2020-08-31, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er den tralten det går i hele tiden fra TT.

Ja, de kommer med den ene skrudde teorien etter den andre.
Citera
2020-08-31, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tillägg (svar till Fenvattnet):
En psykopat spelar som gott som alltid (ytligt framförd!) teater. Inte bara vid enstaka tillfällen för att få vinst av det -
En psykopat låtsas vara någon han inte är.
TH är inte någon som heltidsbluffar.

Det finnes forskjellige typer psykopater/narsissister. Cuvert narsissist er den du snakker om som vil bli sett og hørt osv. og man har forskjellige grader av dette. Psykopater er forskjellige som alle andre.
Jeg ser på han som en manipulator, og har mine grunner for å mene det, og så får du si det motsatte, og det må du jo få lov til. At man er psykopat betyr jo ikke at man går rundt å lyver hele tiden, det er det som kalles lystløgner og ikke psykopat.
Citera
2020-08-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Vi kan heller snu litt på spørsmålet, og så spør vi oss, hvorfor skulle han fare med løgn?
Det er trossalt mer sannsynlig at han er troverdig enn ikke troverdig, og spesielt siden han er/var svigerbror, så jeg tenker vi spør den veien.
Terskelen for å si ifra til politiet om mistanker om drap bør være høyere enn normalt når det er snakk om en slekning. Dessuten glemmer du at det er flere andre som underbygger dette.

"Det er trossalt mer sannsynlig at han er troverdig enn ikke troverdig, og spesielt siden han er/var svigerbror"

Det er her du bommer. Vi kjenner ikke ex-svogerens troverdighet ut fra noen minutters samtale på en podcast. I arbeidet med podcasten har ex-svogeren blitt briefet på forhånd, dette er ikke direktesending. Ex-svogeren kan være en ærlig mann, men kan også være en uærlig og upålitelig fyr. Jeg tror ex-svogeren har noe å hevne, og at dette kan ligge langt bak i tid. Det har vært rykter om at AEH var utro med THs bror. Tenk hvis dette er feil. Tenk hvis AEH var utro med ex-svogeren og at dette ble oppdaget av TH. Kanskje ex-svogeren i THs øyne fikk en velfortjent ørefik av TH?
Dette er en mulig forklaring på agget mot TH, det kan finnes mange andre grunner. Vi vet ingenting om dette, derfor er det tåpelig å vurdere svogerens karakter/personlighet. Og det at han er ex-svoger, sier absolutt ingenting om hvorvidt personen er troverdig, eller ei.
Citera
2020-08-31, 09:18
Medlem
Citat:
Det finnes forskjellige typer psykopater/narsissister. Cuvert narsissist er den du snakker om som vil bli sett og hørt osv. og man har forskjellige grader av dette. Psykopater er forskjellige som alle andre.
Jeg ser på han som en manipulator, og har mine grunner for å mene det, og så får du si det motsatte, og det må du jo få lov til. At man er psykopat betyr jo ikke at man går rundt å lyver hele tiden, det er det som kalles lystløgner og ikke psykopat.

Mochata sier da ikke at TH lyver hele tiden. Bløff i Moscatas mening , går på at man hele tiden spiller en rolle, man utgir seg for å være noe annet en det man er. Skjønner du forskjellen?
Citera
2020-08-31, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
"Det er trossalt mer sannsynlig at han er troverdig enn ikke troverdig, og spesielt siden han er/var svigerbror"

Det er her du bommer. Vi kjenner ikke ex-svogerens troverdighet ut fra noen minutters samtale på en podcast. I arbeidet med podcasten har ex-svogeren blitt briefet på forhånd, dette er ikke direktesending. Ex-svogeren kan være en ærlig mann, men kan også være en uærlig og upålitelig fyr. Jeg tror ex-svogeren har noe å hevne, og at dette kan ligge langt bak i tid. Det har vært rykter om at AEH var utro med THs bror. Tenk hvis dette er feil. Tenk hvis AEH var utro med ex-svogeren og at dette ble oppdaget av TH. Kanskje ex-svogeren i THs øyne fikk en velfortjent ørefik av TH?
Dette er en mulig forklaring på agget mot TH, det kan finnes mange andre grunner. Vi vet ingenting om dette, derfor er det tåpelig å vurdere svogerens karakter/personlighet. Og det at han er ex-svoger, sier absolutt ingenting om hvorvidt personen er troverdig, eller ei.

