2020-08-25, 00:06
Medlem
snillet_1s avatar
KFF ser allt mer ut som en självklar kandidat för nedflyttning. Tänkte skriva att det var tråkigt men jag inte om det är så tråkigt egentligen. Vad står KFF för egentligen? Väldigt oklar röd tråd i den föreningen sedan Rydström och grabbarna lade av som spelare.
Citera
2020-08-25, 00:22
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sorry. :P

Jag vet att jag hakat upp mig på Yasin men det är ett under hur en offensiv allsvensk spelare kan vara så dålig på att avsluta. Och ändå få ett bra rykte på något sätt? Och när man vet att en av våra största talanger någonsin får ruttna bort på bänken p.g.a honom.

Hehe I hear you. Har varit Yasins problem karriären igenom, gnälldes rejält på hans skrala slutprodukt här också. Typ 2+4 var vad man kunde förvänta sig per säsong ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vill ni låna Antonsson kostnadsfritt?

Hade varit en overklig dröm. Nu verkar det landa i Hümmet istället vilket i vår situation också är taget. Sen vette fan vad det gör för skillnad ändå med en spelidé utan offensiv.
Citera
2020-08-25, 05:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Känns för övrigt väldigt mycket häcken nu att torska mot gnaget när de ännu en gång har klättrat i tabellen efter en plump i protokollet mot Kalmar.

Hoppsan, nu ligger vi visst före er i tabellen som någon skrev. Då har vi ändå underpresterat grovt ännu så länge. Hoppas vi får ordning på spelet snart.
Citera
2020-08-25, 06:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
ÖFK var jävligt smarta och jagade "brownie" points i vänstermedia och bland Offside skribenter.
Med Värdegrunds teater och andra kulturyttringar. En del av problemet med Sverige är ju att Sosseriet bestämde att Idrott och Kultur ska ligga under samma nämnd/departement

Offside var ju typ den första tidningen/tidskriften utanför Östersundsposten som kritiskt granskade ÖFK så där föll det...

Citat:
Dahlberg, magnifik.

Varsågoda. Hur var han egentligen mer utförligt? Jag satt och kollade Kalmar-Mjällby för att se om vi skulle slippa ligga på kval efter igår.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
KFF ser allt mer ut som en självklar kandidat för nedflyttning. Tänkte skriva att det var tråkigt men jag inte om det är så tråkigt egentligen. Vad står KFF för egentligen? Väldigt oklar röd tråd i den föreningen sedan Rydström och grabbarna lade av som spelare.

Det som är bra med Kalmar är väl att det är en okej bortaresa om man får den på sommaren med Öland nära, att det finns en fotbollsplan på Guldfågeln och att vi iaf hemma slår dom allt som oftast.
Citera
2020-08-25, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Varsågoda. Hur var han egentligen mer utförligt? Jag satt och kollade Kalmar-Mjällby för att se om vi skulle slippa ligga på kval efter igår.

Tack!

Tja mer utförligt är lite svårt att svara på men han gjorde många "enkla" räddningar där han utstrålade säkerhet, han plockade ned inlägg på ett mycket säkert sätt, sedan kryddade han det med ett par frilägesräddningar och någon ytterligare avancerad räddning. Svårt att tro att han inte spelat match på länge.
Citera
2020-08-25, 08:20
Medlem
Citat:
Hoppsan, nu ligger vi visst före er i tabellen som någon skrev. Då har vi ändå underpresterat grovt ännu så länge. Hoppas vi får ordning på spelet snart.

Säger samma sak om DIF..
Citera
2020-08-25, 08:27
Avslutad
Sorry MFF, Robert Laul gick idag ut och gav er dödskyssen. Om fylle-Laul går ut och säger att guldet är klart för MFF så är risken stor att det är kört för er.
Citera
2020-08-25, 08:57
Medlem
Korders avatar
Citat:
Sorry MFF, Robert Laul gick idag ut och gav er dödskyssen. Om fylle-Laul går ut och säger att guldet är klart för MFF så är risken stor att det är kört för er.

in before 10 raka torsk för MFF!
Citera
2020-08-25, 09:02
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag har mycket goda förhoppningar om att mff missar guldet. Frågan är snarare om vi själva lyckas fixa nytt allsvenskt kontrakt.
Citera
2020-08-25, 09:16
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag har mycket goda förhoppningar om att mff missar guldet. Frågan är snarare om vi själva lyckas fixa nytt allsvenskt kontrakt.

Tyvärr tror jag inte vi fixar kontraktet men hoppas såklart ha fel.
Kalmar, Falkenberg och Östersund (mittenlag) måste bli sju poäng. De fajterna är monumentala.
Citera
2020-08-25, 09:21
Avslutad
Citat:

Ser vi ut som Hammarby och Norrköping månne? Deltagarlag hela bunten.
Citera
2020-08-25, 09:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Tyvärr tror jag inte vi fixar kontraktet men hoppas såklart ha fel.
Kalmar, Falkenberg och Östersund (mittenlag) måste bli sju poäng. De fajterna är monumentala.
Jag tror att vi behöver en anfallare med kvalité för att stanna kvar. Hurk är bra men alldeles för ensam och varken Max eller Timossi klarar av att ge honom det understöd som jag hade förväntat mig inför säsongen.

Det är inte Mellbergs fel heller. Vem ska han spela liksom? Vi måste förstärka.

Min drömvärvning just nu hade varit Alexander Gerndt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in