2020-08-30, 19:26
Medlem
Ovcharkas avatar
Ett pissresultat i Helsingborg, men omgången i stort var helt OK!

Göteborg kryssar igen. Alltid roligt.
AIK förlorar. Alltid härligt.
Malmö tappar poäng. Guldhoppet lever!
Elfsborg har bara en poäng. Skönt - då springer de inte iväg.
Samma med Norrköping som t.o.m. förlorade. Mycket bra.
Hammarby spelar oavgjort. Skönt, skönt.

Är tämligen nöjd med omgången. Att komma topp tre är fortfarande möjligt. Nu tror jag inte på guld, men möjligheten finns iaf fortfarande.

Samtidigt är det surt att förlora denna omgång när alla andra resultat går ens väg.

Jaja, bra omgång.
Citera
2020-08-30, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Hehe I hear you. Har varit Yasins problem karriären igenom, gnälldes rejält på hans skrala slutprodukt här också. Typ 2+4 var vad man kunde förvänta sig per säsong ungefär.

Hade varit en overklig dröm. Nu verkar det landa i Hümmet istället vilket i vår situation också är taget. Sen vette fan vad det gör för skillnad ändå med en spelidé utan offensiv.

Nu har Hummet gjort fler mål än vad Yasin gjort på 16 matcher varav dom flesta är 90 min.
Citera
2020-08-30, 19:38
Medlem
simonvps avatar
Äsch då, hade vi ju lika gärna kunnat låta kff vinna, så hade vi satt råttorna ännu mer i skiten.

Misärsvenskan 2020. Vilken pissomgång för alla lag utom Häcken och Covidborg.
Citera
2020-08-30, 19:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dåligt att inte stänga matchen mot Mjällby, Sanas straffmiss blev kostsam. Med det laget dom har nu ska dom ligga högre. Finns inga ursäkter längre.

Undrar om Bosse var nöjd med att matchen inte flyttades?

AIK, vad är det med dom?

Han sitter nog löst, lär inte bli sparkad men ett steg tillbaka kan det säkert bli.

Torsk mot tvåan är väl ingen sensation när man ligger där man ligger?
Citera
2020-08-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Äsch då, hade vi ju lika gärna kunnat låta kff vinna, så hade vi satt råttorna ännu mer i skiten.

Misärsvenskan 2020. Vilken pissomgång för alla lag utom Häcken och Covidborg.

Ja, vi gjorde iallafall vårt.

Vi har givit Helsingborg fyra poäng nu.
Citera
2020-08-30, 19:40
Avslutad
Kommande 4 matcher är otroligt viktiga för Häcken. Kan vi komma därifrån med en hyfsad poängskörd så kommer vi absolut ha god chans på guld då avslutningen ser överkomlig ut.

https://bkhacken.se/sida/herr-kommande-matcher
Citera
2020-08-30, 19:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Torsk mot tvåan är väl ingen sensation när man ligger där man ligger?

Absolut inte, men du förstår nog vad jag menar. Efter att dom kickade Norling har dom sämre poängsnitt. Helt sjukt.
Citera
2020-08-30, 19:46
Medlem
junazs avatar
Ja, kryss var ju typ det sämsta utfallet idag. Vi kommer ingenstans i tabellen och det sätter inte heller tillräcklig press på AIK i bottenstriden...

Nåja, det positiva man får ta med sig är att Aron såg riktigt bra ut idag. Hoppas han kan hålla sig skadefri och fortsätta på den inslagna vägen. Ska definitivt starta nästa match.
Citera
2020-08-30, 19:52
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu har Hummet gjort fler mål än vad Yasin gjort på 16 matcher varav dom flesta är 90 min.

Kung Deniz! Behåll Yasin på Hisingen eller gör vad ni vill med honom för bövelen!

Skönt att se oss praktisera lite anfallsspel igen även om det i sin tur fick försvarsspelet att stundtals agera hönsgård istället. Fan t om lite skönt att straffen vi fick var felaktig efter alla bedrövligheter vi åkt på i år.

En Jensa G i total obalans med stab ska tydligen ha försökt dra igång kurr i korridorerna redan i pausen. Undrar hur mycket han då ville veva efter andra halvlek som innehöll en felaktig straff och ett baklängesmål i 93e...
Citera
2020-08-30, 19:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Absolut inte, men du förstår nog vad jag menar. Efter att dom kickade Norling har dom sämre poängsnitt. Helt sjukt.

Äsch, det prekära läget har ju inneburit att man kunnat lösa Micke Lustig utan att ens behöva betala lön för honom. Hade man aldrig kunnat göra en normal säsong med en stabilare placering.

Men visst. Man skulle ju såklart skaffat sig ett ordentligt försprång i botten med tanke på det schemat man hade. Man löser nog det ändå, men det kommer nog vara spännande ett antal omgångar längre än vad det hade behövt vara.

Fff, kff och Heif är de som kommer ha bottenplaceringarna när detta är över.
Citera
2020-08-30, 19:58
Medlem
Ser ändå lugnt ut för AIK. De kommer ta de vinsterna som krävs för att hamna stabilt i mitten. Tror stenhårt på att vinner borta mot Sirius, som är ett lag som AIK avväpnade ganska lätt senast. De andra bottenlagen är för dåliga för att orka ta sig uppåt. Falkenberg kommer bli jumbo. Kalmar får inte gång det. Helsingborg vann idag, men kommer ha fortsatta problem och är tokusla på bortaplan.

Edit: Såg nu dessutom att AIK aldrig någonsin har tappat poäng ens mot Sirius.
Senast redigerad av Grunkz 2020-08-30 kl. 20:21.
Citera
2020-08-30, 20:48
Medlem
Korders avatar
Haha, man måste ge lite kredd till Eric Smith som tar bladet från munnen angående domarnivån i såväl dagens match som Allsvenskan i allmänhet;

Citat:
Ursprungligen postat av Eric Smith till NT
"Jag måste vara ärlig och säga att den här domarinsatsen är den sjukaste jag har varit med om. Han kan inte stå rakryggad och säga att han inte har ett enda fel. Straffsituationen är pinsam. Domaren stod fem meter ifrån och sa att den tar i bröstet, vilket den också gjorde. Sen har vi en kille här ute på kanten som påstår att han ser att jag tar med handen. När det är tio människor mellan oss och honom.

– Jag är trött på de här situationerna. Allsvenskan har utvecklats spelmässigt men domarna hänger inte med överhuvudtaget. Sen när han springer omkring och är kaxig och dryg och säger att han inte har några fel. Det blir bara för mycket just nu.

...

– Sen köper jag inte när det är en människa som går in och gör konstanta fel. Det var otroligt konstiga situationer hela matchen som det blir frispark till höger och vänster på. Jag vet inte hur många omställningar de stoppar utan att få gult kort på, men så är det. Vi får också ta på oss att vi egentligen inte är tillräckligt bra för att vinna den här matchen. Vi gjorde tre mål, egentligen fyra, men sån är fotbollen ibland."

Betydligt trevligare att läsa än somligas jävla daltande med domarna (vår tränare inkluderad). Kan man kritisera spelare och tränare kan man såklart kritisera domare också.
Senast redigerad av Korder 2020-08-30 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in