2020-08-30, 15:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Morsan skrev precis att hon hade pratat med en bekant som jobbar i det område som behöver eskort in i Göteborg.

Svarade att det är tragiskt men att svenska folket har röstat för detta.

Hur som helst positivt att det börjar talas om i kvinnliga kretsar igen. Tror invandring/integration samt kriminalitet har seglat upp som viktigaste fråga igen utan tvekan och det gynnar givetvis

SD

Coronan är död.

Skål!

Har sett en undersökning om kvinnor som röstar på SD. Det börjar synas hos de som är 35 år, sedan ökar det vid 44 för att riktigt ta fart hos 50+. Kvinnor som närmar sig 50 bryr sig inte längre vad deras väninnor skulle tycka om man var med i SD.
2020-08-30, 17:10
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Har sett en undersökning om kvinnor som röstar på SD. Det börjar synas hos de som är 35 år, sedan ökar det vid 44 för att riktigt ta fart hos 50+. Kvinnor som närmar sig 50 bryr sig inte längre vad deras väninnor skulle tycka om man var med i SD.

35 är en intressant ålder, det är vad jag skulle säga en typisk ålder där man blivit mamma och antagligen har ett ganska nyfött barn eller rätt gammalt barn.

Allt under detta har oftast inga barn och kan inte se konsekvenserna av den förda politiken.

Men jag kan lova er att det finns inget viktigare för en mamma än att sina barn är säkra. Vilket är anledningen till att SD ökar efter 35 skulle jag tro.
2020-08-30, 18:55
Bannlyst
Fan vad sjukt. För 4 dagar sedan så tangerade SD facebooksida 320.000 likes. Nyss såg jag att det ligger på 320.911.

Ser jag verkligen rätt? Har folk tröttnat ordentligt senaste veckan?
Senast redigerad av flashenbacken1 2020-08-30 kl. 19:02.
2020-08-30, 21:23
Medlem
Jag ska knorra till det ordentligt nu. Det är vad man behöver för att uttyda vad som kan komma efter valet 2022.

Moderaterna vill helst bilda regering med Alliansen. Ulf Kristersson vill helst inte bli ledaren som orsakade protektionism & främlingsfientlighet. Att samarbeta med Sverigedemokraterna kan få bistra konsekvenser. Det vet Kristersson. Historien finns där flåsande i nacken på Kristersson. Moderaternas ledamöter och kommunpolitiker vet också detta. Bätte då att köra på nuvarande linje med mångkultur och att ge lite pengar till polisen & andra "lösningar". De behåller makten och kan om saker och ting urartar mer bara förflytta sig till annat land eller leva som vit politisk elit som de gör i Nicaragua. Inga problem. Internationalisten finns där i blodet. Reinfeldt gjorde internationell karriär och kan han så kan också jag, tänker Kristersson.

En hypotes: Alliansen + Vänsterpartiet. Alliansen bildar regering med stöd av Vänsterpartiet. Respektive parti får: M: 21, KD: 7, C: 8, L: 4, V: 9. Tillsammans har de 49 procent. Här tror jag Miljöpartiet kommer tveka en aning. Men de kommer inte ha något val. I annat fall hotar en KD-M regering med stöd av Sverigedemokraterna, eller en regering där Socialdemokraterna stöds av Sverigedemokraterna.

Socialdemokraterna kan införa hårdare tag. De har partiorganisationen och om de vill kan de styra upp saker & ting. De är handlingskraftiga och folk ute i landet har tillit till dem. Sverigedemokraterna vet detta. Har S + SD över 50 procent (eller mindre då L eller MP inte når över riksdagsspärren) så kan Socialdemokraterna bilda regering på egen hand med stöd av Sverigedemokraterna. Det kommer utåt att låta som de inte samarbetar. Men Socialdemokraterna har en ny partiledare som inte skyller SD:s bakgrund för nazistisk och inte heller gör ständiga utfall mot Åkesson. Invandringen läggs på c:a 5 000 i några år framöver. Sverigedemokraterna har i detta ett lika gott erbjudande som från M + KD. Men KD har familjeåterföreningen som stöttepelare och Socialdemokraterna kan då utgöra ett rimligare alternativ för SD.

