2020-08-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Spørsmålet gikk til Fenvatnet, men hvis du er redd for at Fenvatnet ikke greier å svare, så er det helt greit at du opptrer som støttekontakt.

Var ikke poenget ditt at ingen opplysninger kom her før det kom i media ?

Men nå har du fått bevis på at du tok feil men likevel så later du som det ikke er sånn.
Citera
2020-08-30, 00:31
Medlem
Citat:
Nå var du flink!
Jeg tenkte selvfølgelig på ting som var relevant for skyldspørsmålet.

Er du helt dust ? Det er politiet som står for etterforskningen.
Citera
2020-08-30, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
TH har status som mistenkt, og det forholder jeg meg til inntil statusen blir endret.
Hvis TH er skyldig i drap eller medvirkning til drap på AE:
1) Hvor vanlig og hvor sannsynlig er det at et menneske som planlegger å drepe sin ektefelle spør andre mennesker om å medvirke til drapet?
2) Hvor sannsynlig er det at TH (hvis han er skyldig og hvis han planla å drepe AE) spurte andre mennesker om å medvirke til drapet?
3) Hvor sannsynlig er det at TH og medvirkere hadde felles (eller hver sine motiv) for å drepe AE og at de sammen planla og utførte forbrytelsen?

Politiet har (ifølge media) en teori om medvirkere:

(05.05.2020) Nettavisen er kjent med at politiet jobber på spreng med å pågripe antatte medvirkere, og at personer i Hagens nære krets er i lupen til politiet.
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-vurderte-a-pagripe-tom-hagen-i-fjor-host/3423962873.html

(05.05.2020) Politiet vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som Tom Hagen ble pågrepet.
https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da
Citera
2020-08-30, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Hvor vanlig og hvor sannsynlig er det at et menneske som planlegger å drepe sin ektefelle spør andre mennesker om å medvirke til drapet?
2) Hvor sannsynlig er det at TH (hvis han er skyldig og hvis han planla å drepe AE) spurte andre mennesker om å medvirke til drapet?
3) Hvor sannsynlig er det at TH og medvirkere hadde felles (eller hver sine motiv) for å drepe AE og at de sammen planla og utførte forbrytelsen?

(05.05.2020) Nettavisen er kjent med at politiet jobber på spreng med å pågripe antatte medvirkere, og at personer i Hagens nære krets er i lupen til politiet.
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-vurderte-a-pagripe-tom-hagen-i-fjor-host/3423962873.html

(05.05.2020) Politiet vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som Tom Hagen ble pågrepet.
https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da

Du har lavere tillit til politiet enn en yrkeskriminell, hva kommer det av ?
Citera
2020-08-30, 00:37
Medlem
Citat:
Du har lavere tillit til politiet enn en yrkeskriminell, hva kommer det av ?
Hvorfor siterte du dette innlegget uten å svare på det jeg spurte om?
Citera
2020-08-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg trodde du spurte et oppriktig spørsmål jeg?

Spør du i åpent forum så må du nesten tåle at folk svarer.
Jeg tåler det, men det er vel greit at Fenvatnet får svare, det er h*n som strør rundt seg med udokumenterte påstander. Men det er greit at du hjelper til. Da er det jo mulig å få relevante svar. Fenvatnet unngår å dokumentere påstander, spørsmål besvares ikke. Den som spør, får ikke svar, men blir spurt om vedkommende er sint. Han ramser opp udokumenterte påstander, og hvis noen ikke gidder å svare, ja da tas dette som en bekreftelse på at Fenvatnet har rett.

Erasmus Montanus har observert at stein ikke kan fly (induksjon), han har også observert at hans stakkars mor Nille ikke kan fly. På bagrunn av dette har han fremsatt to premisser og en konklusjon (syllogisme):

Sten kan ikke fly.
Mor Nille kan ikke fly.
Konklusjonen: Mor Nille er en sten.
Citera
2020-08-30, 00:39
Medlem
Citat:

Hvem leser dine lange dumme skriverier?ganske lei å bla disse.du tar for mye plass!nett troll!
Citera
2020-08-30, 00:39
Medlem
Citat:
Hvorfor siterte du dette innlegget uten å svare på det jeg spurte om?

