2020-08-30, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Men kjære deg, nå må du gi deg! Hvis TH er "psykopat", så er det på ingen som helst måte et indisium på at TH er skyldig!
Nå har du fått dette med teskje. Det finnes da masse ikke-psykopater som dreper! La oss si at 5 % av alle mennesker er psykopater, som du kaller dem. Hva da med de resterende 95 %. Finnes det ikke mordere blant dem? Er det bare psykopater som dreper? Er dette symptomatisk for dine analyser, så er det jaggu ikke rart at konklusjonene blir spinnville. Og da skjønner jeg jo hvorfor du er overbevist om at TH er skyldig.
Du trekker frem historier fra tråden som er blitt bekreftet i media. Ok, gi meg 2 eksempler på dette. 2 eksempler på sladder fra gruppa som er bekreftet i media. Og da snakker jeg ikke om ting som først har blitt omtalt i media, for så å bli diskutert i gruppa.
2 eksempler, Fenvattnet!

At TH er psykopat, betyr ikke i seg selv at han er en morder, men det skaper et grunnlag/motiv for å kunne drepe sin egen kone, en handling som for normale folk er HELT utenkelig, uansett hvor mye man måtte hate henne. For andre normale folk, så tar man ut skilsmisse, man tar ikke livet av henne. Nå er det andre gang jeg sier dette.
Det finnes mange ikke-psykopater som dreper, det vet jo alle, men de aller fleste partnerdrap begås av psykopater. De eneste som er skrudd nok til å drepe sin egen ektefelle.
Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp på hva en psykopat faktisk er før vi har noen videre diskusjon om det. Hvis du skal snakke om %, så bør du være litt mer presis, enn å bruke ord som "la oss si".
Det riktige tallet er 2 % og ikke 5, og takk gud for det.
2 eksempler på hva da? Som underbygger at TH er psykopat? Slutt å vri det jeg sier til din egen fordel, ta ting ut av sin sammenheng, legge ord i munnen på meg, eller stille ledende spørsmål som du selv besvarer. Alle kan lese, og du får ikke mer rett om du prøver deg på hersketeknikker, det ser bare dumt ut. Jeg, og andre vet hva jeg har skrevet og ikke skrevet her inne.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-08-30 kl. 09:45.
Citera
2020-08-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har gode forslag til hvordan det kan ha foregått. Hvis balkongdøren sto åpen hver morgen i forbindelse med lufting, kan feks fiskerne med telelinse (eller andre eventuelle observatører) ha observert dette.

Det er ikke sikkert at noen naboer eller forbipasserende ville ha reagert på å se at GM klatret opp stigen på morgenen, ettersom det hadde vært håndtverkere i arbeid på huset (med sige og stillas) i flere uker helt til den 25. oktober.
De ville vel reagert i ettertid om de så noen denne morgenen. Mener du vedkommende unnlater å fortelle politiet om en slik observasjon?
Citera
2020-08-30, 09:31
Medlem
Citat:
Hvor har du lest at "TH lot stigen stå opp mot balkongen"? Jeg har ikke lest dette i noen artikler.
Et vitne observerte at stigen sto oppreist mot balkongen på morgenen, men noe klokkeslett for observasjonen har jeg ikke lest om.

27.10.18. Stigen lå på bakken inntil huset, på baksiden av huset, ifølge et publisert fotografi.
Detaljer her:

Det er ikke opplyst noe i avisartikler om at TH skal ha latt stigen stå opp mot balkongen. Se sitater over.
Arbeidere på huset til Hagen brukte både stige og stillas. Arbeidet på Hagens hus ble ferdigstilt 25.10.18.
27.10.18 lå stigen på bakken inntil huset, på baksiden av huset, ifølge et publisert fotografi.
31.10.18, på morgenen: Stigen var stilt opp mot balkongen i 2. etasje (på baksiden av huset), ifølge et vitne.

