2020-08-30, 09:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Vad gäller UW som presumtiv GM så är det isf, ett långvarigt (sen SD/LW knullade sönder hans äktenskap?) kalkylerarande för att hämnas den som förstört hans äktenskap och lurat den troende, fromma pastorn till allt djävulskap.

Tror UW både genom barnen och Lenas öppenhet (vilken inte berodde att hon var ärlig utan på att hon inte förstod att hon handlade fel) samt tillgång till hennes lösen (vilket avslöjades under förhör) gjorde att han han hade mycket bättre koll på SD/LW än vad som framkommit. Är han GM så visste han att och när SD skrev till LW att jag ska döda dig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-30 kl. 10:02.
Citera
2020-08-30, 10:49
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack Glourius. Du är klok, vidsynt och orädd.

Intämmer i att det är ett fruktanvärt svek han utsattes för. Frågan är i vilken mån det påverkat honom. Vi kan nog vara säkra på att han kommer ha avsevärda problem med konflikthantering. Vad som framkommit är att han vuxit anmärkingsvärt mycket på gymmet (+ 1 kg/mån var det väl ?) och att han på ig visat sig hotfull med svårigheter att hantera sin ilska. Mycket attityd..

Påstår inte att han är GM men han är den enda jag haft förståelse för om han vore det.

Det han har varit utsatt för är rimmar enligt mitt förmenade bättre med dom besinningslösa sjutton slagen. Vi bör ha i minnet att förutom vad som vittnats om (av dom med curage i tråden) så är uppgifterna om våldet LW vs NW spinnoffeffekter i en FUP vars enda inriktning är att få SD lagförd för mordet på Lena.

Lena skrev vid ett tillfälle att hon funderade på att "brutalt trycka upp en spegel i ansiktet på Noa " för att få honom att inse vilken dålig person han var.

Med det sagt så är dom uppgifter (händelserapporter etc) om våld mellan mamman och sonen endast en liten skymt av det våld som förekommit i hemmet. Handgemängen (som Noa själv pratat vitt och brett om) LW versus NW styrker att NW började försvara sig från sin mor redan för flera år sen.

Tror ni inte att dom sk, dödshot SD vs LW är en flugskit i universum mot den vokabulär vilken i samband med slagsmålen förekommit mellan LW vs NW?

Tror att uppdämda våldet (som är en förutsättning för att slå ihjäl någon med så många som 17 slag utan att besinna sig,) byggts upp under längre till än dom 1,5 - 2 år det blev fnurra på tråden med SD.

Det besinningslösa våldet som Lena utsattes för rimmar inte med hur relationen SD/LW såg ut också när den var som värst.

SD var snarare retsamt mjäkig, förlåtande och överseende över Lenas allt galnare behov av kontroll och svartsjuka . Min tes är att även han var blind för att Lena var bipolär och misstolkade hennes besatthet av honom som kärlek.

Det var N*a som cyklade på motorvägen och även blev tagen för snatteri, ett rop på hjälp anser jag, men ingen av föräldrarna brydde sig.
Även E*ster fick uppleva en traumatisk händelse när hon kom hem till morsan och fann två män den ena i soffan den andra i E*sters säng, hur den 45-åriga tre-barns morsan prioriterade mobilen/datorn, burkletandet, och alla männen framför sina barn, två av barnen vaknade och flyttade till pappan

E*sters ord:

E*ster berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att
hämta en tröja. Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa.
När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp
till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i E*sters säng.

E*ster säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras
överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå.
E*ster tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng.
Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på
killen.

Det var nog inte så lätt för Wesströmskan att komma ihåg alla namnen på männen hon hade sex med

E*ster säger att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma och anledning till
konflikt mellan dem.
Senast redigerad av Smhf 2020-08-30 kl. 11:00.
Citera
2020-08-30, 11:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack Glourius. Du är klok, vidsynt och orädd.

Intämmer i att det är ett fruktanvärt svek han utsattes för. Frågan är i vilken mån det påverkat honom. Vi kan nog vara säkra på att han kommer ha avsevärda problem med konflikthantering. Vad som framkommit är att han vuxit anmärkingsvärt mycket på gymmet (+ 1 kg/mån var det väl ?) och att han på ig visat sig hotfull med svårigheter att hantera sin ilska. Mycket attityd..

Påstår inte att han är GM men han är den enda jag haft förståelse för om han vore det.

Det han har varit utsatt för är rimmar enligt mitt förmenade bättre med dom besinningslösa sjutton slagen. Vi bör ha i minnet att förutom vad som vittnats om (av dom med curage i tråden) så är uppgifterna om våldet LW vs NW spinnoffeffekter i en FUP vars enda inriktning är att få SD lagförd för mordet på Lena.

Lena skrev vid ett tillfälle att hon funderade på att "brutalt trycka upp en spegel i ansiktet på Noa " för att få honom att inse vilken dålig person han var.

