2020-08-30, 16:39
Medlem
Vilka har kryssrekordet för en allsvensk säsong? Blåvitt måste vara på god väg att slå det?
Citera
2020-08-30, 16:41
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Vilka har kryssrekordet för en allsvensk säsong? Blåvitt måste vara på god väg att slå det?

Flest oavgjorda i samma serie: 13: Örebro SK 65, AIK 76 och 77, Östers IF 95, AIK 98, BK Häcken 2000, Trelleborgs FF 2008, Djurgården 2012 och Gefle IF FF 2013
Citera
2020-08-30, 16:47
Medlem
Förstår inte riktigt många helsingborgares ilska mot djurgårdare. Var ju inte direkt vi som beslutade att matchen skulle spelas.

Så har väldigt svårt att ta illa upp av pikar från helsingborgare om just det faktumet.

Men nu hoppas man ju att Helsingborg får fart under fötterna iallafall och klättrar förbi aik och ifk Göteborg.

Det enda positiva jag kan se med denna plattinsats.
Citera
2020-08-30, 16:52
Medlem
cokehyenas avatar
Kan inte annat än gratulera HIF till vinsten.

Egentligen helt sjukt att årets upplaga av Djurgården ligger 4a...
Citera
2020-08-30, 16:55
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Kan inte annat än gratulera HIF till vinsten.

Egentligen helt sjukt att årets upplaga av Djurgården ligger 4a...
Tack!
Citera
2020-08-30, 17:41
Avslutad
Räckte oavgjort idag för att rädda Poya? Kan väl inte vara möjligt med ytterligare ett kryss?
Citera
2020-08-30, 17:46
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
3-0 vinner ni med.

Lustigt hur rätt Krister är på det.

Tack för den jinxen
Citera
2020-08-30, 18:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Tack för den jinxen
Fick tebax den. Totaldominerar och så två tillfälligheter så äre 1-2 och torsk på G. Fitta
Citera
2020-08-30, 18:22
Medlem
Undra om IFK Göteborgs tränare hade haft kvar jobbet om det var typ Jörgen Lennartsson eller någon annan "tråkig svenne" som inte hade ett häftigt possessionspel och en våldsdom i bagaget.
Citera
2020-08-30, 18:52
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Undra om IFK Göteborgs tränare hade haft kvar jobbet om det var typ Jörgen Lennartsson eller någon annan "tråkig svenne" som inte hade ett häftigt possessionspel och en våldsdom i bagaget.

Självklart hade han fått sparken för längesen
Citera
2020-08-30, 19:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Han har väl redan förberett sig för en sådan ursäkt.

Citat:
– Allt som är nytt egentligen får andra ögon på sig. Där är fotbollen inget undantag. Självklart vet jag att den jag är och den fotbollen jag står för, kombinerat med den personen jag är och den bakgrunden jag haft, den blir ny för folk.

– Det är klart att jag får fler ögon på mig än vad någon annan haft i en annan klubb. Samtidigt ser jag det som mitt arbete som ännu viktigare på grund av det. För jag vet att nästa person som heter Poya eller något liknande och som tränar en klubb som IFK Göteborg kommer förmodligen inte behöva gå samma väg, förhoppningsvis tack vare det arbete jag gör. Det har blivit bättre, för att det har blivit mer normaliserat.

Det här var efter första säsongen. Om något har väl poya kommit billigt undan med kritik. Två bottenstrider och en mittenplacering. Så dåligt material har man inte även om han själv verkar tro att han sitter på världens tuffaste jobb.

Citat:
Kritikstorm 2018, steg framåt 2019.
Poya Asbaghi tvivlade aldrig på sig själv inför vändningen - men beskriver sitt uppdrag i Blåvitt som unikt sett till svårighetsgrad.
- Jag tänkte: "Jag har aldrig hört om en tränare som har haft en svårare utmaning", säger han i en stor intervju med Fotbollskanalen.

Skrev dessutom inte IFK nytt kontrakt med snubben nyss? Helt obegripligt egentligen med hur det såg ut de första två säsongerna att låsa sig fast med denna tränare i deras ekonomiska läge. Klubben har väl inte råd med två tränare på löneposten så dom är fast med honom.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2020-08-30 kl. 19:04.
Citera
2020-08-30, 19:08
Moderator
vfs avatar
Dåligt att inte stänga matchen mot Mjällby, Sanas straffmiss blev kostsam. Med det laget dom har nu ska dom ligga högre. Finns inga ursäkter längre.

Undrar om Bosse var nöjd med att matchen inte flyttades?

AIK, vad är det med dom?

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Räckte oavgjort idag för att rädda Poya? Kan väl inte vara möjligt med ytterligare ett kryss?

Han sitter nog löst, lär inte bli sparkad men ett steg tillbaka kan det säkert bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in