Citat:
Ursprungligen postat av
G26
Jag förstår att du gärna vill tro det. Nu menar jag att dom(i framtiden avväpnade poliserna) skulle inväntat adekvat utbildad personell vid ett sånt allvarligt hot, ett plastbeväpnat mongo utgör😄och om du läst domen, så gick dom loss pga ett ”putativt nödvärn”. Alltså en inbillad nödvärnssituation. Påhitt i konstaplarnas huvud. Som bekräftar det jag säger. Men du försvarar vad du tycker är ett reellt hot. In absurdum. Därför är du väldigt underhållande
Så varje gång polisen får vapen riktat mot sig så skall dom okulärbesiktiga föremålet noga innan dom försvarar sig, även om det är på 20 m avstånd, och det skall dom kunna göra under den tid som det tar för personen att höja vapnet och trycka av
Och utfaller sedan det testet positivt ja då är det bara att " vänta på insatsstyrkan"...som i detta fall var tio minuter bort
Det enda som möjligen bekräftats är ju att du delar genpool med den skjutne.
Det var
inte påhittat att det inte fanns någon möjlighet att se om vapnet var äkta eller ej, det är
inte påhittat utan konstaterat att det var först
efter skjutningen man insåg att det var en lallande efterbliven som rymt hemifrån med ett plastvapen.
Det är
inte påhittat att folk var livrädda då en person gick omkring med ett vapen som man inte kunde se om det var äkta eller ej, det var nämligen
därför man ringde polis.
Således är det totalt irrelevant att vapnet inte var äkta.
Och fortfarande verkar du ha svårt att begripa, jag upprepar:
Även polis i England och Norge ingriper med beväpnad personal då utgångspunkten är en beväpnad person som i detta fall