2020-08-29, 18:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, en sak att undanhålla för sin a föräldrar och vänner, men i rätten och även i förhören? Särskilt som hon själv åker dit som misstänkt?

Jag kan bara se fyra skäl, var och en för sig eller i kombination:

• hon är rädd för Stefan, han kanske t om har hotat henne, sagt till henne vad hon ska säga
  • hon vill skydda Stefan av olika skäl, t ex för att hon älskar honom eller för att han är pappa till hennes barn och det förstör för familjen och barnen
  • hon är själv delaktig i mordet på ett eller annat plan
  • hon har blivit manipulerd av SD och /eller har blivit så förvirrad av medicinering/stress/ångest så hon inte längre vet varken ut eller in

För mig är det alarmerande att HD är tillsammans med SD igen. Det är för mig underligt och förvirrande.

Och som du säger, i Hjärsta kan stämningen inte vara rolig, även om allt på ytan fortgår som vanligt.

HD 2016: "Nej, hon (LW) får leva" ( Bara att läsa det får mig att förstå hur SD och HD diskuterar om folk.) De har ju i det läget redan diskuterat om att mörda sina egna barn...

HD 2018: "Hoppas att hon är död!"

Vilket givetvis kan tolkas på flera sätt.

-"Jag hoppas hon är död, så hon inte kan träffa SD mer", men det kan även betyda

-"Jag hoppas VERKLIGEN HON ÄR HELT död, så h*n/vi inte lämnade henne levande av misstag"

Oavsett så är det en kommentar en CIVILISERAD KVINNA OCH FRAMFÖR ALLT EN SJUKSKÖTERSKA, vanligtvis INTE säger.

Inte heller ska hon enligt SD och sig själv veta att LW är död tidigt på morgonen. Men både SD och HD springer runt bland sina kollegor och sprider de mest absurda och sjuka kommentarer, till sina chefer/kollegor. Och detta redan tidigt på morgonen.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-08-29 kl. 18:24.
Citera
2020-08-29, 18:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Eftersom NW la ut "våra sorger är få" tre dagar efter att han mamma hittats mördad med sin iphone styrker det att hans mobil inte var en av dom som beslagtogs och skickades till NFC. Tror Gilgridsson (stavning) hade en bild på mobilen i Noas hand. Inte heller gjordes någon utökad DNA test av 60 st blodpölar varav en två st var utanför den inre avspärrningen på tre meter för uteslutande av att det inte var ett av hans och Lenas våldsamma slagsmål som urartade bakom planket.

--------------------
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38 (Obs Hanna W)

T*herese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor. Hanna sa också att Lena hade blivit slagen/misshandlad av sin son Noa vid något tillfälle. T*herese kommer inte ihåg om Hanna använde ordet slagen eller misshandlad. T*herese funderade på vad Lena hade sagt och på kvällen skickade hon ett meddelande på Messenger till Hanna och frågade vad hon menade med det hon sagt. Hanna skickade ett
meddelande att hon skulle ringa upp. Hanna ringde upp T*herese. T*herese frågade vad det var hon menade egentligen. Hanna sa att Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och T*herese frågade inte. T*herese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort. Hon hade inte fått frågan. Med anledning av att Hanna tidigare berättat att Noa ringde Stefan på morgonen när Lena var försvunnen så frågade T*herese om Hanna trodde att Stefan skull skydda Noa om det var så. Hanna svarade att det trodde hon inte alls.
Uppläst och godkänt.

-------------------
Man ska och bör inte underskatta vreden hos ett barn som blivit utsatt fören psykiskt sjuk mamma under hela sin uppväxt. NW var den som blev lämnad ensam att bära den övermäktiga tyngden av sin bipolära mammas galenskap. Redan som liten pojk riskerade Noa livet genom att cykla på motorvägen i hjälplöst skri för att sociala tvingade honom att bo hos Lena. Betänk vad det megasveket innebär för en liten pojke.

Det måste var en schizofren värd då UW förökte trösta barnen samtidigt som han sopade Lenas misskötseln under mattan. Dubbelsvek.
Har funderat på om UW förträngt det uppenbara som talar för NW som GM (som att han stack iväg innan första poliserna kom) på precis samma sätt han som inte ville veta av och förträngde vad Lena utsatte barnen för? Vad som framkommit är att det UW inte vill veta det vet han inte.

Tråden liksom Åkl har mentala blockeringar över tanken med NW som GM.
Jag menar att det fysiska och psykiska våld Lena utsatte Noa för vida överstiger den smärta hon åsamkade SD.
Ser inte något i allt tjafs med SD som kunnat motivera att slå ihjäl Lena med 17 slag.
Jag ser däremot att en långvarig psykisk misshandel av ett barn absolut kan motivera alla 17 slagen. Tror att den som hämtade Lena var NW och att det som väckte det raseri han marinerats i sen tidiga år av någon trivial händelse som ex barnbidragspengar han inte fick för att Lena behövde dom till norgeresan. Det besinningslösa våldet motiveras inte av hon ville lämna SD utan av den oerhörda smärta NW fick bära under hela sin utveckling.