Flere detaljer og linker om stigen m.m.:
stigen kan være villedning for at politiet skal tro en fremmed kidnapper tok seg inn. Det samme med nøkkel i garasje og manglende overvåking.
Citera
2020-08-30, 09:39
Medlem
Citat:
Takk. Jeg har ikke lest dette og har kke forstått det slik. Skulle ikke møtet i Lillehammer være på torsdag formiddag kl 11?

Hagen har også forklart at han skulle i et møte på Lillehammer dagen etter, 1. november, klokken 11 på formiddagen. Avtalen skal ha vært av løs karakter.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Jeg forsto det slik at TH og AE ikke hadde avklart når de skulle reise til hytten og at de ikke hadde avklart om de skulle reise sammen eller hver for seg. Dette skulle de snakke om på telefonen forsto jeg det som. Jeg forsto det slik at TH måtte se an arbeidsdagen før han visste om han skulle reise til hytten den 31.10 eller ikke.
en time etter han ankom arbeidsplassen var arbeidsdagen klar og han kunne fortelle aeh om planen. Har th redegjort for utarbeidelse av arbeidsplan mellom 9.15 og 10.06. Pleide han ikke å notere ned arbeidsplaner?
Citera
2020-08-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Datteren har forsvart faren og mener at siden han er teknisk tilbakestående, så kan han ikke styre kryptokontoen. Jeg tror ikke TH har styrt kryptokontoen for det ville vært umulig mtp all overvåkningen han antagelig er blitt utsatt for. Det er for usannsynlig at han skulle ta sjansen på det.
Jeg tror også en annen har drevet kryptoopplegget, ru eller en annen. Ths innblanding i politiets opplegg er likevel mistenksom. Særlig fordi han raskt ba om bistand.
Citera
2020-08-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Med ditt syn på at imdisier ikke har noen bevisverdi så ville nesten ingen nett-pedoer blitt dømt fordi at bevisene man sitter på kun er et indisium da ingen kan bevise 100% hvem som betjente Pc`en.

Det er liksom på det nivået jeg oppfatter at du er, er det korrekt ?
ser ut som stomperud har forstått dette med bevisvurdering. 10 indisier kan enkeltvis være svake, men i sum danne et godt bevis. I straffesaker er det pga rettsikkerheten høyere terskel for domfellelse i sivile saker. Er også usikker på om bevisene holder til domfellelse i saken selv om bevisbildet taler til ths ugunst. Manglende lik er problematisk, men statistisk ender en siktelse ofte med tiltale. Nærstående er også oftest skyldig i drap.
Citera
2020-08-30, 09:59
Medlem
Citat:
Fetad: Nei. Her står det at i en straffesak vil en tilståelse fra siktede være et direkte bevis.:
Indisiebevis er et bevis i rettssaker som i større eller mindre grad sannsynliggjør det forhold som skal bevises. Motsatt snakker man gjerne om direkte bevis, altså bevis som direkte gjelder dette forhold.
I en straffesak vil derfor en tilståelse fra siktede om at han har stjålet en ting være et direkte bevis, mens besittelse av en stjålet ting uten at man kan gjøre rede for atkomsten, vil være et indisium for at denne er ulovlig.

https://snl.no/indisiebevis
en tilståelse må understøttes av andre forhold, selv om den har stor betydning. I Tengssaken ble forelå en uklar tilståelse som førte til frifinnelse. Saken er ikke opplart selv om fetteren ble dømt til å betale oppreisning.
Citera
2020-08-30, 10:04
Medlem
Citat:
Hvor har du eventuelt lest at TH eventuelt skal ha omtalt seg selv som pjusk?

Edit: Jeg misforsto kanskje det som du skrev.
Jeg tror th bevvist drakk litt sprit og pustet på kripos for å slippe avhør. Sh var ikke med noe som trekker i den retning. Vi vet hva som senere skjedde. Th angivelig fornærmet. Ville offisielt forklare seg, men ble angivelig nekter av forsvarer. Mao spill for galleriet. Kjent triks.
Citera
2020-08-30, 10:31
Medlem
Legokatts avatar
Stomperud / "klovn" personen skrev:
"Vet du hva, nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet.
Jeg har aldri lest de laaange innleggene dine for de er helt uten substans"

Akkurat dette viser hvordan en del tenker om denne saken. Man leser kun hva som passer inn i sin egen verden og er ikke åpen for nye vinklinger.