Med det sagt så är dom uppgifter (händelserapporter etc) om våld mellan mamman och sonen endast en liten skymt av det våld som förekommit i hemmet. Handgemängen (som Noa själv pratat vitt och brett om) LW versus NW styrker att NW började försvara sig från sin mor redan för flera år sen.

Tror ni inte att dom sk, dödshot SD vs LW är en flugskit i universum mot den vokabulär vilken i samband med slagsmålen förekommit mellan LW vs NW?

Tror att uppdämda våldet (som är en förutsättning för att slå ihjäl någon med så många som 17 slag utan att besinna sig,) byggts upp under längre till än dom 1,5 - 2 år det blev fnurra på tråden med SD.

Det besinningslösa våldet som Lena utsattes för rimmar inte med hur relationen SD/LW såg ut också när den var som värst.

SD var snarare retsamt mjäkig, förlåtande och överseende över Lenas allt galnare behov av kontroll och svartsjuka . Min tes är att även han var blind för att Lena var bipolär och misstolkade hennes besatthet av honom som kärlek.

Sk dödshot från SD?

Ja, i dina ögon är alltså ett dödshot som riktar sig mot en 11- årig son och hans mamma en flugskit.

Aktbil 164, sid 36:
"Det kommer att vara en sån plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer att göra ont att se blodet på A*ron. Ja, det är ett dödshot."

Aktbil 168, s 3494:
LW:"Önskar du var död"
LW: "Det kommer att göra ont att se blodet på A*ron"
SD: "Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över"

Kan du nu tala om vad N*oa kan ha sagt som är så enormt mycket värre.

Du har aldrig reflekterat över att din pippi far kanske med osanning? Eller att du går i mördarens ärenden?

Precis som mgm så vilseleder du tråden genom att sprida felaktig information. Om och om igen, samma fel.
Citera
2020-08-30, 11:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var N*a som cyklade på motorvägen och även blev tagen för snatteri, ett rop på hjälp anser jag, men ingen av föräldrarna brydde sig.
Även E*ster fick uppleva en traumatisk händelse när hon kom hem till morsan och fann två män den ena i soffan den andra i E*sters säng, hur den 45-åriga tre-barns morsan prioriterade mobilen/datorn, burkletandet, och alla männen framför sina barn, två av barnen vaknade och flyttade till pappan

——

Oh dear.
Här hittar jag flera motiv för LW att göra sej av med UW!
Han brydde sej inte...
”Flyttade till pappan...”
Som dessutom var/hade varit gift med MH!

Söker man så finner man. Undrar varför inte LW slog ihjäl UW. Som uppå allt annat var tråkig.

Kan det vara för att man bör söka efter motivet/orsaken hos GM? Inte hos BO?
Eller menar du att EW är GM?
Eller vad menar du?

(Jag tog bort delar av ditt inlägg och ”avfetade” en del, för att om jag skulle feta det jag ville kommentera så försvann det bland dina fetningar.)
Citera
2020-08-30, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och MGM - som var konstant rädd och betraktade LW som en vilande terroristcell - var beredd att göra vad som helst för en återförening:

6 april 2018
MGM 23:46:20 Tack! I morgon ska vi hänga ihop bland plastburkar i Falun. Vi har separerat allt helt nu, men vi kommer sannolikt bli ett par igen. Herrens vägar äro outgrundliga ...
ML (gammal kompis till MGM) 23:47:35 Ni har separerat, sålt hus, men ska flytta ihop?
MGM 23:59:22 Hon har flyttat. Bor inom synhåll. Vårt mål och vår vilja är att flytta ihop igen
(A163, del B, s. 806)

Exakt samma datum:
från komplettering bevisning:
sid 59:
"Från: Hanna Davidsson <systerhax@gmail.com>
Skickat: den 6 april 2018 22:07
Till: jonas_sahlen@hotmail.com <jonas_sahlen@hotmail.com>
Ämne: NY MAILADRESS
Hej fina du,
här är nya adressen.
Tycker massor om dig!!!!
KRAM
"

och Aktbil 165, sid 511:
Viberchatt mellan JS och H*anna:

2018-04--06
JS: "Blir glad för morgonhälsning,
vill krypa ner hos dig istället för att jobba."

HD: skickar en bild
JS:"Svårt se helhet men ser trevliga ut"
HD:"vill att du är hos mig"
JS: "Vill det"
"Snart hemma. "
JS:"Jag fick just erbjudande att låna stuga på Västkusten. Sugen att åka dit med mig?"
HD:"Mmm"
JS:"Bua, söder Göteborg"
HD:"Låter trevligt"
JS: "Nu mat, kram "
JS:"(emoji) Blev glad. Gillade svaret."
HD: "Hämtar pizza ... "
JS:"Jag brygger kaffe och väntar på Lets dance"
JS:"Det kommer du inte lösa många gånger"
JS:"Ha en bra stund, tanker på dig"
HD:"Ler"
JS:"Jan man fler över kyssar via nätet? "
JS:"Kan"
JS:"Kan man föra över"
HD:"Hoppas du kommer på hur man skickar kyssarna via nätet, fast än bättre om du kan
kan te+<+!)p+ _% __ ♦7________________

Stefan pratar om "vi", men det låter inte så ömsedidigt.
Citera
2020-08-30, 12:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

E*sters ord:

E*ster berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att
hämta en tröja. Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa.
När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp
till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i E*sters säng.

