2020-08-31, 08:17
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Svensken läser Expressen och den tidningen har senaste tiden varit fullspäckat av våldtäkter, mord & övertagande av bostadsområden. Svensken vaknar inte upp på bred front, det vill säga att 60 procent röstar SD. Men det här ger genomslag. En sådan mordkavalkad och våldsspiral och en poliskår som tillfrågar allmänheten om att bidra till att minska kriminaliteten & nu senast att yttrandefriheten är hotad.

Det drabbar för det mesta inte dem personligen i de välbemedlade områdena. Men detta är på en nivå Svensken inte har blivit utsatt för förut. Nu är nyhetsnotiserna för påträngande. Och närmiljön är inte heller lika säker. Kan man t.ex. åka genom ghettona eller åka till affärer där? Bostadsområdena i medelklasshem ligger nära ghettona. Börjar de tänka på vilka som vistas i områdena & har de fler inbrott & rån i området?

Jag anar att Svensken chockats och det är nog en lite fördröjning till att de går "ALL SD", men det ligger där. Ett utsatt mål för invandringskriter är som jag uppfattat det att SD ska nå 30 procent, det är för närvarande att ta i. Men har SD ett nytt tak snart på 26-28 procent? Eller klingar det av och folk börjar i högre grad rösta på Moderaterna? Jag skulle säga att SD hade haft 26-28 procent om inte Kristersson hade tuffat till sig.

Vad anser Svensken för övrigt om Koranbränning & att det är brottsligt att sparka på Koranen? Ser att SD anser att det hör till yttrandefriheten. Vad anser Svensken?

Dessa välbemedlade områdena kommer ju till slut drabbas då kriminella från grannområdena kommer dit och rånar deras barn.

Utöver det så måste ju dessa välbemedlade områdens barn också gå till skolan och gå ut på stan ibland m.m.

Så jävla hemskt att det skulle behöva gå såhär långt innan säkerheten börjar prioriteras över girigheten och egoismen. Man trodde att man själv kunde flytta ifrån kaozet, skit i övriga svenskar som inte har ekonomin för det och rösta som vanligt. Att många av dessa inte förstår att de även kommer drabbas av samhällsutvecklingen..

Nu kommer de få en chock ”Åkesson hade rätt och har blivit demoniserad av media, kändisar och övriga politiker i ett årtionden nu. Vem bryr sig verkligen om oss svenskar och vilka är våran fiende?”
Senast redigerad av Haddock93 2020-08-31 kl. 08:20.
2020-08-31, 09:00
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.facebook.com/713993068695287/posts/3412330022194898/?extid=07q6FWlfV7CHnwa9&d=n

30k likes i Sverige är inte illa, undrar hur lång räckvidd denna hade.
2020-08-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Svensken läser Expressen och den tidningen har senaste tiden varit fullspäckat av våldtäkter, mord & övertagande av bostadsområden. Svensken vaknar inte upp på bred front, det vill säga att 60 procent röstar SD. Men det här ger genomslag. En sådan mordkavalkad och våldsspiral och en poliskår som tillfrågar allmänheten om att bidra till att minska kriminaliteten & nu senast att yttrandefriheten är hotad.

Det drabbar för det mesta inte dem personligen i de välbemedlade områdena. Men detta är på en nivå Svensken inte har blivit utsatt för förut. Nu är nyhetsnotiserna för påträngande. Och närmiljön är inte heller lika säker. Kan man t.ex. åka genom ghettona eller åka till affärer där? Bostadsområdena i medelklasshem ligger nära ghettona. Börjar de tänka på vilka som vistas i områdena & har de fler inbrott & rån i området?

Jag anar att Svensken chockats och det är nog en lite fördröjning till att de går "ALL SD", men det ligger där. Ett utsatt mål för invandringskriter är som jag uppfattat det att SD ska nå 30 procent, det är för närvarande att ta i. Men har SD ett nytt tak snart på 26-28 procent? Eller klingar det av och folk börjar i högre grad rösta på Moderaterna? Jag skulle säga att SD hade haft 26-28 procent om inte Kristersson hade tuffat till sig.