Att GM inte lämnat ett enda av dom 60 st blodbesudlingarna på BP tror inte jag ett skit på. Ivf, så är det enkelt när Åkl och & förlorar målet att någon murvel ser till att det görs en utökad DNA test så vi får klarhet i detta så småningom.

Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t i 60 st besudlingar på BP kommer från Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/20-aring-atalad-for-mord-pa-sin-mamma

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kvGQW/dotter-slog-ihjal-sin-mamma

https://sverigesradio.se/artikel/6504344
Det kan inte bara bara jag som inte lider av mental blockering som kräver en utökad DNA test?

Detta fall innehåller alla ingredienser (och mer därtill) attt bli en av dom uppmärksammade rättsskandalerna som media gjort oss medvetna om.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-29 kl. 19:25.
Citera
2020-08-29, 19:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Försök slingra dig från fakta.
Lena sölade ner oräkneliga platser med sina blodblandade safter. Det skulle vara mycket egendomligt om hon inte lämnat några droppar hon SD.
Har du missat att SD vid rättegången tog tillbaka allt om det blodiga sexet.
Det var bara HD som upprepade hans lögner om det men hon säger bara det SD har sagt åt henne att säga.
SD hade ingen möjlighet att korrigera hennes "vittnesmål" eftersom han satt i häkte.
Citera
2020-08-29, 19:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom NW la ut "våra sorger är få" tre dagar efter att han mamma hittats mördad med sin iphone styrker det att hans mobil inte var en av dom som beslagtogs och skickades till NFC. Tror Gilgridsson (stavning) hade en bild på mobilen i Noas hand. Inte heller gjordes någon utökad DNA test av 60 st blodpölar varav en två st var utanför den inre avspärrningen på tre meter för uteslutande av att det inte var ett av hans och Lenas våldsamma slagsmål som urartade bakom planket.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38 (Obs Hanna W)

T*herese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor. Hanna sa också att Lena hade blivit slagen/misshandlad av sin son Noa vid något tillfälle. T*herese kommer inte ihåg om Hanna använde ordet slagen eller misshandlad. T*herese funderade på vad Lena hade sagt och på kvällen skickade hon ett meddelande på Messenger till Hanna och frågade vad hon menade med det hon sagt. Hanna skickade ett
meddelande att hon skulle ringa upp. Hanna ringde upp T*herese. T*herese frågade vad det var hon menade egentligen. Hanna sa att Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och T*herese frågade inte. T*herese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort. Hon hade inte fått frågan. Med anledning av att Hanna tidigare berättat att Noa ringde Stefan på morgonen när Lena var försvunnen så frågade T*herese om Hanna trodde att Stefan skull skydda Noa om det var så. Hanna svarade att det trodde hon inte alls.
Uppläst och godkänt.

Man bör inte underskwtta vreden hos ett barn som blir förstryckt av en oerhört dominant mamma under hela sin uppväxt. NW var den som ensam fick bära sin bipolära mammas galenskap.
Det måste var en schizofren värd då UW förökte trösta barnen samtidigt som han sopade Lenas sjukfom under mattan.
Har funderat på om UW förträngt allt dom talar för NW som GM på precis samma särr dom han förträngde vad Lena utsatte barnen för?

Tråden liksom Åkl har mentala blockeringar över tanken med NW som GM.
Jag menar att det fysiska och psykiska våld Lena utsatte Noa för vida överstiger den smärta hon åsamkade SD.
Ser inte något i sllt tjafs med SD som kunnat motivera att slå ihjäl Lena med 17 slag.
Jag ser däremot att en långvarigt psykisk misshandel av ett barn kan motivera alla 17 slagen. Tror att den som hämtade Lena var NW och att det som väckte det raseri han marinerats i sen tidiga år var någon trivial händelse som ex barnbidragspengar han inte fick för att Lena behövde dom till norgeresan. Det besinningslösa våldet motiveras inte av hon ville lämna SD utan av den oerhörda smärta NW fick bära på i hela sin uppväxt.

Att GM inte lämnat ett enda av dom 60 st blodbesudlingarna på BP tror inte jag ett skit på. Ivf, så är det enkelt när Åkl och & förlorar målet att någon murvel ser till att det görs en utökad DNA test så vi får klarhet i detta så småningom.

Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t i 60 st besudlingar på BP kommer från Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/20-aring-atalad-for-mord-pa-sin-mamma

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kvGQW/dotter-slog-ihjal-sin-mamma

https://sverigesradio.se/artikel/6504344
Det kan inte bara bara jag som inte lider av mental blockering som kräver en utökad DNA test?

Detta fall innehåller alla ingredienser (och mer därtill) attt bli en av dom uppmärksammade rättsskandalerna som media gjort oss medvetna om.

De av mej fetade partierna (inte det om DNA):
Spekulerar du eller påstår du?
Citera
2020-08-29, 19:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hmm,jo....

