2020-08-31, 15:22
Medlem
VanDogs avatar
Bra jobbat Kallinge.

Arabisk kulturförening i Kallinge?
Undrar hur många kronor som går till den?
Ja herrejävlar vad det går snabbt utför.

Blekinge - Sveriges trädgård.
Brukar tillbringa somrarna i en sommarstuga där.
Väldigt vackert och lugnt (hur länge det varar?)
T.o.m. lilla Eringsboda har problem med nyanlända, om man lyssnar på den lokala befolkningen.
Vid macken och ICA i Backaryd stryker det också omkring diverse nyanlända med en unge i handen, en i barnvagnen och en i magen.
Tingsryd (Småland) samma sak.

Hoppas ni vinner kampen Kallinge och slipper en motreaktion som i Ronneby.
Det kan bli kaos i princip överallt i Sverige om man inte visar respekt mot Allah.
Citera
2020-08-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vad hade den muslimska kulturföreningen i Kallinge gjort ?

Nu i sommar var det en stor och uppmärksammad utomhusbön där hundratals muslimska män samlades i Brunnsparken i Ronneby för att be. Det var många som retade sig på detta och som tyckte att det var provocerande och syftade till att visa på överlägsenhet och övertagande av svensk mark, fanns bland annat kommunalpolitiker som ville få det stoppat.
Kallinge är en ort i Ronneby. Det har dessutom varit väldigt oroligt och stökigt i just Ronneby den senaste tiden, de vanliga invandringsproblemen du vet.

Kan ha med det att göra. Skulle kunna ha det.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-31 kl. 16:55.
Citera
2020-08-31, 19:47
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Förståss, dessa brännande muslimer du hänvisar till har gjort sig skyldiga till synd och måste stå till svars för det inför svenska rätten, deras religiösa auktoriteter och viktigast av allt inför Gud när stunden är kommen.

Men hur bör vi kristna som är emot skändningen av bibeln som folklig rätt förshålla oss när lagen har övergivit oss troende?
Jag vet! Vi bränner våra grannars bilar, vi kastar sten på brandkåren och ambulansen, vi rånar tonåringar ute på stan och pissar på dem, vi bränner bildäck, skolor, vi kastar ut vår ogudaktiga syster från åttonde våningen! Nu skall det bli andra bullar av! Nu skall vi ge igen på de som brände en bibel förra fredagen....

Eller?? Det är ju något jävla fel på dem och det är inget som går att rätta till, annat än med nackskott.
Citera
2020-08-31, 21:59
Medlem
Citat:
Att bränna Heliga Bibeln är en brott. Tänker du att sådant skändande ska gå ostraffat?

Du måste ge samhället verktyg för straffa de som vanhelgar Heliga Bibeln, annars är det enda du har att erbjuda en laglös samhälle där ateistiska fanatiker och troende är i ständigt strid.

Jag vet inte om du skämtar eller menar allvar. Om du är allvarlig är det ingen mening att fortsätta diskussionen, eftersom vi utgår från totalt olika premisser. Enligt min mening är det i ett samhälle baserat på demokrati och trosfrihet självklart att man ska få kritisera/häckla alla religioner/livsåskådningar.

Man får bränna biblar eller kissa på koraner precis hur mycket man vill. Och naturligtvis är det fritt fram för religiösa att håna icke-troende. Det är en fråga om yttrandefrihet.

Godtar du inte premissen att yttrandefriheten ska vara oinskränkt, utan anser att vissa trosföreställningar (t.ex. den kristna tron och dess "heliga" bok) ska vara överordnade yttrandefriheten, så kommer vi inte längre i denna diskussion. Då får vi helt enkelt "agree to disagree", som det heter på engelska.
Citera
2020-08-31, 23:36
Medlem
Citat:
Att bränna Heliga Bibeln är en brott. Tänker du att sådant skändande ska gå ostraffat?

Du måste ge samhället verktyg för straffa de som vanhelgar Heliga Bibeln, annars är det enda du har att erbjuda en laglös samhälle där ateistiska fanatiker och troende är i ständigt strid.
Att skända bibeln är INTE ett brott i Sverige eller västvärlden i stort. Tvärtom upphöjs det som ”konst” och utställningar där profeten Jesus skändas har fått ta plats även i riksdagen.

Bara ett diktaturmissfoster vill förbjuda skändandet av heliga böcker.
Senast redigerad av vlkmslf 2020-08-31 kl. 23:39.
Citera
2020-09-01, 07:30
Bannlyst
Du får bränna så många koraner och doppa dem i grisblod du vill. Felet är inte ligger hos koran brännarna eller den som förstör en koraner. Felet ligger hos muslimerna, hur jävla efterblivna dom är kulturellt och som varelse. Det här slöddret har vi förstör vårt land med på 55 år. Har vi gått ifrån ett homogent land, där vi inte hade USA rasproblem (Tage Erlander sa så ) till ha ett land i fullständig kaos.

Citat:
Ursprungligen postat av Shas
En förhållandevis harmlös handling, Här har några svenskar tagit i med "hårdhandskarna"... Ett frustrerat sätt att visa sin avsky över vad Nya svenskar gör med Sverige...

Det Bassam verkligen bör fråga sig är om han sett några svenskar som är ute och bränner upp bilar för att någon nysvensk tagit sig friheten att våldta en svensk tös, Det är mer eller mindre uteslutande mörkt bus som figurerar i medierna ändå är allt Ni fått se i så kallade repressalier en uppeldad Koran och fläskkött ?

