Citat:
Ursprungligen postat av
Hellbastard
Och där vet vi ju inte vad CA hade på sig den aktuella kvällen
Revisorernas rapport till Granskningskommissionen meddelar längre rock. Samma som han har flera år senare dessutom. Varifrån de fått den uppgiften är det väl ingen som vet.
Citat:
(7) Kroppsbyggnaden är väl den första punkten som är en aning intressant. Nio personer på mordplatsen uttalar sig om den, varav två säger ”klen” eller ”smal”, medan alla de andra sju har beskrivningar som ”kraftig” (vanligaste ordvalet), ”bredaxlad”, ”grov”, ”kompakt”, ”robust”, ”satt” och ”stor”. Två lägger till ”men inte tjock” (”muskulös, välbygd” samt ”litet huvud” och ”kort hals” faller väl inte riktigt in i någon av kategorierna). Här känns det väl som att det hellre är CA än CP som beskrivs, om man nu ska välja mellan dessa båda.
Då blir det stor/robust och smidig eller stor/robust och klumpig. CP var rätt smärt.
Citat:
”Rak panna” och ”ljus platt överläpp” är jag osäker på vad det ens betyder.
Med den där ljusa överläppen som förbryllar dig, tror jag hon avser partiet mellan överläpp och näsa. "Rak panna" tolkar jag som att pannan är rak upp till hårfästet, dvs böjer sig inte bakåt eller avrundas åt sidorna. [ ] snarare än ( ).
Citat:
Jag tycker själv inte att CA och CP var särskilt (utseendemässigt) lika, även om det såklart finns beröringspunkter.
Njäe, men det är möjligt att de antog en liknande.. skepnad i dunkel stadsmiljö och skulle kunna förväxlas. Särskilt om rörelsemönstret var liknande.
Tack för uttömmande svar. Det jag tänkte närmast på var om det är intressant att flera personer som observerat CA i aktion associerat till CP, med tanke på att CP är utpekad (förvisso mer eller mindre risiga utpekanden) av flera vittnen?