no/tom-og-anne-elisabeth-hagen-bodde-i-underetasjen-hos-gerd-dette-er-helt-forferdelig-jeg-begynner-nes ten-a-grine/s/5-35-1085324
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-08-31 kl. 13:25.
Citera
2020-08-31, 13:20
Medlem
Citat:
Det finnes forskjellige typer psykopater/narsissister. Cuvert narsissist er den du snakker om som vil bli sett og hørt osv. og man har forskjellige grader av dette. Psykopater er forskjellige som alle andre.
Jeg ser på han som en manipulator, og har mine grunner for å mene det, og så får du si det motsatte, og det må du jo få lov til. At man er psykopat betyr jo ikke at man går rundt å lyver hele tiden, det er det som kalles lystløgner og ikke psykopat.

Rättsmedicinalverket 2018 04 06:
Citat:
"Hur märker man att någon har psykopatiska drag?
– Det kan till exempel vara någon som ofta ljuger obehindrat och samvetslöst, är gränslös, socialt dominant och har alltid en häftig historia i bakfickan. Urtypen är den charmiga, manipulativa sol- och våraren. När det låter för bra för att vara sant så är det ofta det. Bristen på empati kan lysa igenom, de bryr sig helt enkelt inte om andra. En del människor lägger inte märke till den typen av drag i en annan person och då kan man råka illa ut. Investera aldrig pengar eller känslor i dessa människor."

Nej, jag hävdar att jag talar om psykopati, inte narcissism.
...
Utdrag ur "Fråga psykologen", Amelia:
Citat:
" ... En narcissist drivs av rikedom, framgång, makt eller kärlek, oftast allt på en gång, vilket till största del endast är fantasier och rena lögner om dess olika framgångssagor. Det är inte ovanligt att narcissister lever högt över sina tillgångar, eller parasiterar på andras tillgångar för den delen."

Narcissist:
Jag kan inte se att Th en endaste gång gett sig ut för att vara en annan person än den han är.
Inte heller att han är förblindad av framgång och rikedom och fantiserar om detta, eller ljuger om sina framgångar. Inte heller lever han högt över sina tillgångar eller parasiterar på någon.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-31 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in