2020-08-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Og hvorfor stiller ikke TH til avhør ?

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Svaret på det du spør om har vært offentliggjort i media:

(06.06.2020) Reagerer på politiets utspill: – Spesielt.
Jusprofessor stiller spørsmål ved politiets offentlige utfall mot drapssiktede Tom Hagen.
Først beskrev de ham som utfordrende å samarbeide med. Ei uke seinere kalte de ham «litt pjusk». To ganger på to uker har politiet kommet med offentlige utfall mot den drapssiktede milliardæren Tom Hagen.
Det får jusprofessor Jon Petter Rui til å klø seg i hodet.
– For å gå ut med sånne opplysninger, må politiet ha et legitimt formål, for eksempel at det kan bidra til å oppklare saken. Jeg har litt vanskelig for å se legitimiteten i å opplyse i hvilken grad en siktet er samarbeidsvillig, og i hvilken tilstand politiet mener han er i under et avhør. Politiets jobb er faktainnhenting med mål om å oppklare saker, sier Rui til Dagbladet.
Ut mot politiet.
Han reagerer i likhet med Tom Hagens forsvarer, Svein Holden, på at politiet har gått ut med karakteristikker av en siktet i en straffesak.

Overfor VG kalte Holden politiets «litt pjusk»-kommentar intet mindre enn «provoserende». Han anklaget deretter politiet for å harselere med Hagen.
Det fikk i tur politiet til å rykke ut og forsøke å oppklare sin egen ordbruk, og fortalte at det aldri var meningen å harselere med Hagens helsetilstand.
Skaden var da allerede gjort. Før politiet rykket ut, varslet Hagens forsvarer at den drapssiktede milliardæren ikke ønsker å stille i nye avhør med politiet etter råd fra nettopp forsvareren.

https://www.dagbladet.no/nyheter/reagerer-pa-politiets-utspill--spesielt/72536137

Citat:
Leste du ikke hele sitatet?

Skaden var da allerede gjort. Før politiet rykket ut, varslet Hagens forsvarer at den drapssiktede milliardæren ikke ønsker å stille i nye avhør med politiet etter råd fra nettopp forsvareren.

Citat:
Du må nok skrive hva du mener og ikke poste linker. Hvem gidder å lese dine linker 400 ganger?
Da burde du stilt meg spørsmålet: "Hvorfor tror du at TH ikke stiller til avhør?" og ikke "Og hvorfor stiller ikke TH til avhør ?" som du skrev. Og svaret mitt er det samme: TH ønsker ikke å stille i nye avhør med politiet etter råd fra nettopp forsvareren (som SH formidlet). Jeg har ingen grunn til å tvile på det som SH formidler.

Citat:
Nei, du linket til et svar.
Ja jeg linket til et svar som var svar på det som du spurte om.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
z-z-z svarer ikke på det hun blit spurt om, og kommer heller med intetsigende linker, som som oftest ikke svarer på det som blir spurt om.

Dermed tror hun at hun lurer seg unna å komme med sine 1) egne meninger og ordentlige svar på det hun blir spurt om.

2) Når andre prøver å åpne seg litt og gi oppriktige og personlige svar og utrede sine meninger, så kontres det med svada og flere bortforklaringer og avledninger.

Hele diskusjonen er pr. nå egentlig bare tull, og har blitt en "oss mot dem"-greie, og det er for meg egentlig ganske uforståelig, hvis det virkelig er slik at alle her egentlig bare er mest interessert i at saken skal løses og at de eller den som har gjort det skal stå til rette for det.

Hvilke andre motiver skulle noen ha for å interessere seg for saken?
Fetad 1): Se mine svar til Stomperud over.
Fetad 2) Jeg har kommet med mange oppriktige og personlige svar om mine meninger.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 02:28.
Citera
2020-08-30, 02:31
Medlem
Citat:
Da burde du stilt meg spørsmålet: "Hvorfor tror du at TH ikke stiller til avhør?" og ikke "Og hvorfor stiller ikke TH til avhør ?" som du skrev. Men svaret mitt er det samme. TH ønsker ikke å stille i nye avhør med politiet etter råd fra nettopp forsvareren (som SH formidlet). Jeg har ingen grunn til å tvile på det som SH formidler.

Ja jeg linket til et svar som var svar på det som du spurte om.

Fetad 1): Se mitt svar til Stomperud over.
Fetad 2) Jeg har kommet med mange oppriktige og personlige svar om mine meninger.

