2020-08-31, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tycker inte det finns nån mening i att bränna en koran eller liknande då en viss sorts respek har iaf jag för religion och hade inte velat se en bränd bibel. Däremot skulle jag vilja bränna kurskataloger och liknande från alla dessa förbund som strör ut pengar till meningslösa föreningar då från alla länder och vilket syfte? Även kommuner borde granskas som år efter år "bränner " skattepengar på dessa och Allmänna arvsfonden! usch

Vad du tycker är en sak. Men skall ha rätt bränna koranen så länge det är ens egendom, om man vill göra det i form av en freak show på nätet, så är det ens rätt det också. Det är fortfarande bara en trycksak innehållande en massa påhittade ord och trams.
Citera
2020-08-31, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Vad hade polisbilarna som det kastades sten på i Rosengård gjort ? De kostnaderna får väl jag vara med och betala som skattebetalare man är ,, tur inte morfar som varit med och byggt upp Sverige ser detta vad som händer !!

Ligger Kallinge i Rosengård ?

Så det var kulturföreningen i Kallinge som kastade sten på poliserna i Rosengård ?
Citera
2020-08-31, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Bosatt sig på främmande folks mark utan att ens snällt be om lov?

Så de har inte uppehållstillstånd ?
Citera
2020-08-31, 08:00
Medlem
Komiskt att läsa dessa kommentarer, samma typ av folk som är chockade utav ISIS barbabriska dåd och språk, väller ut likt barbariska och patetiska kommentarer om muslimer.

Dags att lägga ner flaskan på helgerna.
Citera
2020-08-31, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vilka jävla okunniga idioter ni är. Hade inget med "muslimer" att göra era bönder, det handlade om att ALLA stater i forna Jugoslavien TRÖTTNADE på de narcissistiska serberna som bara håvade in cash från Kroatien, Bosnien, Slovenien, Montenegro och Kosovo. De försökte skapa ett Storserbien men misslyckades.

Dessa stater bröt sig loss och serberna började med att slakta civila innan folk fick nog och kickade ut dessa zigenare.

Dessutom var Bosniens muslimer sekulära och aldrig fanatiska så som serber var.

Nog med OffT men se till att läsa böcker innan ni drar liknelser med europeiska länder.
Bra att synen på serber modereras.
Deras mentalitet skiljer sig från övriga Balkanfolks, och tro mig, bortsett från muslimernas religiösa intolerans, är de nästan lika besvärliga att handskas med.
Skapar konflikter just for fun, dramaqueens i stort som smått.
Senast redigerad av Collectcall 2020-08-31 kl. 08:17.
Citera
2020-08-31, 09:06
Medlem
maxorrs avatar
Sällan man hör dom uttala sig om deras landsmän som kriminella element.. Att man avfärdar det och visar respekt mot offren.. Det kan även gälla sk extrem islamister som man vet har terrorist samröre inkl annan ekonomisk brottslighet.. eller där bara pengar förskingras, går till spillo, kriminella imamer, sharia lagar mm

Då är det tyst i luckan
Citera
2020-08-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
[i]
– Jag skakade när jag fick se det, säger föreningens kontaktperson Bassam Aljamil.

En förhållandevis harmlös handling, Här har några svenskar tagit i med "hårdhandskarna"... Ett frustrerat sätt att visa sin avsky över vad Nya svenskar gör med Sverige...

Det Bassam verkligen bör fråga sig är om han sett några svenskar som är ute och bränner upp bilar för att någon nysvensk tagit sig friheten att våldta en svensk tös, Det är mer eller mindre uteslutande mörkt bus som figurerar i medierna ändå är allt Ni fått se i så kallade repressalier en uppeldad Koran och fläskkött ?

Jag ber dig dessutom reflektera att det faktiskt inte är en brottslig handling. Om jag ställer mig och pissar på min bibeln utanför kyrkportarna en söndag så kan polisen endast sätta dit mig för att urinerat offentligt...

Några förvirrade svenskar brände en Koran och Ni brände Ner och förstörde i en hel stadsdel inklusive en bil tillhörande kyrkan. Ni har dessutom försökt att bränna ner en kyrka och lyckades bränna ner en skola..

Flera poliser blev dessutom skadade rent fysiskt.

Vad ger detta för bild över Er så kallade fredens religion

Jag är ledsen kära Bassam jag har svårt att känna medlidande för det du råkat ut för.

//Shas
Citera
2020-08-31, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Håller med. Om man är muslim och inte står ut med att någon kritiserar/häcklar ens religion finns det en rad länder som passar bättre att leva i än Sverige. Varför söker Bassam sig inte till något av alla de muslimskt dominerade länderna som finns i världen, där både lagar och majoritetskultur i stor utsträckning bygger på islam?

Nej, just det... de länderna har ju inte lika generösa bidragssystem. Där kan man ju inte leva på svenskars skattepengar...

Jag är kristen och tolererar inte att heretiker, ateister eller någon annan bränner Heliga Bibeln. Vad är det frågan om?
Citera
2020-08-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Jag är kristen och tolererar inte att heretiker, ateister eller någon annan bränner Heliga Bibeln. Vad är det frågan om?

Du får tolerera eller inte tolerera vad du vill. Men i ett land där yttrandefrihet råder har du ingen rätt att svara med våld, hot eller annat kriminellt beteende om någon bränner Bibeln eller någon annan skrift som du uppfattar som helig.
Citera
2020-08-31, 14:43
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett

Jag förstår det. Jag har ändå svårt att tänka mig att du skulle börja sätta eld på bilar i ditt bostadsområde och kasta sten på polisen om nu någon virrpanna ändå gjorde det.
Citera
2020-08-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag förstår det. Jag har ändå svårt att tänka mig att du skulle börja sätta eld på bilar i ditt bostadsområde och kasta sten på polisen om nu någon virrpanna ändå gjorde det.
Förståss, dessa brännande muslimer du hänvisar till har gjort sig skyldiga till synd och måste stå till svars för det inför svenska rätten, deras religiösa auktoriteter och viktigast av allt inför Gud när stunden är kommen.

Men hur bör vi kristna som är emot skändningen av bibeln som folklig rätt förshålla oss när lagen har övergivit oss troende?
Citera
2020-08-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Du får tolerera eller inte tolerera vad du vill. Men i ett land där yttrandefrihet råder har du ingen rätt att svara med våld, hot eller annat kriminellt beteende om någon bränner Bibeln eller någon annan skrift som du uppfattar som helig.
Att bränna Heliga Bibeln är en brott. Tänker du att sådant skändande ska gå ostraffat?

Du måste ge samhället verktyg för straffa de som vanhelgar Heliga Bibeln, annars är det enda du har att erbjuda en laglös samhälle där ateistiska fanatiker och troende är i ständigt strid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in