E*ster säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras
överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå.
E*ster tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng.
Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på
killen.

Det var nog inte så lätt för Wesströmskan att komma ihåg alla namnen på männen hon hade sex med

E*ster säger att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma och anledning till
konflikt mellan dem.
Alldeles rätt.
Det var droppen som fick henne att vända sig från en mor som undantagslöst satte sina egna behov före barnens. Dubbelsvek från båda föräldrarna även här eftersom UW försökte urskulda Lenas sexmissbruk i dotterns säng med att köpa en extra säng. UW fixade biffen så hennes brist på konsekvenstänk upprätthölls.
Citera
2020-08-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Exakt samma datum:
från komplettering bevisning:
sid 59:
"Från: Hanna Davidsson <systerhax@gmail.com>
Skickat: den 6 april 2018 22:07
Till: jonas_sahlen@hotmail.com <jonas_sahlen@hotmail.com>
Ämne: NY MAILADRESS
Hej fina du,
här är nya adressen.
Tycker massor om dig!!!!
KRAM
"

och Aktbil 165, sid 511:
Viberchatt mellan JS och H*anna:

2018-04--06
JS: "Blir glad för morgonhälsning,
vill krypa ner hos dig istället för att jobba."

HD: skickar en bild
JS:"Svårt se helhet men ser trevliga ut"
HD:"vill att du är hos mig"
JS: "Vill det"
"Snart hemma. "
JS:"Jag fick just erbjudande att låna stuga på Västkusten. Sugen att åka dit med mig?"
HD:"Mmm"
JS:"Bua, söder Göteborg"
HD:"Låter trevligt"
JS: "Nu mat, kram "
JS:"(emoji) Blev glad. Gillade svaret."
HD: "Hämtar pizza ... "
JS:"Jag brygger kaffe och väntar på Lets dance"
JS:"Det kommer du inte lösa många gånger"
JS:"Ha en bra stund, tanker på dig"
HD:"Ler"
JS:"Jan man fler över kyssar via nätet? "
JS:"Kan"
JS:"Kan man föra över"
HD:"Hoppas du kommer på hur man skickar kyssarna via nätet, fast än bättre om du kan
kan te+<+!)p+ _% __ ♦7________________

Stefan pratar om "vi", men det låter inte så ömsedidigt.
Ja vad kan man säga? Både SD och HD ljuger och bedrar varandra, nog är de samma skrot och korn.
Inte så långsökt att tro att de genomförde mordet ihop i samförstånd.
Golvbrunnshannas rengöring kommer i ett nytt ljus
Senast redigerad av Sh.Holmes 2020-08-30 kl. 12:25.
Citera
2020-08-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja vad kan man säga? Både SD och HD ljuger och bedrar varandra, nog är de samma skrot och korn.
Kan inte annat än hålla med varenda ord i ditt inlägg. Hon hade/har totalkoll.
Citera
2020-08-30, 13:14
Medlem
Läser i förhören av vittnen och blir påmind om att SD faktiskt sagt till en Tomas ang LW: "om inte jag kan få henne ska ingen annan heller få henne". Är inte det ett klassiskt uttalande av någon som håller på att bli brädad eller dumpad? Ett förtäckt hot.
Tror INTE att herr D kommer att glömma att hans fd fru vänslats med andra män ("under och efter")!
Citera
2020-08-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

De är båda iskalla. Han har tagit frontrollen och hon supportar i det tysta? När det bränns uppkommer minnesförlust, men blodigt akrobatsex som S haft med den mördade L och som aldrig hänt är sånt man minns.
Citera
2020-08-30, 13:19
Medlem
Isdrottningen har loggat Softis första T5a.

Så var det äntligen dags att ta sig an denna T5a. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat på T5orna som finns vid Kilsbergen utan att komma till skott men nu var det så dags. Snart var repet på plats och jag kunde smidigt ta mig upp och så var denna loggad. TFTC

Kyligt skrivet, ingen som helst sorg eller empati, inte heller nämner hon att mördaren själv var med och hjälpte henne.
Det är en enda stor parodi på rättvisa att dessa två får vara ute.
Att mördaren hjälper sin fru som han bedragit och ljugit för att logga sitt mordoffers cache, det är surrealistiskt. De kan inte leva i vår verklighet, de kan inte vara mänskliga.
Citera
2020-08-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De är båda iskalla. Han har tagit frontrollen och hon supportar i det tysta? När det bränns uppkommer minnesförlust, men blodigt akrobatsex som S haft med den mördade L och som aldrig hänt är sånt man minns.

Ja det är med all sannolikhet så att mördaren får sin hjärntvättade exfru att göra precis som han vill. Allt ifrån att hjälpa till att städa undan spår från mordet till att ljuga i mordrättegången.
HD är sjuksköterska... tanken är svindlande och skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in