Jeg snakker om at terskelen er høyere, i og med at det er snakk om familie.
Og som jeg sa tidligere, det er ikke bare svogeren som har kontaktet politiet.
Det er det som gjør at svogerens blir en bekreftelse, og ikke bare ord.
Altså venninnen kontakter politiet, og sier at hun tror at TH har drept henne.
Det samme gjør svogeren. Det samme gjør f.eks tidligere husvert i Gjøvik.
Man sitter da på historier som bekrefter hverandre, er du med?
Du skriver at du tror at svogeren hevnet seg, ok, for hva da?
Du skriver: "Tenk hvis AE var utro med svogeren..". Spar meg for filosofi.
Citera
2020-08-31, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Mochata sier da ikke at TH lyver hele tiden. Bløff i Moscatas mening , går på at man hele tiden spiller en rolle, man utgir seg for å være noe annet en det man er. Skjønner du forskjellen?

Hvordan går det med TH om dagen? Sover han godt?
Citera
2020-08-31, 10:47
Medlem
Om eks-svogerens troverdighet.

Å gå til politiet og fortelle ubehagelige detaljer som man personlig har sett og erfart, er en handling som viser at man tar ansvar. Eks-svogeren har tatt ansvar, og han vil måtte stille som vitne i en fremtidig straffesak.

Sammenlignet med disse kvinnene på Ås, som mener å ha sett en maskert sjåfør i en rød BMW med en tilsynelatende hjelpeløs kvinne, muligens AEH, i baksetet. De vurderer nå, måneder og år senere, å ha vært vitner til en mulig kidnapping. Men da de observerte bilen tok de ikke sine egne vitneobservasjoner såpass alvorlig at de varslet politiet.

Det handler om personlig ansvar og samfunnsansvar. I mine øyne har eks-svogeren mye høyere troverdighet enn kvinnene på Ås.
Citera
2020-08-31, 10:48
Medlem
Citat:

Vad fick du det med husverten i från? Vad var det? Jag har tydligen missat nåt!
Citera
2020-08-31, 10:50
Medlem
Citat:

Terskelen er selvfølgelig ikke høyere, fordi om man er i familie. Bare ved denne uttalelser bekrefter du min tidligere omtale av deg, du er en amatørpsykolog! Familie og slektskap er da ikke det minste til hinder for uvennskap og fiendtlighet. Du viser til tre forskjellige utsagn. I din verden blir dette nærmest til en bekreftelse på skyldspørsmålet. Dette må i tilfelle verifiseres i en rettssak. Før dette verifiseres er dette kun historier - skjønner du ikke såpass? Er dette representativt for refleksjonsnivået ditt, så skjønner jeg hvorfor du er overbevist om at TH er skyldig.
Dette viser nok en gang at driver med kirsebærplukking.
Citera
2020-08-31, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Vad fick du det med husverten i från? Vad var det? Jag har tydligen missat nåt!

Nei, det var bare et ekempel, ikke noe reelt.
Citera
2020-08-31, 11:07
Medlem
Citat:
Hvordan går det med TH om dagen? Sover han godt?

Nå høres du ut som en 13-åring..
Du kommenterte ikke min kommentar over, der du åpenbart misforstod vår svenske venn. Det er kanskje like greit. Skyldes det språkbarrierer, kan sikkert noen voksne hjelpe deg.
Og når du på toppen av det hele drar inn hvorvidt TH sover godt, så kan jeg ikke svare deg. Jeg vet heller ikke hvordan det er med nattesøvnen til den nye påtalelederen.
Dette er så ynkelig, og samtidig veldig avslørende!
Citera
2020-08-31, 11:17
Medlem
Citat:
Nei, det var bare et ekempel, ikke noe reelt.

Nei, nei, nei!
Dette blir bare verre og verre! Du trekker inn en husvert på Gjøvik i argumentasjonsrekken. Det er en hake ved denne husverten, h*n eksisterer ikke! Den ikke-eksisterende husverten er en bløff. Du tillater deg å juge for at kabelen skal gå opp.
Du har grundig demonstrert presisjonsnivået. Det er tillatt å bruke alle tjuvtricks i boka, bare de er egnet til å sverteTH.
Du er tatt med buksa nede, for åpen scene, og det må være fryktelig flaut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in