2020-08-29, 23:32
  #90613
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Det är viktigt att KD, M & SD tar avstånd från Liberalerna. De ska inte med i någon regering till 2022. Deras röster ska tillföras KD & M i så stor utsträckning som möjligt. Det finns röster för SD att ta där med. SD har väl tagit de som mest röstade Liberalerna för att vara liberal är ju skojigt. De hardcore Liberalerna som är 70+ är svåra att locka. Kan man parkera dem under spärren mellan 2,5-3 procent kan det räcka för att få dem ur riksdagen.

Ja om L har under 3 % inför valet så kanske ingen vill stödrösta på dem utan tvärt om överger L. Då kan de hamna under 2 %.
2020-08-30, 00:21
  #90614
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Japp. Svarade precis SD på både Demoskop och Novus, inte fått frågan på några månader nu.

Hoppas bara inte opålitliga M tar för många röster, speciellt efter Reinfeldts uttalande om Trump. Litar inte alls på M, tror de fortfarande går etablissemangets ärenden.

Hoppas M ligger kvar på nuvarande nivåer och SD samlar upp alla röster nu. Ett drömläge hade ju varit S och SD delat första plats i November med ca 23-24% av rösterna. Med ett M hack i häl på ca 20-21%.

På så vis kan inte M spela S eller allianskortet lika lätt efter nästa val. Visst det hade varit döden för M, men tror inte dessa karriärspolitiker bryr sig om jag ska vara ärlig.
Hur hamnar man i Demoskop och Novus undersökningar?
2020-08-30, 00:27
  #90615
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Hur hamnar man i Demoskop och Novus undersökningar?

Bra fråga, tror jag blev tillfrågad i Novus på sms.

Demoskop klickade jag i på Aftonbladets hemsida någonstans.
2020-08-30, 00:29
  #90616
Medlem
Haddock93s avatar
Morsan skrev precis att hon hade pratat med en bekant som jobbar i det område som behöver eskort in i Göteborg.

Svarade att det är tragiskt men att svenska folket har röstat för detta.

Hur som helst positivt att det börjar talas om i kvinnliga kretsar igen. Tror invandring/integration samt kriminalitet har seglat upp som viktigaste fråga igen utan tvekan och det gynnar givetvis

SD



Coronan är död.

Skål!
2020-08-30, 08:50
  #90617
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Bra fråga, tror jag blev tillfrågad i Novus på sms.

Demoskop klickade jag i på Aftonbladets hemsida någonstans.
Tillfrågad av novus av en slump?

Säker på att aftonbladet inte är inizio webbpanel?
2020-08-30, 11:29
  #90618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Tillfrågad av novus av en slump?

Säker på att aftonbladet inte är inizio webbpanel?


https://demoskop.se/aktuellt/demoskop-och-inizio-gar-samman-skapar-nytt-ledande-analysforetag/
2020-08-30, 11:47
  #90619
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dressedtokill69
https://demoskop.se/aktuellt/demoskop-och-inizio-gar-samman-skapar-nytt-ledande-analysforetag/
Ibland får jag frågor från inizio via deras webbpanel som de skickar via mail. Ett av frågorna brukar handla om vilket parti man ska rösta på. Vägs detta in i demoskops opinionsundersökning?
2020-08-30, 12:30
  #90620
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Hur hamnar man i Demoskop och Novus undersökningar?

Det undrar jag med, jag får aldrig vara med i några undersökningar.

Är det för att jag är medlem i Partiet?

Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Ibland får jag frågor från inizio via deras webbpanel som de skickar via mail. Ett av frågorna brukar handla om vilket parti man ska rösta på. Vägs detta in i demoskops opinionsundersökning?

Det borde det göra.
2020-08-30, 12:32
  #90621
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Morsan skrev precis att hon hade pratat med en bekant som jobbar i det område som behöver eskort in i Göteborg.
Svarade att det är tragiskt men att svenska folket har röstat för detta.
Hur som helst positivt att det börjar talas om i kvinnliga kretsar igen. Tror invandring/integration samt kriminalitet har seglat upp som viktigaste fråga igen utan tvekan och det gynnar givetvis
SD

Corona är död.
Skål!

Ja och det är kvinnodominerade yrken som påverkas; hemtjänst, socialtjänst etc.
2020-08-30, 14:07
  #90622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
S kopplingar till bl a DDR skulle behöva belysas ytterligare. Frågan är förstås i vilken mån det påverkar opinionen. Dagens yngre väljare torde sakna personliga erfarenheter av DDR, Sovjet mm.

Många bäckar små.
Det skulle kunna få skribenter och kulturpersonligheter på vänsterkanten att känna sej korkade
och hålla tyst.Det skulle styra riktningen på samtalet och få det mer konstruktivt.
Det gör det mindre coolt att driva identitetsfrågor och det får vänstern att vara något man inte
tar på allvar.
Att kulturpersonligheter och journalister har varit KGB agenter är välkänt, likaså att stasi fick
styra över kursplanen i skolan.
Det finns säkert många fler kändisar på listan.
Att vänstern och fredsrörelsen används som nyttiga idioter när underättelsetjänster bedriver
psykologisk stridsföring är vanligt.
Har dom riktigt tur så avvecklar länderna sina egna försvar.
Att man bygger upp konflikter mellan folkgrupper som man utnyttjar är vanligt, kanske
använder dom sej av kulturmarxism, jag hörde någon från Storbritanien som dom intervjuade på agenda berättade det i ett inslag.
2020-08-30, 15:30
  #90623
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Många bäckar små.
Det skulle kunna få skribenter och kulturpersonligheter på vänsterkanten att känna sej korkade
och hålla tyst.Det skulle styra riktningen på samtalet och få det mer konstruktivt.
Det gör det mindre coolt att driva identitetsfrågor och det får vänstern att vara något man inte
tar på allvar.
Att kulturpersonligheter och journalister har varit KGB agenter är välkänt, likaså att stasi fick
styra över kursplanen i skolan.
Det finns säkert många fler kändisar på listan.
Att vänstern och fredsrörelsen används som nyttiga idioter när underättelsetjänster bedriver
psykologisk stridsföring är vanligt.
Har dom riktigt tur så avvecklar länderna sina egna försvar.
Att man bygger upp konflikter mellan folkgrupper som man utnyttjar är vanligt, kanske
använder dom sej av kulturmarxism, jag hörde någon från Storbritanien som dom intervjuade på agenda berättade det i ett inslag.

Ja, möjligen skulle det få opinionspåverkan om man lyfta fram - "hängde ut" - särskilt förtjänta sossar som medlöpare till DDR. Märkligt nog har detta inte gjorts i tillräcklig omfattning tidigare, trots ca 30 års möjligheter.
2020-08-30, 15:43
  #90624
Medlem
Har Sentio kommit denna månaden? Idag eller imorgon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in