Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Nu skulle ha sett några fler av presskonferenserna, ...
Det kanske jag borde. Men jag blir så arg av att se Anders Tegnells tokerier. Han är så slapp och likgiltig. Hans resonemang är helt snurriga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
... redan inom en vecka började man strama åt och viktiga delar av dagens strategi fanns på plats.
Så dags då? Då var det redan för sent. Det var för sent även 6:e mars. I det läget, så hade man behövt stänga ner delar av samhället för att stoppa smittspridningen, såsom Danmark och Finland har gjort. Att stänga ner ett samhälle är mycket dyrt, och skapar obehag för medborgarna. Italienarna har lidit hårt av att sitta i karantän. Sverige hade mycket längre varsel än Italien, och borde ha kunnat stoppa epidemin vid gränsen. Även Danmark och Finland borde ha kunnat förebygga att behöva stänga ner sina samhällen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Därmed inte sagt att Anders Tegnell är ofelbar, långt där ifrån ...
Jag mår dåligt av att se Anders Tegnell.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
... (vilket, för övrigt den första presskonferensen visade).
Det var en pajas-uppvisning.
Anders Tegnell sade att Folkhälsomyndigheten den dagen, alltså 6:e mars, hade bett Utrikesdepartementet utfärda en avrådan från resor till norra Italien. Det borde ha gjorts mycket tidigare. Att avrådan dröjde såpass länge, är en stor skandal.
Anders Tegnell tryckte ur sig ännu fler tokerier under presskonferensen.