Jag ser i dagarna att både Lööf och Sjöstedt börjat röra på sig. Lööf vill ha tillbaka Alliansen medan Sjöstedt hotar att fälla S-MP regeringen. Det här kan vara föraningar om att positionerna förflyttas. MP förflyttar positioner hit och dit men har ingen riktning då de mest tar beslut då de är mitt uppe i en manisk episod (som de är så ofta). De kanske inte heller behöver ta något beslut utan röstar blankt. Då har Alliansen inte en majoritet emot sig. Det samma kan sägas om Vänsterpartiet. Men de kan inte tänka sig något annat alternativ. Sjöstedt orerar om att Socialdemokraterna inte längre står för arbetarklassen samt att Vänsterpartiet kommer utvärdera regeringens arbete under hela mandatperioden. Men Sjöstedt kommer inte fälla en Alliansregering då alternativet är än värre.
Senast redigerad av hefti 2020-08-30 kl. 21:53.
2020-08-30, 21:36
Medlem
Citat:
35 är en intressant ålder, det är vad jag skulle säga en typisk ålder där man blivit mamma och antagligen har ett ganska nyfött barn eller rätt gammalt barn.

Allt under detta har oftast inga barn och kan inte se konsekvenserna av den förda politiken.

Men jag kan lova er att det finns inget viktigare för en mamma än att sina barn är säkra. Vilket är anledningen till att SD ökar efter 35 skulle jag tro.

Kan gälla för de som är 35-50 år. Därefter tror jag kvinnorna inte i lika hög grad är skolade i genus, feminism, "white guilt" & allt annat snömos. De kan då rösta efter vad de anser i stället för vännernas "likeande" eller argsinta intolerans för deras förnuftiga ståndpunkter.
Senast redigerad av hefti 2020-08-30 kl. 21:54.
2020-08-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Fan vad sjukt. För 4 dagar sedan så tangerade SD facebooksida 320.000 likes. Nyss såg jag att det ligger på 320.911.

Det är i alla fall en liten trevlig indikation på att vi nog är på väg åt rätt håll nu. Kriminaliteten har seglat upp mycket påtagligt i massmedia de senaste veckorna med flera speltakulära händelser. Tortyrvåldtäkt på barn på kyrkogård, kidnappning av skolpersonal, klankriminella vägspärrar i bostadsområde, våldsamt upplopp i Malmö m.m. Corona finns fortfarande med, men får inte alls lika mycket utrymme längre.

Tanken på att den hjärntvättade svensken plötsligt skulle ”vakna upp” på bred front kan vi glömma. Men att S fortsätter sjunka samtidigt som både M och SD ökar känns realistiskt. Ska bli spännande att se vad det blir för utdelning i mätningarna i september. Demoskop fre 4 sep och Sifo fre 11 borde stå näst på tur.
2020-08-30, 22:29
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1

Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Det är i alla fall en liten trevlig indikation på att vi nog är på väg åt rätt håll nu. Kriminaliteten har seglat upp mycket påtagligt i massmedia de senaste veckorna med flera speltakulära händelser. Tortyrvåldtäkt på barn på kyrkogård, kidnappning av skolpersonal, klankriminella vägspärrar i bostadsområde, våldsamt upplopp i Malmö m.m. Corona finns fortfarande med, men får inte alls lika mycket utrymme längre.

Tanken på att den hjärntvättade svensken plötsligt skulle ”vakna upp” på bred front kan vi glömma. Men att S fortsätter sjunka samtidigt som både M och SD ökar känns realistiskt. Ska bli spännande att se vad det blir för utdelning i mätningarna i september. Demoskop fre 4 sep och Sifo fre 11 borde stå näst på tur.

Vet inte om man ska dra för stora växlar på just likes. Har sett SD göra annonser på FB om just detta. Jag har inte velat likea men jag går ändå in dagligen och kollar på deras sida.

Oavsett är det väldigt smart att SD bygger på sin FB sida. Detta innebär att man lätt kan nå ut till sin bas utan att vara i händerna på gammelmedia.

Sociala medier är framtiden för politisk inflytande, där spelar SD i högsta ligan och det kommer gynna partiet i framtiden.

Dock är jag nog säker på att SD kommer gynnas i framtida undersökningar. Man kan säkerligen få tillbaka många fackliga kvinnliga arbetare som man förlorade under pandemin. Jag minns det som igår när det kom ut undersökningar på att SD rusade bland kvinnor i TCO osv.

Det här kan vara en nyckelgrupp för SD att locka till sig just nu. VÅRDEN. Man hör dagligen om hur sjuksköterskor är utarbetade och gnäller, detta missnöje bör SD plocka upp. Misstänker att det också kan vara därför man tagit den linjen man tagit under Corona.