Du forstår ikke hva jeg mener. At TH ikke stiller til avhør er helt logisk hvis han er skyldig.
Hvis han er uskyldig og ønsker sin kone tilbake så bidrar han ikke i det hele tatt hvis han ikke vil dele informasjon-

Så til og med her så tyder alt på at TH er skyldig.
Citera
2020-08-30, 02:36
Medlem
Citat:
Du forstår ikke hva jeg mener. At TH ikke stiller til avhør er helt logisk hvis han er skyldig.
Hvis han er uskyldig og ønsker sin kone tilbake så bidrar han ikke i det hele tatt hvis han ikke vil dele informasjon-

Så til og med her så tyder alt på at TH er skyldig.
Det er ikke ulogisk å velge å ikke stille til avhør hvis han er uskyldig.
Han har da bidratt med mye informasjon i flere avhør tidligere.

Jeg tror at TH ønsker at politiet skal bruke mer ressurser på å finne AE og ikke bruke så mye tid på han:

– Han sa at han ikke var veldig bekymret for hvordan saken mot ham kommer til å ende. «Jeg er uskyldig, så politiet kommer ikke til å finne noen bevis mot meg. Men hva skjer når de finner ut at jeg er uskyldig. Betyr det at politiet har brukt så mye tid på meg, at de ikke er i stand til å oppklare saken, og finne Anne-Elisabeth?», sa Hagen ifølge Holden onsdag kveld.
https://www.nrk.no/norge/mener-politiets-beviser-er-for-svake-_-tom-hagen-kan-ga-fri-1.15004788
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 02:41.
Citera
2020-08-30, 02:40
Medlem
Citat:

Så hva har TH å skjule ?

Jo det er totalt ulogisk å ikke stille i avhør hvis han anser seg som fornærmet.

Du begrunnet ikke hvorfor det var logisk å ikke stille til avhør, hva er logikken ?
Citera
2020-08-30, 02:42
Medlem
Niffys avatar
Dette er liksom ikke tiden for å ha hemmeligheter lenger.

Politiet har siktet TH for å ha drept eller medvirket til drapet på sin kone.

TH vet at politiet mistenker han.

Da sier man "ok, hva kan jeg si, gjøre, hjelpe til med eller bidra med, for at dere kan utelukke meg som mistenkt?"
Citera
2020-08-30, 02:46
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Jeg tror at TH ønsker at politiet skal bruke mer ressurser på å finne AE og ikke bruke så mye tid på han:

– Han sa at han ikke var veldig bekymret for hvordan saken mot ham kommer til å ende. «Jeg er uskyldig, så politiet kommer ikke til å finne noen bevis mot meg. Men hva skjer når de finner ut at jeg er uskyldig. Betyr det at politiet har brukt så mye tid på meg, at de ikke er i stand til å oppklare saken, og finne Anne-Elisabeth?», sa Hagen ifølge Holden onsdag kveld.
https://www.nrk.no/norge/mener-politiets-beviser-er-for-svake-_-tom-hagen-kan-ga-fri-1.15004788

Dette vet jeg at du har fått spørsmål om før, men jeg spør igjen:

Hvorfor tror du at det ikke letes etter AEH selv om TH er mistenkt og siktet i saken?

Det er mange mennesker som jobber med denne saken, og de jobber ikke alle med det samme.

Selv om TH føler at noen jobber mye med han, er det ikke dermed sagt at ikke andre jobber med andre aspekter av saken, som f.eks å finne AEH, eller jobber med kryptosporet, eller har et øre ute i kriminelle miljøer, eller, eller, eller...
Citera
2020-08-30, 02:49
Medlem
Citat:
Så hva har TH å skjule ?

Jo det er totalt ulogisk å ikke stille i avhør hvis han anser seg som fornærmet.

Du begrunnet ikke hvorfor det var logisk å ikke stille til avhør, hva er logikken ?
Jeg tror ikke at TH har noe å skjule. Jeg skrev dette i et tillegg i forrige innlegg:

Dessuten ble TH rådet av sin forsvarer å ikke stille i nye avhør. Det er ikke unaturlig å følge råd fra sin forsvarer.

Jeg har ikke vanskelig for å forstå at TH (hvis han er uskyldig) ikke ønsker å møte i avhør. Jeg kan tenke meg at det føles svært ubehagelig å sitte i avhør når man er mistenkt for noe som man ikke har gjort.
Citera
2020-08-30, 02:52
Medlem
Citat:
Dette vet jeg at du har fått spørsmål om før, men jeg spør igjen:

Hvorfor tror du at det ikke letes etter AEH selv om TH er mistenkt og siktet i saken?

Det er mange mennesker som jobber med denne saken, og de jobber ikke alle med det samme.

Selv om TH føler at noen jobber mye med han, er det ikke dermed sagt at ikke andre jobber med andre aspekter av saken, som f.eks å finne AEH, eller jobber med kryptosporet, eller har et øre ute i kriminelle miljøer, eller, eller, eller...
Det er ikke slik at jeg tror at det ikke letes etter AEH selv om TH er mistenkt og siktet i saken.
Du har gode poeng, og jeg er enig med deg i det du skrev her.
Citera
2020-08-30, 03:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er ikke slik at jeg tror at det ikke letes etter AEH selv om TH er mistenkt og siktet i saken.
Du har gode poeng, og jeg er enig med deg i det du skrev her.

