Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Undra om IFK Göteborgs tränare hade haft kvar jobbet om det var typ Jörgen Lennartsson eller någon annan "tråkig svenne" som inte hade ett häftigt possessionspel och en våldsdom i bagaget.
Han har väl redan förberett sig för en sådan ursäkt.
Citat:
– Allt som är nytt egentligen får andra ögon på sig. Där är fotbollen inget undantag. Självklart vet jag att den jag är och den fotbollen jag står för, kombinerat med den personen jag är och den bakgrunden jag haft, den blir ny för folk.
– Det är klart att jag får fler ögon på mig än vad någon annan haft i en annan klubb. Samtidigt ser jag det som mitt arbete som ännu viktigare på grund av det. För jag vet att nästa person som heter Poya eller något liknande och som tränar en klubb som IFK Göteborg kommer förmodligen inte behöva gå samma väg, förhoppningsvis tack vare det arbete jag gör. Det har blivit bättre, för att det har blivit mer normaliserat.
Det här var efter första säsongen. Om något har väl poya kommit billigt undan med kritik. Två bottenstrider och en mittenplacering. Så dåligt material har man inte även om han själv verkar tro att han sitter på världens tuffaste jobb.
Citat:
Kritikstorm 2018, steg framåt 2019.
Poya Asbaghi tvivlade aldrig på sig själv inför vändningen - men beskriver sitt uppdrag i Blåvitt som unikt sett till svårighetsgrad.
- Jag tänkte: "Jag har aldrig hört om en tränare som har haft en svårare utmaning", säger han i en stor intervju med Fotbollskanalen.
Skrev dessutom inte IFK nytt kontrakt med snubben nyss? Helt obegripligt egentligen med hur det såg ut de första två säsongerna att låsa sig fast med denna tränare i deras ekonomiska läge. Klubben har väl inte råd med två tränare på löneposten så dom är fast med honom.