Jeg tror grunnen til at denne saken skaper mye diskusjon er fordi plottet er konstruert slik. Man skal nesten føle seg som en kriminell hvis man våger å se saken fra en annen vinkel.

At AEH selv spilte en rolle i tiden før hendelsen er ikke noe jeg fantaserer om. Det kan leses svart på hvitt i diverse artikler. Hvis man totalt utelukker denne delen av saken, utelukker man samtidig viktige detaljer for å kunne finne en løsning.

Hvis det var slik, at AEH ble manipulert/lurt av en GM for deretter å bli tatt av dage, skal denne GM få gå løs?

Hvis TH er skyldig i at han ikke ønsker å løse saken, samt skyldig i å sette AEH i en slik sårbar situasjon (lett å bli manipulert), samt indirekte skyldig gjennom kontrollerende/usunt ekteskap, samt andre ting, skal ikke dette komme frem?

(siste post i dag)
Citera
2020-08-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg tror th bevvist drakk litt sprit og pustet på kripos for å slippe avhør. Sh var ikke med noe som trekker i den retning. Vi vet hva som senere skjedde. Th angivelig fornærmet. Ville offisielt forklare seg, men ble angivelig nekter av forsvarer. Mao spill for galleriet. Kjent triks.

Hadde det luktet alkohol av TH, så hadde advokatene stoppet TH. TH har, skyldig eller ikke, vært gjennom et umenneskelig press i veldig lang tid. Han er i tillegg 70 år. Det er ikke mulig å komme seg gjennom dette, uten at det tar på . Hadde du vært i THs sko, så hadde du også hatt dårlige dager. Eller hadde du vært helt upåvirket?
Citera
2020-08-30, 11:05
Bannlyst
Citat:
Hadde det luktet alkohol av TH, så hadde advokatene stoppet TH. TH har, skyldig eller ikke, vært gjennom et umenneskelig press i veldig lang tid. Han er i tillegg 70 år. Det er ikke mulig å komme seg gjennom dette, uten at det tar på . Hadde du vært i THs sko, så hadde du også hatt dårlige dager. Eller hadde du vært helt upåvirket?

Enig med LH70 i at det bare er skuespill alt sammen. Dette er de eksperter i, å få folk til å syntes synd i seg.
Hvis han virkelig hadde vært så psykisk kjørt, så hadde han ikke vært i stand til å dra rett tilbake til jobb for å fortsette arbeidet der han slapp, etter møtet hos Kripos.
Dagen etter at Anne ble borte, så var TH på jobb. Totalt uberørt.
Hvis det hadde vært et sånnt umenneskelig press for han slik du sier, så hadde han tatt imot krisehjelp.
Citera
2020-08-30, 11:07
Medlem
Citat:
"Vet du hva, nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet.
Jeg har aldri lest de laaange innleggene dine for de er helt uten substans"
Her slippes katten ut av sekken. De er så ulidelige selvgode. De har bestmt seg for at de har løst saken, de behøver ikke å lese andres svar. De veksler på stille z-z-z spørsmål, men er egentlig veldig lite interesserte i svarene de får. Den ene av dem sier rett ut at hen ikke er interessert i linkene, hen ønsker svar! Jeg synes dette er mobbing. En annen ting er at dette skremmer potensielt andre fra å delta i tråden, eller at mer drevne dropper ut. Og da har denne klikken fått det som den vil.

Feil. Det er dessverre deg og zzz som har ødelagt tråden. De som har noe å bidra med holder seg nå langt unna. Og det gjelder ALLE teorier som har hatt en viss substans.
Det som er interessant i denne tråden for øyeblikket, er vel mest for psykologer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in