Og hvorfor stiller ikke TH til avhør ?
Citera
2020-08-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hvem leser dine lange dumme skriverier?ganske lei å bla disse.du tar for mye plass!nett troll!
Jeg diskuterer i det minste SAK og ikke person.
Citera
2020-08-30, 00:44
Medlem
Citat:
Jeg tåler det, men det er vel greit at Fenvatnet får svare, det er h*n som strør rundt seg med udokumenterte påstander. Men det er greit at du hjelper til. Da er det jo mulig å få relevante svar. Fenvatnet unngår å dokumentere påstander, spørsmål besvares ikke. Den som spør, får ikke svar, men blir spurt om vedkommende er sint. Han ramser opp udokumenterte påstander, og hvis noen ikke gidder å svare, ja da tas dette som en bekreftelse på at Fenvatnet har rett.

Erasmus Montanus har observert at stein ikke kan fly (induksjon), han har også observert at hans stakkars mor Nille ikke kan fly. På bagrunn av dette har han fremsatt to premisser og en konklusjon (syllogisme):

Sten kan ikke fly.
Mor Nille kan ikke fly.
Konklusjonen: Mor Nille er en sten.

Siden du er så besatt av at det ikke kan dokumenteres at TH er psykopat så må jeg gi deg rett i det. Det er ikke dokumentert at TH er psykopat, men det betyr ikke at TH ikke er psykopat.

Nå ble du glad tenker jeg
Citera
2020-08-30, 00:47
Medlem
Citat:
Og hvorfor stiller ikke TH til avhør ?
Svaret på det du spør om har vært offentliggjort i media:

(06.06.2020) Reagerer på politiets utspill: – Spesielt.
Jusprofessor stiller spørsmål ved politiets offentlige utfall mot drapssiktede Tom Hagen.
Først beskrev de ham som utfordrende å samarbeide med. Ei uke seinere kalte de ham «litt pjusk». To ganger på to uker har politiet kommet med offentlige utfall mot den drapssiktede milliardæren Tom Hagen.
Det får jusprofessor Jon Petter Rui til å klø seg i hodet.
– For å gå ut med sånne opplysninger, må politiet ha et legitimt formål, for eksempel at det kan bidra til å oppklare saken. Jeg har litt vanskelig for å se legitimiteten i å opplyse i hvilken grad en siktet er samarbeidsvillig, og i hvilken tilstand politiet mener han er i under et avhør. Politiets jobb er faktainnhenting med mål om å oppklare saker, sier Rui til Dagbladet.
Ut mot politiet.
Han reagerer i likhet med Tom Hagens forsvarer, Svein Holden, på at politiet har gått ut med karakteristikker av en siktet i en straffesak.

Overfor VG kalte Holden politiets «litt pjusk»-kommentar intet mindre enn «provoserende». Han anklaget deretter politiet for å harselere med Hagen.
Det fikk i tur politiet til å rykke ut og forsøke å oppklare sin egen ordbruk, og fortalte at det aldri var meningen å harselere med Hagens helsetilstand.
Skaden var da allerede gjort. Før politiet rykket ut, varslet Hagens forsvarer at den drapssiktede milliardæren ikke ønsker å stille i nye avhør med politiet etter råd fra nettopp forsvareren.

https://www.dagbladet.no/nyheter/reagerer-pa-politiets-utspill--spesielt/72536137
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 00:50.
Citera
2020-08-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Et av de beste eksemplene er vel at det var sønnen som var mottager av 09.14-samtalen.

Det ble nevnt her, så prøvde flere å si det, mens folk fremdeles surret om at nei, det var TH som ringte, og så videre.
Det ble spekulert i om det kunne være sønnen. Det var på ingen måte et faktum da spekulasjonene pågikk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in