2020-08-29, 20:24
Medlem
evdos avatar
Hej!

Har precis flyttat upp till Sthlm och söker någonstans att parkera bilen i några veckor. Vad är det bästa alternativet? Finns det villaområden utanför centrum som har fri parkering exempelvis? Alla tips mottages. Bor i centrala stan men kan tänka mig att knata en bit om det blir billigare då jag ej kommer använda bilen mer än 1-2 dagar i veckan max.
Citera
2020-08-29, 20:48
Medlem
Lidingö
Citera
2020-08-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evdo
Hej!

Har precis flyttat upp till Sthlm och söker någonstans att parkera bilen i några veckor. Vad är det bästa alternativet? Finns det villaområden utanför centrum som har fri parkering exempelvis? Alla tips mottages. Bor i centrala stan men kan tänka mig att knata en bit om det blir billigare då jag ej kommer använda bilen mer än 1-2 dagar i veckan max.
Välkommen till Stockholm!
Tror det kostar överallt nuförtiden, och gör det inte det måste man ofta flytta bilen nån gång i veckan pga städning etc, så det blir mycket knatande.
Du har inte nån kompis eller kollega du kan ställa bilen hos?
Vi bor norr om stan men har tyvärr inte mer plats än för vår egen bil, annars kunde du parkera här.
Var i stan är du?
Citera
2020-08-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Välkommen till Stockholm!
Tror det kostar överallt nuförtiden, och gör det inte det måste man ofta flytta bilen nån gång i veckan pga städning etc, så det blir mycket knatande.
Du har inte nån kompis eller kollega du kan ställa bilen hos?
Vi bor norr om stan men har tyvärr inte mer plats än för vår egen bil, annars kunde du parkera här.
Var i stan är du?

Städdagar är väl som regel 1/11 till 15/5?

På vissa ställen kan man stå gratis hela sommaren/tidig höst, finns många på tal i tidigare trådar. Bromma, sen runt om kring svedmyra/bandhagen i söderort tex.
Senast redigerad av fonzen 2020-08-29 kl. 21:41.
Citera
2020-08-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen

På vissa ställen kan man stå gratis hela sommaren/hösten, finns många på tal i tidigare trådar. Bromma, sen runt om kring svedmyra/bandhagen i söderort tex.
Ja kan vara städning, snöröjning, sophämtning, så risk att det är nåt året runt, även datumparkering i vissa kommuner så att man måste flytta bilen varje dag.
Men bra att fylla på med tips, borde ju finnas nåt ställe
Citera
2020-08-29, 21:46
Medlem
80231s avatar
Citat:

På vissa ställen kan man stå gratis hela sommaren/tidig höst, finns många på tal i tidigare trådar. Bromma, sen runt om kring svedmyra/bandhagen i söderort tex.
Var någonstans då?

Till TS; finn någon med tomt, eller sälj bilen om du inte vill slanta för att bilen ska ha en plats att bo på.
Citera
2020-08-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Var någonstans då?

Till TS; finn någon med tomt, eller sälj bilen om du inte vill slanta för att bilen ska ha en plats att bo på.

Valfritt bostadsområde runt om kring dessa tunnelbanestationer. Men du bör kunna hitta närmare stan, kanske nån annan vet.
Citera
2020-08-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evdo
Hej!

Knata en bit?vad betyder en bit och var är du i Stockholm?Svårt med förslag utan att veta.
Citera
2020-08-29, 22:23
Medlem
80231s avatar
Citat:
Valfritt bostadsområde runt om kring dessa tunnelbanestationer. Men du bör kunna hitta närmare stan, kanske nån annan vet.
Du får ställa dig nästan var du vill. Men det kostar.
Citera
2020-08-29, 23:01
Medlem
Citat:
Du får ställa dig nästan var du vill. Men det kostar.

Och nu har jag sagt att svedmyra-stureby-bandhagen är de områden kring den gröna tunnelbanalinjen som stockholms stad inte infört någon boendetaxa på än. Rimligtvis borde man betala avgift tillhörande taxa 4 Enskede men så är inte fallet.
Citera
2020-08-29, 23:08
Medlem
80231s avatar
Citat:
Och nu har jag sagt att svedmyra-stureby-bandhagen är de områden kring den gröna tunnelbanalinjen som stockholms stad inte infört någon boendetaxa på än. Rimligtvis borde man betala avgift tillhörande taxa 4 Enskede men så är inte fallet.
Så det är fortfarande gratis här i vår del av Enskede? Kanske ska skaffa bil då.
Citera
2020-08-29, 23:16
Medlem
Citat:
Så det är fortfarande gratis här i vår del av Enskede? Kanske ska skaffa bil då.

Bor inte längre i Enskede men sist jag kollade så var sockenvägen gränsen mellan avgiftsbelagd och gratisparkering. Ser du ingen taxa skylt i ditt bostadsområde så behöver du inte betala månadsavgift dagavgift eller nån timavgift. Inga 1100kr i böter för att du saknar tillstånd/biljett
Senast redigerad av fonzen 2020-08-29 kl. 23:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in