V är också säkert där och försöker fånga upp dessa men tror många svenska medelålderskvinnor kommer lämna partiet nu när Sjöstedt lämnar och någon radikal jävel kommer in.
Senast redigerad av Haddock93 2020-08-30 kl. 22:31.
2020-08-30, 22:33
Bannlyst
Varför har ingen Sentio för augusti kommit? Senast kom väl 16 juli?
2020-08-30, 22:33
Medlem
Haddock93s avatar
Nu har M velat marknadsföra sig tuffa mot islamister. SD ger komplimanger men är också tydliga att de vänder kappan efter vinden.

Återigen spelar M efter SDs pipa. Nu kan SD gå steget längre och fler svenskar kommer bli mer anti-islam.
2020-08-30, 22:38
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Jag ska knorra till det ordentligt nu. Det är vad man behöver för att uttyda vad som kan komma efter valet 2022.

Moderaterna vill helst bilda regering med Alliansen. Ulf Kristersson vill helst inte bli ledaren som orsakade protektionism & främlingsfientlighet. Att samarbeta med Sverigedemokraterna kan få bistra konsekvenser. Det vet Kristersson. Historien finns där flåsande i nacken på Kristersson. Moderaternas ledamöter och kommunpolitiker vet också detta. Bätte då att köra på nuvarande linje med mångkultur och att ge lite pengar till polisen & andra "lösningar". De behåller makten och kan om saker och ting urartar mer bara förflytta sig till annat land eller leva som vit politisk elit som de gör i Nicaragua. Inga problem. Internationalisten finns där i blodet. Reinfeldt gjorde internationell karriär och kan han så kan också jag, tänker Kristersson.

En hypotes: Alliansen + Vänsterpartiet. Alliansen bildar regering med stöd av Vänsterpartiet. Respektive parti får: M: 21, KD: 7, C: 8, L: 4, V: 9. Tillsammans har de 49 procent. Här tror jag Miljöpartiet kommer tveka en aning. Men de kommer inte ha något val. I annat fall hotar en KD-M regering med stöd av Sverigedemokraterna, eller en regering där Socialdemokraterna stöds av Sverigedemokraterna.

Socialdemokraterna kan införa hårdare tag. De har partiorganisationen och om de vill kan de styra upp saker & ting. De är handlingskraftiga och folk ute i landet har tillit till dem. Sverigedemokraterna vet detta. Har S + SD över 50 procent (eller mindre då L eller MP inte når över riksdagsspärren) så kan Socialdemokraterna bilda regering på egen hand med stöd av Sverigedemokraterna. Det kommer utåt att låta som de inte samarbetar. Men Socialdemokraterna har en ny partiledare som inte skyller SD:s bakgrund för nazistisk och inte heller gör ständiga utfall mot Åkesson. Invandringen läggs på c:a 5 000 i några år framöver. Sverigedemokraterna har i detta ett lika gott erbjudande som från M + KD. Men KD har familjeåterföreningen som stöttepelare och Socialdemokraterna kan då utgöra ett rimligare alternativ för SD.

Jag ser i dagarna att både Lööf och Sjöstedt börjat röra på sig. Lööf vill ha tillbaka Alliansen medan Sjöstedt hotar att fälla S-MP regeringen. Det här kan vara föraningar om att positionerna förflyttas. MP förflyttar positioner hit och dit men har ingen riktning då de mest tar beslut då de är mitt uppe i en manisk episod (som de är så ofta). De kanske inte heller behöver ta något beslut utan röstar blankt. Då har Alliansen inte en majoritet emot sig. Det samma kan sägas om Vänsterpartiet. Men de kan inte tänka sig något annat alternativ. Sjöstedt orerar om att Socialdemokraterna inte längre står för arbetarklassen samt att Vänsterpartiet kommer utvärdera regeringens arbete under hela mandatperioden. Men Sjöstedt kommer inte fälla en Alliansregering då alternativet är än värre.

Jag håller med om M, därför jag dagligen försöker varna folk att de inte är att lita på. Vi behöver ett starkt SD, inte ett starkt M. Det var bra innan Corona när SD var M+KD i storlek.

Men om M återigen väljer bort SD för förrädaren Lööf då kommer ju partiet implodera, speciellt nu när man lovat att samarbeta och prata med SD. Det finns såklart problem för dem att sätta sig i en regering eller stöd av SD på sikt också. Hur som helst kommer det nog bli svårt för M, splittrade som man är, att överleva som ett sånt stort parti som man är.

