Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
S kopplingar till bl a DDR skulle behöva belysas ytterligare. Frågan är förstås i vilken mån det påverkar opinionen. Dagens yngre väljare torde sakna personliga erfarenheter av DDR, Sovjet mm.
Många bäckar små.
Det skulle kunna få skribenter och kulturpersonligheter på vänsterkanten att känna sej korkade
och hålla tyst.Det skulle styra riktningen på samtalet och få det mer konstruktivt.
Det gör det mindre coolt att driva identitetsfrågor och det får vänstern att vara något man inte
tar på allvar.
Att kulturpersonligheter och journalister har varit KGB agenter är välkänt, likaså att stasi fick
styra över kursplanen i skolan.
Det finns säkert många fler kändisar på listan.
Att vänstern och fredsrörelsen används som nyttiga idioter när underättelsetjänster bedriver
psykologisk stridsföring är vanligt.
Har dom riktigt tur så avvecklar länderna sina egna försvar.
Att man bygger upp konflikter mellan folkgrupper som man utnyttjar är vanligt, kanske
använder dom sej av kulturmarxism, jag hörde någon från Storbritanien som dom intervjuade på agenda berättade det i ett inslag.