Vad anser Svensken för övrigt om Koranbränning & att det är brottsligt att sparka på Koranen? Ser att SD anser att det hör till yttrandefriheten. Vad anser Svensken?

SD hade kunnat ligga på 25-30% redan om man haft mer represtantbla politiker visa upp. Jag tror det påverkar väljare betydligt mer än SDs så kallade "mörka förflutna". Många kan inte tänka sig rösta på SD oavsett hur mycket landet förfaller.
2020-08-31, 09:12
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
SD hade kunnat ligga på 25-30% redan om man haft mer represtantbla politiker visa upp. Jag tror det påverkar väljare betydligt mer än SDs så kallade "mörka förflutna". Många kan inte tänka sig rösta på SD oavsett hur mycket landet förfaller.

Jonas Andersson är bra och även Martinnen när han poppat upp i TV-rutan. Dock vill ju etablissemanget hålla SD ifrån TV nu.

Även Paula Bieler var bra för hon var kvinna och ändå skicklig på att debattera.

Tyvärr kan ju inte många tänka sig att jobba som politiker för SD just pga brunsmetningen och att man kan förlora vänner och jobb. Så det är inte SDs fel egentligen utan media och politiker.

Därför har jag viss överseende med detta. Inget annat parti går att lita på ändå.

EDIT: Stegrud hade behövts i Sverige förresten. Varför gav man henne jobb i EU..
2020-08-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jonas Andersson är bra och även Martinnen när han poppat upp i TV-rutan. Dock vill ju etablissemanget hålla SD ifrån TV nu.

Även Paula Bieler var bra för hon var kvinna och ändå skicklig på att debattera.

Tyvärr kan ju inte många tänka sig att jobba som politiker för SD just pga brunsmetningen och att man kan förlora vänner och jobb. Så det är inte SDs fel egentligen utan media och politiker.

Därför har jag viss överseende med detta. Inget annat parti går att lita på ändå.

Ja, de är förvisso duktiga. Varje gång en "vettig" syns så får SD plus hos den viktiga medelklassen, men när de hör någon ovettig så blir det dubbelminus.

Jag brukar utgå från vad min far säger om dem, han är högutbildad medelklass som har röstat V hela sitt liv. En sak jag kan säga är att han inte har något till över för att kryptofascister och -rasister, jag tänker då på sådana som lämnat för AFS eller althögern (Kasselstrand, Hahne, Dulny, osv). Inte heller "Svin-Olle" typer.

Det är ju inte en fråga om antingen-eller. Man behöver inte vara antingen Svin-Olle eller Carl Bildt. Man kan klara av att vara folklig i båda läger. Min far tycker att Mattias Karlsson verkar rätt vettig, så det är ett exempel. Det visar också att det där tjatat om det förflutna är ganska meningslöst. Folk glömmer så lätt. Karlsson har tyvärr inte så stark karisma dock.
2020-08-31, 09:52
Medlem
grey.eagles avatar
Kan inte SD nu försöka att redan påverka folk att gå med i kyrkan och rösta nästa höst, jag är med i kyrkan enkom för att rösta.

Ja vet massor som röstar på SD men de är inte med i kyrkan längre och de har ingen tanke heller på att ansluta sig till kyrkan, går det inte och göra utskick hur man lättast kommer med i kyrkan för att komma åt röstsedeln?
2020-08-31, 11:26
Medlem
Rammsbergs avatar
Representanter från alla partier, utom SD, tycks synas i TV-rutan och höras i radioprogram. Med tanke på vad som hänt de senaste veckorna, borde SD-representanter vara ett självklart val i studior och soffor, men icke. Migration, brott och straff är liksom SDs paradgren.

Kanske är det så att media anser, under rådande läge, att man hjälper SD om de får för mycket mediautrymme?
2020-08-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

EDIT: Stegrud hade behövts i Sverige förresten. Varför gav man henne jobb i EU..

