2020-08-29, 18:23
Medlem
mr.138s avatar
Nu vet jag inte om jag startade den här tråden på rätt ställe, men admin får gärna flytta den.

Jag undrar hur det ser ut med kriminalitet och om det finns grupperingar i Malung/Sälen? Någon som bor i dom trakterna som har koll på det?
Citera
2020-08-29, 19:55
Moderator
blomvattnares avatar
Tänk på regel 0.09.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2020-08-29, 23:39
Medlem
Exoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.138
Nu vet jag inte om jag startade den här tråden på rätt ställe, men admin får gärna flytta den.

Jag undrar hur det ser ut med kriminalitet och om det finns grupperingar i Malung/Sälen? Någon som bor i dom trakterna som har koll på det?

Inga speciella grupperingar, dock så används droger en del även ner i unga åldrar. Och jag vet inte hur insatt du är men en uppmärksammad skjutning i januari 2019 i kvarnsveden i borlänge med dödlig utgång (rip alex) kunde härledas till knarkskulder och vem som skulle sköta försäljning i just malung-sälen samt Vansbro.
Malung är väl mer eller mindre en skithåla medans Lima och sälen är lite mer "byhåla". Iallafall på sommaren
Citera
2020-08-30, 02:20
Medlem
mr.138s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoned
Inga speciella grupperingar, dock så används droger en del även ner i unga åldrar. Och jag vet inte hur insatt du är men en uppmärksammad skjutning i januari 2019 i kvarnsveden i borlänge med dödlig utgång (rip alex) kunde härledas till knarkskulder och vem som skulle sköta försäljning i just malung-sälen samt Vansbro.
Malung är väl mer eller mindre en skithåla medans Lima och sälen är lite mer "byhåla". Iallafall på sommaren
Jo, det som hände i Borlänge (Kvarnsveden) har jag bättre koll på än dig tydligen, för du är ute och cyklar där. Du verkar inte veta ett dugg vad det handlade om. Figge hade gjort bort sig och fått chans på chans att göra rätt för sig. Men nog med OT nu. Vad vet du om Malung och folket här 2020?
Senast redigerad av mr.138 2020-08-30 kl. 02:44.
Citera
2020-08-30, 09:28
Medlem
Brottinators avatar
Kan säga så mycket som att du ska passa dig för Bulten och Crazy-Conny..
Citera
2020-08-30, 11:33
Medlem
mr.138s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Kan säga så mycket som att du ska passa dig för Bulten och Crazy-Conny..
Haha! Oooh, bäst jag håller mig inne så inte Bulten Linus Thun och Crazy Conny kommer och plockar stackars mig. Haha! Ja, mycket har jag hört i mina dagar.

Men jag är även skärpt nog för att förstå ironi.
Senast redigerad av mr.138 2020-08-30 kl. 11:55.
Citera
2020-09-02, 19:32
Medlem
Exoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.138
Jo, det som hände i Borlänge (Kvarnsveden) har jag bättre koll på än dig tydligen, för du är ute och cyklar där. Du verkar inte veta ett dugg vad det handlade om. Figge hade gjort bort sig och fått chans på chans att göra rätt för sig. Men nog med OT nu. Vad vet du om Malung och folket här 2020?

Okej jag hänvisade till det jag läste i fup bara, sen vad figge hade "fuckat" upp eller vem han var skyldig pengar brydde jag mig mindre i.
Vad som sker i Malung och vilka grupperingar som finns har jag ingen större koll på mer än att det är en riktig pisshåla och att knarket "flödar".
Sälen och lima är nog inget att oroa sig över.
Citera
2022-05-05, 02:56
Medlem
analfenas avatar
Vill veta allt, berätta nu!
Citera
2022-06-06, 22:04
Medlem
Haha asså jag bor i sälen, flyttar snart härifrån pga gymnasiet tho. Jag ska ksk inte uttala mig för mycket då jag inte tillhör nåt gäng, aldrig varit nära droger osv. men har ändå hört en del i skolan å så. Sälen är iaf lugnt, aldrig hört om nån som säljer elr köper droger här, allmänt barnfamiljvänligt så att säga, Lima är det mer raggarstuk i, öl, hembränt, snus är vanligt för alla egentligen, malung är där det händer mest "roliga" saker, en klasskompis pratade lite för högt om att hon köpt hasch å att hon såg pingviner påväg till skolan, hon och min syster har enligt lärare pratat om att köpa droger å alkohol till vår skolavslutning, antagligen köper dom från en i malung då, har hört namn men håller det privat just in case. Det är också vanligt och enkelt att få tag på cigg, snus, typ alla sorters alkohol, vapes, elcigg osv då jag många i klassen pratar om det och vissa går även runt med vapes å snusdosor ganska öppet. Det är typ det jag har att säga, kan hålla koll på tråden ifall nån vill veta något mer ingående i guess🤷‍♀️
Citera
2022-07-13, 04:54
Medlem
analfenas avatar
Hinta namnet iallafall! Plzzzz
Citera
2022-12-10, 13:54
Medlem
Jag bodde i Malung tillfälligt en period nör jag jobbade där, det finns inte så mycket kriminalitet där, som vilken småhåla som helst, lite droger alkohol......
Senast redigerad av NBP 2022-12-10 kl. 14:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in