2020-08-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Du har missat det faktum att dessa poliser också blir avskedade?

Är du på fullaste allvar så korkad att du tror att dom hade dessa domar i sitt belastningsregister då dom sökte in till PHS och inte insett att det är brott dom gjort sig skyldiga till efter att dom jobbat i flera år? Du vet folk kan förändras med tiden, det kan mkt väl vara så att dom en gång i tiden var lämpliga.

Kontrollen på vilka som skall få bli polis är redan väldigt hård, det är tester, intervjuer mm.

Har du blandat för mycket piller i lördagsgroggen eller vad är det för fel?
Nej. Det har jag inte missat. Var skriver jag att dom hade dessa domar innan dom blev poliser?
Intressant dock att våld i nära relationer och sexualbrott är den vanligaste brottsligheten.
Nja. Nu vet ju jag att det inte är som du påstår, det är inte speciellt hårt. Det räcker i princip med ett rent brottsregister.
Inga piller, ingen grogg. Blir du alltid så här utåtagerande när folk inte tycker som du?
Du låter nästan som en dålig polis
Citera
2020-08-30, 00:54
Medlem
Citat:
Denne person gjorde vad varje hederlig medborgare hade gjort. Han såg en person stryka omkring med ett vapen. Han gjorde inte fel utan helt rätt.

Felet här ligger i att vårdnadshavaren inte höll reda på sin son, hade han så gjort så hade ingen ringt polis, polis hade inte fått något larm om en person med vapen, han hade inte riktat vapen mot polisen..osv osv. Det är rätt så enkelt.
...nej. Felet ligget i konstaplarnas inbillningssjuka och olämplighet i skarpa situationer
Citera
2020-08-30, 00:59
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Denne person gjorde vad varje hederlig medborgare hade gjort. Han såg en person stryka omkring med ett vapen. Han gjorde inte fel utan helt rätt.

Felet här ligger i att vårdnadshavaren inte höll reda på sin son, hade han så gjort så hade ingen ringt polis, polis hade inte fått något larm om en person med vapen, han hade inte riktat vapen mot polisen..osv osv. Det är rätt så enkelt.

Det var inte frågan. Jag håller f ö med dig.
Citera
2020-08-30, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Nej. Det har jag inte missat. Var skriver jag att dom hade dessa domar innan dom blev poliser?
Intressant dock att våld i nära relationer och sexualbrott är den vanligaste brottsligheten.
Nja. Nu vet ju jag att det inte är som du påstår, det är inte speciellt hårt. Det räcker i princip med ett rent brottsregister.
Inga piller, ingen grogg. Blir du alltid så här utåtagerande när folk inte tycker som du?
Du låter nästan som en dålig polis

Nej det räcker inte med ett rent belastningsregister, det är samtal med såväl poliser, psykolog, och separata säkerhetsprövningar.

https://www.rekryteringsmyndigheten.se/aktuella-ansokningar/polisutbildningen/for-dig-som-ska-provas-till-polisutbildningen/

Nej det är inte våld i nära relation och sexualbrott som är vanligaste, även om någon hjärndöd rättshaverist lurat i dig det, vanligaste brotten poliser " döms " för att sketna trafikförseelser, precis som det är med andra skötsamma medborgare.
Senast redigerad av FornarRuniR 2020-08-30 kl. 01:11.
Citera
2020-08-30, 01:07
Bannlyst
Citat:
...nej. Felet ligget i konstaplarnas inbillningssjuka och olämplighet i skarpa situationer

Nej. Felet ligger återigen i att sådana som du inte fattar att det inte finns möjlighet( såtillvida man inte är på nära håll och i princip håller i föremålet) att se skillnad på ett riktigt vapen och ett vapen i plast men som till färg , form och storlek är identiskt med ett riktigt ...samt att det inte längre finns några samhällsfunktioner som håller reda på er så ni inte ränner runt på stan med dessa föremål, vilket era föräldrar som misslyckats med att hålla reda på er, funnit det lämpligt att köpa till sina retarderade avkommor.

Polisen hade inte möjlighet att se om vapnet var äkta eller ej, därmed var det ingen inbillning, och hoppsan...tingsrätten höll visst med om detta, och åklagaren valde att inte överklaga.
Senast redigerad av FornarRuniR 2020-08-30 kl. 01:14.
Citera
2020-08-30, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det var inte frågan. Jag håller f ö med dig.

Nej det har inte framförts någon kritik. Anledningen är det jag nämnde. Inringaren gjorde helt rätt. Så helt förståeligt att ingen kritiserar honom.

Dock obegripligt att ingen kritiserat hans vårdnadshavare, i detta fallet pappan, det är ju trots allt hans slapphet som lett till att denna situation från början kunde uppstå.
Citera
2020-08-30, 01:13
Medlem
Citat:
Du låter nästan som en som delar genpool med den skjutne.

Nej det räcker inte med ett rent belastningsregister, det är samtal med såväl poliser, psykolog, och separata säkerhetsprövningar.