Man vill hålla Stegrud borta från inrikespolitiken för hon är för duktig, för smart och har för mycket integritet. Vanlig strategi (t.ex. Birgitta Ohlsson (L), Margit Paulsen kanske (inte säker på henne), sen var det nån kvinna som Göran Persson hatade så mycket att han lät skicka henne till Bryssel).
I Riksdagen vill man ha knapptryckare.
2020-08-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Representanter från alla partier, utom SD, tycks synas i TV-rutan och höras i radioprogram. Med tanke på vad som hänt de senaste veckorna, borde SD-representanter vara ett självklart val i studior och soffor, men icke. Migration, brott och straff är liksom SDs paradgren.

Kanske är det så att media anser, under rådande läge, att man hjälper SD om de får för mycket mediautrymme?

TROTS att M får massor av utrymme jämfört med SD i massmedia och TROTS att M växer på grund av kriminaliteten så växer SD också ÄNDÅ. Det är ett mycket starkt besked.
2020-08-31, 16:31
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.facebook.com/676246449160270/posts/3240747982710091/?extid=ItJC1fdRBWV1DyCa&d=n

Jomshof briljerar, detta går nog hem hos rätt många faktiskt.

Han förespråkar svenska värderingar såsom frihet samtidigt som han påpekar att det är dumt att bränna böcker.

Detta om något är ju ett bevis på att den kulturen vi importerat genom massinvandring inte hör hemma i västerländsk civilisation.
2020-08-31, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Kan inte SD nu försöka att redan påverka folk att gå med i kyrkan och rösta nästa höst, jag är med i kyrkan enkom för att rösta.

Ja vet massor som röstar på SD men de är inte med i kyrkan längre och de har ingen tanke heller på att ansluta sig till kyrkan, går det inte och göra utskick hur man lättast kommer med i kyrkan för att komma åt röstsedeln?
Hej. Jag har aldrig varit med i svenska kyrkan då jag inte döptes.

Kan jag nu gå med, sen rösta och sen gå ur direkt efter?
2020-08-31, 19:14
Medlem
Jag ska nu ge ett potentiellt scenario inför regeringsförhandlingarna 2022. Talmannen utser i första rundan Alliansen att bilda regering. Den fälls av de andra partierna. Andra rundan blir det en Socialdemokratisk regering. Den fälls av samtliga förutom Vänsterpartiet. I tredje rundan sovrar talmannen bland möjliga alternativ. Vänsterpartiet har nu inget rimligare alternativ än att stödja Alliansen. Skulle Vänsterpartiet rösta ned det förslaget återstår bara en M-KD regering eller en ren Socialdemokratisk regering. Och båda de alternativen innebär att Sverigedemokraterna stöttar en sådan konstellation då de fått garantier om att det de vill få igenom till viss del genomförs. Alliansen går segrande ur striden och bildar regering.

Jag tror SD ska försöka hålla sig kalla och ha tentaklerna ute mot Socialdemokraterna. De är trots allt maktpartiet och kan spelet. De skulle i en förmodad situation där S och SD överstiger 50 procent av rösterna bilda ensam regering. Säg att S har 27 procent och SD 23 procent. De skulle under första mandatperioden konversera med varandra under krypteringsappar. Om folket gillar politiken och SD växer kan SD nästa runda bilda regering med det liberala Moderaterna.

Socialdemokraterna kan byta partiledare och rensa ut islamkramandet. Det är inte omöjligt för dem att gör en omsvängning. Jag tror inte Socialdemokraterna vill bli ett Labour i Storbritannien eller det helt urspårade Demokraterna i USA.

Jag tycker man ska se lite vart Socialdemokraterna tar vägen. Går de full Demokraterna i USA är de att glömma. Men de kan också vilja bevara välförd & trygghet. De skulle kunna kasta Palmetiden åt skogen och åkalla Per Albin eller Hjalmar Branting som förebilder för partiet. Tage Erlander finns där med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in