Skulle inte förvåna mig om MED börjar gnaga sig in i Moderaternas bas snart också, likt AFS gör till viss del på SD. Minimalt såklart men det pågår.
Senast redigerad av Haddock93 2020-08-30 kl. 22:41.
2020-08-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru

Svensken läser Expressen och den tidningen har senaste tiden varit fullspäckat av våldtäkter, mord & övertagande av bostadsområden. Svensken vaknar inte upp på bred front, det vill säga att 60 procent röstar SD. Men det här ger genomslag. En sådan mordkavalkad och våldsspiral och en poliskår som tillfrågar allmänheten om att bidra till att minska kriminaliteten & nu senast att yttrandefriheten är hotad.

Det drabbar för det mesta inte dem personligen i de välbemedlade områdena. Men detta är på en nivå Svensken inte har blivit utsatt för förut. Nu är nyhetsnotiserna för påträngande. Och närmiljön är inte heller lika säker. Kan man t.ex. åka genom ghettona eller åka till affärer där? Bostadsområdena i medelklasshem ligger nära ghettona. Börjar de tänka på vilka som vistas i områdena & har de fler inbrott & rån i området?

Jag anar att Svensken chockats och det är nog en lite fördröjning till att de går "ALL SD", men det ligger där. Ett utsatt mål för invandringskriter är som jag uppfattat det att SD ska nå 30 procent, det är för närvarande att ta i. Men har SD ett nytt tak snart på 26-28 procent? Eller klingar det av och folk börjar i högre grad rösta på Moderaterna? Jag skulle säga att SD hade haft 26-28 procent om inte Kristersson hade tuffat till sig.

Vad anser Svensken för övrigt om Koranbränning & att det är brottsligt att sparka på Koranen? Ser att SD anser att det hör till yttrandefriheten. Vad anser Svensken?
Senast redigerad av hefti 2020-08-30 kl. 23:20.
2020-08-30, 22:56
Medlem
Citat:
Jag håller med om M, därför jag dagligen försöker varna folk att de inte är att lita på. Vi behöver ett starkt SD, inte ett starkt M. Det var bra innan Corona när SD var M+KD i storlek.

Men om M återigen väljer bort SD för förrädaren Lööf då kommer ju partiet implodera, speciellt nu när man lovat att samarbeta och prata med SD. Det finns såklart problem för dem att sätta sig i en regering eller stöd av SD på sikt också. Hur som helst kommer det nog bli svårt för M, splittrade som man är, att överleva som ett sånt stort parti som man är.

Skulle inte förvåna mig om MED börjar gnaga sig in i Moderaternas bas snart också, likt AFS gör till viss del på SD. Minimalt såklart men det pågår.

Inte vill vi ha M 25 %, KD 8 %, C 9 % och L 5 %. Tillsammans har de då 47 procent. Jag tror det hade blivit svårt för V att rösta ned en Alliansregering. Alternativet hade blivit en ren S regering där SD hade stöttat dem med garantier om rejält minskad invandring.

Har vi SD på 24 procent och Socialdemokraterna på 24 procent och MP eller L åker ur riksdagen tror jag på en ren S regering med stöd av SD. SD hade då sagt att det här är det minst dåliga alternativet, men "vi ser att Socialdemokraterna har ändrat sin politik och vi är pragmatiska". Inte fel av SD. Kan Moderaterna så kan Socialdemokraterna. Socialdemokraterna är mycket mer för att behålla välfärd än Moderaterna. Så där har Socialdemokraterna en gemensam punkt med Sverigedemokraterna.

Jag tror som sagt inte ett shit på vad partierna säger innan valet. De kan gå till val på en M-KD regering. Men när valresultatet kommer och Moderaterna har makten kan de börja sovra. Om Moderaterna faller i opinionen efter valet tror jag inte Ulf Kristersson bryr sig ett skit om. Han har då fått regera Sverige en mandatperiod. Reinfeldt sket i vilket. Varför skulle Kristersson agera annorlunda?

Dessutom ska man inte ha allt för höga tankar om Svensken. Varför skulle svensken börja rösta SD eller Socialdemokraterna mer under en kommande alliansregering? Där tror jag inte heller att Kristersson bekymrar sig allt för mycket. Kristersson vet vad Svensken går för. Han vet att man kan köra rasistkortet m.m. Det är en oädel taktik. Men när var politiken ädel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in