2020-08-30, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Det ger nog ännu bättre effekt, då bränner muslimerna ner saker runt Riksdagen.
Malmö är ju trots allt något av ett bakvatten i Riket.

Vill man få bättre effekt så måste det hända mer i Stockholm.
Bränn en koran på Mynttorget (torget mellan Riksdagen och Slottet).
En annan plats där det kan få bra effekt är Sergels Torg.

Det var kommunisterna som satte eld på Riksdagshuset i Berlin 1933 , så Hitler var tvingad utropa sej till diktatur. . Löfven kanske har samma tankar..
Citera
2020-08-30, 20:29
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Man kan inte få bidrag där. Sedan är Bassam 57 år, så han kommer få äldreförsörjningsstöd som är generösare än den pension som många Svenskar får.

Precis så är det ja.
Sedan säger Reinfeldt och Svetsaren att vi knegare måste jobba längre tills pension eftersom pengarna ej räcker .....

Dock skall det påpekas att det har skett en skärpning med bidragen har jag märkt (går inte in på hur jag vet detta) men kontrollerna är mera noggrannare och rena bedrägerier upptäcks oftare.
Citera
2020-08-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
När någon trampar dig på tårna och ber dig göra helt tvärtemot dig och din totala övertygelse och som du knappast ens skulle tänka tanken att ändra! Skulle inte du bli upprörd då?
Däremot ska ju de jävla avskrädet praktisera sin religion där den hör hemma, nånstans i nån jävla öken med sina kameler och getter!
Jo, jag skulle bli mycket upprörd, men jag förstår dig inte ändå. Det här handlar om tro, inte övertygelse. Enligt Wikipedia finns det 20 religioner med minst en miljon anhängare. Det innebär att minst 19 av dem är falska och att dess anhängare skall straffas med något som liknar det kristna helvetet, enligt den återstående 20:e. Skall vi ha en lag som särskiljer dessa 19 eller 20, rena idioter? Varför är denna respekt för vantro så viktig? Jag antar att du är för religionsfrihet?
Citera
2020-08-30, 20:33
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jo, jag skulle bli mycket upprörd, men jag förstår dig inte ändå. Det här handlar om tro, inte övertygelse. Enligt Wikipedia finns det 20 religioner med minst en miljon anhängare. Det innebär att minst 19 av dem är falska och att dess anhängare skall straffas med något som liknar det kristna helvetet, enligt den återstående 20:e. Skall vi ha en lag som särskiljer dessa 19 eller 20, rena idioter? Varför är denna respekt för vantro så viktig? Jag antar att du är för religionsfrihet?
De ska inte vara här! Så långt bort det bara går, söder om medelhavet! Där kan dom dyrka sin tro bäst dom vill
Citera
2020-08-30, 20:34
Bannlyst
Man måste väl komma in med ett intyg att man lever varje 10 år till pensionmyndigheten i hemlandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Precis så är det ja.
Sedan säger Reinfeldt och Svetsaren att vi knegare måste jobba längre tills pension eftersom pengarna ej räcker .....

Dock skall det påpekas att det har skett en skärpning med bidragen har jag märkt (går inte in på hur jag vet detta) men kontrollerna är mera noggrannare och rena bedrägerier upptäcks oftare.
Citera
2020-08-30, 20:41
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Man måste väl komma in med ett intyg att man lever varje 10 år till pensionmyndigheten i hemlandet.

pensionsmyndigheterna vid utlandsboende vet jag inget om, men kan väl för böveln inte vara 10 år...
Var ju uppe får flera år sedan på uppdrag gransking, Bosnier som fortsatte hämta ut släktings pension..... trodde det blev hårdare koll efter detta

Tänkte mera på hemmafronten, Sveriges bidrag där jag sett skärpning.
Citera
2020-08-30, 21:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Det var kommunisterna som satte eld på Riksdagshuset i Berlin 1933 , så Hitler var tvingad utropa sej till diktatur. . Löfven kanske har samma tankar..

Det var inte kommunisterna utan nazisterna själva som satte eld på Riksdagshuset i Berlin.
Citera
2020-08-30, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det var inte kommunisterna utan nazisterna själva som satte eld på Riksdagshuset i Berlin.

Nej, det var en kommunistisk snickare som satte eld på Riksdagshuset.

Den 27 februari utbröt en anlagd brand i riksdagshuset i Berlin. En holländare vid namn Marinus van der Lubbe hittades inne i byggnaden. Han hade tidigare varit medlem i kommunistpartiet och betraktades, med dåtidens terminologi, som efterbliven och sinnesförvirrad. van der Lubbe greps och dömdes till döden.

https://www.levandehistoria.se/fakta-om-forintelsen/nazityskland-1933-1939/riksdagshusbranden-i-berlin
Citera
2020-08-30, 21:09
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
pensionsmyndigheterna vid utlandsboende vet jag inget om, men kan väl för böveln inte vara 10 år...
Var ju uppe får flera år sedan på uppdrag gransking, Bosnier som fortsatte hämta ut släktings pension..... trodde det blev hårdare koll efter detta

Tänkte mera på hemmafronten, Sveriges bidrag där jag sett skärpning.

Det har skett skärpningar men fortfarande går det att ha flera identiteter i Sverige som plockar ut olika stats- samt kommunbidrag. Pensionsmyndigheten har fortfarande inte koll på pensionsfolket utanför Sverige i områden som Afrika, Mellanöstern och Asien.
Citera
2020-08-30, 21:52
Medlem
Whitfieldss avatar
Elda upp alla hjärntvättarhandböcker utom koranen. Den skall muhammedanen hålla på ett säkert ställe från eld. Man hamrar upp den i röven på muslimen strax innan man sparkar ut slöddret för kajkanten när de simmar hem.
Citera
2020-08-30, 21:55
Medlem
HGs avatar
Verkar ha blivit populärt att skända koraner under den sista veckan i Sverige. Verkar vara den senaste hypen just nu.
Citera
2020-08-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ett rått fläskköttstycke och två skändade koraner mötte personalen vid Folkets hus i Kallinge när de kom till jobbet i dag. Attacken tros vara riktad mot arabiska kulturföreningen som hyr lokalerna för fredagsbön.
– Jag skakade när jag fick se det, säger föreningens kontaktperson Bassam Aljamil.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/attack-mot-folkets-hus-kottstycke-och-branda-koraner-lamnades-vid-entren

Varför stannar Bassam Aljamil i Sverige eftersom han skaka för någon har förstört bok? Varför åker han inte hem för? Eller är det bidragen i Sverige som Bassam Aljamil vill ha därför han stanna och ockupera vårt land?
Tycker inte det finns nån mening i att bränna en koran eller liknande då en viss sorts respek har iaf jag för religion och hade inte velat se en bränd bibel. Däremot skulle jag vilja bränna kurskataloger och liknande från alla dessa förbund som strör ut pengar till meningslösa föreningar då från alla länder och vilket syfte? Även kommuner borde granskas som år efter år "bränner " skattepengar på dessa och Allmänna arvsfonden! usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in