Ok, så det er ikke du som tror det, men du har sitert TH på at han tror det er slik.

Da burde vel noen, enten i hans nære krets, eller hans advokat, kunne informere han om tingenes tilstand og råde han til å samarbeide.

Selv om det burde være åpenbart for de fleste.

Bare det at han sier noe sånt, at han tror at det ikke letes etter AEH, fordi han opplever fokus på seg selv, sier jo noe om et snevert fokus og en manglende evne til å tenke bredt og utenfor sin egen boble.

Men er det kanskje et lite tilfelle av Northug her, at vi har å gjøre med en fyr som det ikke er så mange som tør å konfrontere, sette grenser for eller realitetsorientere..? En som har fått kjøre sitt eget løp og generelt har få som sier nei eller setter grenser for han?
Citera
2020-08-30, 03:05
Medlem
Citat:
Dette er liksom ikke tiden for å ha hemmeligheter lenger.

Politiet har siktet TH for å ha drept eller medvirket til drapet på sin kone.

TH vet at politiet mistenker han.

Da sier man "ok, hva kan jeg si, gjøre, hjelpe til med eller bidra med, for at dere kan utelukke meg som mistenkt?"
Fetad: Tenker du at man kan tenke og si dette hvis man er uskyldig?

Hvis TH er uskyldig, kan det hende at han allerede har sagt mye til politiet (i flere avhør) i forsøk på å få de til å forstå at han ikke er skyldig i det han er siktet for å ha gjort (slik som i det fetade som du skrev).

Hvis TH er uskyldig, så kan det hende at det er veldig belastende for han å sitte i slike avhør som mistenkt og siktet. Kanskje han føler at det er en håpløs situasjon å være mistenkt og siktet for å ha drept eller medvirket til drap på sin kone? Kanskje han tenker at politiet aldri vil skifte mening og kanskje TH er svært bekymret for at politiet ikke vil greie å finne AE og bekymret for at politiet kanskje ikke vil greie å løse saken?
Citera
2020-08-30, 03:11
Medlem
Citat:
Ok, så det er ikke du som tror det, men du har sitert TH på at han tror det er slik.

Da burde vel noen, enten i hans nære krets, eller hans advokat, kunne informere han om tingenes tilstand og råde han til å samarbeide.

Selv om det burde være åpenbart for de fleste.

Bare det at han sier noe sånt, at han tror at det ikke letes etter AEH, fordi han opplever fokus på seg selv, sier jo noe om et snevert fokus og en manglende evne til å tenke bredt og utenfor sin egen boble.

Men er det kanskje et lite tilfelle av Northug her, at vi har å gjøre med en fyr som det ikke er så mange som tør å konfrontere, sette grenser for eller realitetsorientere..? En som har fått kjøre sitt eget løp og generelt har få som sier nei eller setter grenser for han?
Ja det hadde vært fint om SH eller noen andre kunne ha informert TH og rådet han til å samarbeide, slik som du skrev
Citera
2020-08-30, 03:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Fetad: Tenker du at man kan tenke og si dette hvis man er uskyldig?

Hvis TH er uskyldig, kan det hende at han allerede har sagt mye til politiet (i flere avhør) i forsøk på å få de til å forstå at han ikke er skyldig i det han er siktet for å ha gjort (slik som i det fetade som du skrev).

Hvis TH er uskyldig, så kan det hende at det er veldig belastende for han å sitte i slike avhør som mistenkt og siktet. Kanskje han føler at det er en håpløs situasjon å være mistenkt og siktet for å ha drept eller medvirket til drap på sin kone? Kanskje han tenker at politiet aldri vil skifte mening og kanskje TH er svært bekymret for at politiet ikke vil greie å finne AE og bekymret for at politiet kanskje ikke vil greie å løse saken?

Ja, det tenker jeg faktisk, og det er hva jeg selv ville ha gjort hvis jeg hadde blitt mistenkt, og ikke minst siktet, for noe slikt, og jeg var uskyldig.

Jeg hadde lagt meg flat. Var jeg uskyldig hadde de ikke funnet noe.

Resten av innlegget ditt er en smørje av ditt eget føleri som er ganske virkelighetsfjernt.
Hvis man virkelig tror politiet er så slemme at de vil ta deg for enhver pris så burde det vel være enda en grunn til å legge alle kortene på bordet og si "hvordan kan jeg bidra?"

Hva kan de ta deg på hvis du ikke har gjort noe?
Senast redigerad av Niffy 2020-08-30 kl. 03:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in