Jag ber dig dessutom reflektera att det faktiskt inte är en brottslig handling. Om jag ställer mig och pissar på min bibeln utanför kyrkportarna en söndag så kan polisen endast sätta dit mig för att urinerat offentligt...

Några förvirrade svenskar brände en Koran och Ni brände Ner och förstörde i en hel stadsdel inklusive en bil tillhörande kyrkan. Ni har dessutom försökt att bränna ner en kyrka och lyckades bränna ner en skola..

Flera poliser blev dessutom skadade rent fysiskt.

Vad ger detta för bild över Er så kallade fredens religion

Jag är ledsen kära Bassam jag har svårt att känna medlidande för det du råkat ut för.

//Shas
Citera
2020-09-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag vet inte om du skämtar eller menar allvar. Om du är allvarlig är det ingen mening att fortsätta diskussionen, eftersom vi utgår från totalt olika premisser. Enligt min mening är det i ett samhälle baserat på demokrati och trosfrihet självklart att man ska få kritisera/häckla alla religioner/livsåskådningar.

Man får bränna biblar eller kissa på koraner precis hur mycket man vill. Och naturligtvis är det fritt fram för religiösa att håna icke-troende. Det är en fråga om yttrandefrihet.

Trosfrihet och demokrati är inte samma sak som rätten till att förolämpa det folk håller mest heligt. Det är något så grundläggande för samlevnaden här på jorden att jag förvånas att den debatten överhuvutaget behövs tas upp.
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Godtar du inte premissen att yttrandefriheten ska vara oinskränkt, utan anser att vissa trosföreställningar (t.ex. den kristna tron och dess "heliga" bok) ska vara överordnade yttrandefriheten, så kommer vi inte längre i denna diskussion. Då får vi helt enkelt "agree to disagree", som det heter på engelska.
Dina rättigheter slutar där de andras börjar. Du kan inte överskrida det med fundamentiska postulat som "yttrandefriheten ska vara oinskränkt", inte om du vill leva i fred med dina oliktänkande grannar.

"Yttrandefrihet" har aldrig och kommer aldrig vara absolut. Kanske på privat nivå kommer du närmare den idealet, men du kan inte gå runt i livet och hetsa folkmord, bränna Heliga Böcker på öppen torg, och klottra ner staden med grova lögner.

Prova på din "yttrandefrihet" och ta dig en tur naken genom centrum av någon storstad. Vad händer där?
Citera
2020-09-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Att skända bibeln är INTE ett brott i Sverige eller västvärlden i stort. Tvärtom upphöjs det som ”konst” och utställningar där profeten Jesus skändas har fått ta plats även i riksdagen.

Bara ett diktaturmissfoster vill förbjuda skändandet av heliga böcker.
Tvärt om det är du som vill leva i förolämpningens diktatur där ingen eller inget respekteras. Ska vi leva i civilisation måste vi respektera det som vår näste anser som Heligt. Eller är det för mycket för din fundamentalistiska syn på "frihet"?
Citera
2020-09-01, 12:20
Medlem
Citat:
Trosfrihet och demokrati är inte samma sak som rätten till att förolämpa det folk håller mest heligt. Det är något så grundläggande för samlevnaden här på jorden att jag förvånas att den debatten överhuvutaget behövs tas upp.

Dina rättigheter slutar där de andras börjar. Du kan inte överskrida det med fundamentiska postulat som "yttrandefriheten ska vara oinskränkt", inte om du vill leva i fred med dina oliktänkande grannar.

"Yttrandefrihet" har aldrig och kommer aldrig vara absolut. Kanske på privat nivå kommer du närmare den idealet, men du kan inte gå runt i livet och hetsa folkmord, bränna Heliga Böcker på öppen torg, och klottra ner staden med grova lögner.

Prova på din "yttrandefrihet" och ta dig en tur naken genom centrum av någon storstad. Vad händer där?
Yttrandefrihet handlar inte om att ha rätt att gå naken genom stan! Är du helt slut i kolan eller? Googla på ordet och lär dig..
Citera
2020-09-02, 03:51
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Jag är kristen och tolererar inte att heretiker, ateister eller någon annan bränner Heliga Bibeln. Vad är det frågan om?

Men du tolererar djävulens barn muslimerna? Som påstår att Gud inte har någon Son?
Vet du ens något om djävulsbarnen muslimerna?

Dags att läsa på. Islam är en antikristen religion, de slaktar Kristna på löpande band i Mellanöstern, det är ett satans pack.

Muslimer är förtappade.
Citera
2020-09-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Men du tolererar djävulens barn muslimerna? Som påstår att Gud inte har någon Son?
Vet du ens något om djävulsbarnen muslimerna?

Dags att läsa på. Islam är en antikristen religion, de slaktar Kristna på löpande band i Mellanöstern, det är ett satans pack.

Muslimer är förtappade.
Muslimerna är inte djävulens barn. Om någon "kristen" inriktning påstår det är det förmodligen någon galen prostestantisk inriktning, typ Westboro Baptist Church.

Ingen av de historiska kyrka anser i dagens läge att muslimer är djävulens barn. Det är teologisk omöjligt.
Citera
2020-09-04, 18:55
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Förståss, dessa brännande muslimer du hänvisar till har gjort sig skyldiga till synd och måste stå till svars för det inför svenska rätten, deras religiösa auktoriteter och viktigast av allt inför Gud när stunden är kommen.

Men hur bör vi kristna som är emot skändningen av bibeln som folklig rätt förshålla oss när lagen har övergivit oss troende?

Svår fråga. Efter att ha klurat över detta i några dagar så känns det ändå bäst att agera i Herrens anda såsom det beskrivs av evangelisten Lukas. (Lukas 6:29)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in