Nej det är inte våld i nära relation och sexualbrott som är vanligaste, vanligaste brotten poliser " döms " för att sketna trafikförseelser, precis som det är med andra skötsamma medborgare.
Jag är fullständigt övertygad att både på din fars och mors sida är de flesta från samma genpool.
Jag skrev i princip. När en knäböjande polis, som enligt hon själv ”har svårt för vapen” på hennes instagram.
Så känns det som att polisutbildningen brister, men jag antar att du är av en annan uppfattning?
Det är en väldigt tuff utbildning...
Vanliga trafiköverträdelser leder sällan till avsked, eller hur?
Men du har helt rätt, sen kommer våld i nära relationer och sexbrott.
Citera
2020-08-30, 01:17
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Nej det har inte framförts någon kritik. Anledningen är det jag nämnde. Inringaren gjorde helt rätt. Så helt förståeligt att ingen kritiserar honom.

Dock obegripligt att ingen kritiserat hans vårdnadshavare, i detta fallet pappan, det är ju trots allt hans slapphet som lett till att denna situation från början kunde uppstå.

Men samtidigt har polisen kritiserats trots att de befunnit sig i en betydligt mer stressad situation än inringaren, som inte kände sig hotad till livet, sekunder från att bli skjuten.

Självfallet är det vårdnadshavarnas fel. De har tydligt deklarerat att sonen var "på en fyraårings nivå".
Vem släpper ut en fyraåring ensam på stan? Med en vapenattrapp.
De kunde lika gärna släppt ut honom på E4:an.

Ponera vilken veritabel shitstorm som hade riktats mot personal och ff a chefen på ett boende om de släppt ut honom på samma sätt.

Med det sagt är det möjligt att mer erfarna poliser hade observerat misstänkt gm en längre stund och upptäckt att det var något som inte stämde och omprövat inringarens uppgifter. Möjligt. Inte säkert.
Senast redigerad av StuG 2020-08-30 kl. 01:23.
Citera
2020-08-30, 01:17
Medlem
Citat:
Nej. Felet ligger återigen i att sådana som du inte fattar att det inte finns möjlighet( såtillvida man inte är på nära håll och i princip håller i föremålet) att se skillnad på ett riktigt vapen och ett vapen i plast men som till färg , form och storlek är identiskt med ett riktigt ...samt att det inte längre finns några samhällsfunktioner som håller reda på er så ni inte ränner runt på stan med dessa föremål, vilket era föräldrar som misslyckats med att hålla reda på er, funnit det lämpligt att köpa till sina retarderade avkommor.

Polisen hade inte möjlighet att se om vapnet var äkta eller ej, därmed var det ingen inbillning, och hoppsan...tingsrätten höll visst med om detta, och åklagaren valde att inte överklaga.
Du är ett speciellt typ av mongo. Tingsrätten sa att det inte förelåg nödvärn, dock ett PUTATIVT sådant. Ett inbillat nödvärn alltså... https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Putativt_nödvärn
Citera
2020-08-30, 01:18
Bannlyst
Citat:
Jag är fullständigt övertygad att både på din fars och mors sida är de flesta från samma genpool.
Jag skrev i princip. När en knäböjande polis, som enligt hon själv ”har svårt för vapen” på hennes instagram.
Så känns det som att polisutbildningen brister, men jag antar att du är av en annan uppfattning?
Det är en väldigt tuff utbildning...
Vanliga trafiköverträdelser leder sällan till avsked, eller hur?
Men du har helt rätt, sen kommer våld i nära relationer och sexbrott.

På vilket sätt är det isf enskildas polisers fel att deras utbildning brister? Och även om kontrollerna på vem som skall antas till polisutbildningen är högre än på andra utbildningar så går det inte att kontrollera allt.

Det känns som det brister i din uppfattning om hur samhället fungerar och att det är sverige och inte kina vi bor i,
Citera
2020-08-30, 01:23
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det isf enskildas polisers fel att deras utbildning brister? Och även om kontrollerna på vem som skall antas till polisutbildningen är högre än på andra utbildningar så går det inte att kontrollera allt.

Det känns som det brister i din uppfattning om hur samhället fungerar och att det är sverige och inte kina vi bor i,
Nyss var det ju väldigt hårda tester och krav? Vem har sagt att det är enskilda polisers fel? Jag skrev att utbildning ska bli bättre med hårdare krav, för tydligen så duger inte alla i skarpa situationer.
Då är ett alternativ att inte alla SKA ha vapen tex.
Här kan du läsa om domen, där dom bokstavligen säger INBILLAT nödvärn
https://forvaltningsjuristerna.se/inlagg/2019-11-08-putativt-nodvarn---ratten-att-anvanda-vald-i-inbillade-nodvarnssituationer.html
Citera
2020-08-30, 01:25
Bannlyst
Citat:
Du är ett speciellt typ av mongo. Tingsrätten sa att det inte förelåg nödvärn, dock ett PUTATIVT sådant. Ett inbillat nödvärn alltså... https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Putativt_nödvärn

Tingsrätten var ett speciellt typ av mongo också då heller?

Med tanke på tiden på dygnet utgår jag från att du bara är skitpackad, särskilt då du är så korkad att du länkar till wikipedia som källa

Nej det var återigen inte inbillning att killen hade ett föremål som helt och fullt var att likna vid ett riktigt vapen.

Putativt nödvärn= När man agerar i nödvärn i en situation man på goda grunder uppfattar som hotfull, medan det först i efterhand visar sig att den inte var det( som då någon riktar en vapenreplika mot en tex)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in