Undrar verkligen vad JG och SD gjorde utanför henne där på kvällen vid 22.00 -23.00 .det är vad jag läst härinne att de var ..hmm?!

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det stod ju nyligen i tråden ju

NEJ!

Jag vet inte vad som hänt med din läsförståelse.

SD inspekterade JGs trapp, hemma hos JG.
JGs sambo hörde dem prata.

Samtidigt har en huvaman setts stryka
omkring utanför LW.
Citera
2020-08-29, 19:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har du missat att SD vid rättegången tog tillbaka allt om det blodiga sexet.
Det var bara HD som upprepade hans lögner om det men hon säger bara det SD har sagt åt henne att säga.
SD hade ingen möjlighet att korrigera hennes "vittnesmål" eftersom han satt i häkte
.

Det är klart att han hade möjlighet. Han kunde
ha bett sin advokat att uppdatera HD.

Men HD kan ju bara berätta vad hon har fått
höra av SD. Jag antar att hon inte har behövt
se eländet själv.
Citera
2020-08-29, 19:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

se eländet själv.

Fungerar det så att en advokat kan agera budbärare mellan sin klient och ”nån annan”?
(Det är inte menat som en spydig eller sarkastisk fråga, utan jag undrar om det är så det brukar/kan gå till.)
Citera
2020-08-29, 19:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
De av mej fetade partierna (inte det om DNA):
Spekulerar du eller påstår du?
Påstår att det finns mer som talar för NW som GM än det finns som talar för SD som GM ända fram till att en utökad DNA test till 60 st blodbesudlingar på brottsplatsen avfärdar honom.

Det blir lite bakvänt att försöka fnula till det att SD som inte lämnat minsta spår på BP och anses varit iklädd rymddräckt och rört sig ett par meter upp som en drönare när han slog ihjäl Lena samtidigt som man avfärda våldshistoriken med visavi NW och LW med åtskilliga anmälningar både till soc och polis vittnar om..

NWs misshandel av Lena kommer av att han blivit en man som inte längre accepterade att ta emot slag av Lena. Notera att nämnda misshandel inte anmäldes vilket övertygat mig att dom många slagsmål mellan honom och Lena vilka vittnats om i tråden är toppen på ett isberg av våldsamheterna i Lenas "hem"

Nej jag vet inte att Noa var den som slog ihjäl sin mamma men jag vet att det är okunnigt att avfärda den någon som gått under radarn pga, av en anmärkingsvärd mental blockering.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-29 kl. 19:57.
Citera
2020-08-29, 20:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../
Jag tror att hon var livrädd för att SD och HD skulle bli ett par igen. Hon hade full koll på när betänketiden för skilsmässan skulle gå ut. Jag tror att hon skulle ha gjort vad som helst för att förhindra deras ev. återförening.
Och MGM - som var konstant rädd och betraktade LW som en vilande terroristcell - var beredd att göra vad som helst för en återförening:

6 april 2018
MGM 23:46:20 Tack! I morgon ska vi hänga ihop bland plastburkar i Falun. Vi har separerat allt helt nu, men vi kommer sannolikt bli ett par igen. Herrens vägar äro outgrundliga ...
ML (gammal kompis till MGM) 23:47:35 Ni har separerat, sålt hus, men ska flytta ihop?
MGM 23:59:22 Hon har flyttat. Bor inom synhåll. Vårt mål och vår vilja är att flytta ihop igen
(A163, del B, s. 806)
Citera
2020-08-29, 20:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fungerar det så att en advokat kan agera budbärare mellan sin klient och ”nån annan”?
(Det är inte menat som en spydig eller sarkastisk fråga, utan jag undrar om det är så det brukar/kan gå till.)

Men nej, det skulle vara olagligt.
Advokaten kan ju inte springa budbärare mellan vittnen som ska vittna i rättegången!
Citera
2020-08-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag såg det!

Jag tänkte exakt som du!

Min tro är att det inte är en slum att Lenas fina My real six string blev förstörd liksom A*rons cache. Det känns lite som en underlig slump att denna cache Ongman saknar penna (som någon skrev, SD borde väl ha en penna med sig för jämnan, det borde väl vara lite basic som geocachare) och snart saknar den även burk och remsa.
Han måste också på ett ganska trist sätt visa att han är så duktig genom att skriva att den var lätt.

Så min tanke är, vem är denna CO? Varför så viktigt att sätta sig på henne?

CO Karj*r har umgåtts ensam med Hax och då ofta i trio med hans icke favorit coc_*c . Stackars S har inte fått vara med o leka. När S inte har total kontroll hittar han fel hos andra, kanske? I en logg kan man smyga in dold sarkasm?
Citera
2020-08-29, 21:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

se eländet själv.
Lever du helt i dina fantasier utanför den normala verkligheten?
Citat:
Då bryter de mot god advokatsed och kan bli uteslutna ur advokatsamfundet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/flera-aklagare-anmaler-kand-advokat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in