2020-08-29, 21:06
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Exakt det du säger att du inte är, är du. Och du är möjligen höger i bästa fall i att du är Moderat och inte gillar skatter. Men du är definitivt judeälskare och naiv nyttig idiot för judarna
Så länge man inte skadar nån så skall man sexualisera barn tycker du. Så jävla konservativt bro! Hoppas du skäms när lampan släcks och du får tänka efter när du ligger där i sängen och längtar efter att ha sex med ett barn.
Jag har inget emot judar, så där har du rätt. Jag ser dem inte som fiender. De flesta judar är så sekulariserade att man inte ens märker att de är judar, annat än att de kan ha lustiga namn.

Jag är inte konservativ, om du nu trodde det. Jag har inte sagt något om att sexualisera barn, utan det är dina egna fantasier du applicerar på mig.

Det måste vara jobbigt att vara så rädd som du. Rädd för judar, rädd för muslimer, rädd för bögar.
Citera
2020-08-29, 21:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jag upplevde i alla fall inget sexuellt när min mamma pussade min pappa innan han skulle till jobbet. Jag skulle troligen inte göra det heller om jag vore adoptivbarn till ett homopar.
Kontentan i boken tråden behandlar är en romantisering emellan två 6åringar.

Jag tolkade inte heller en sexualisering mellan mina föräldrar under min uppväxt, jag var inte sjuk i huvudet. Denna bok bjuder däremot in till sexuella tankar, då den ger associationer att man kan vara attraherad emot jämnåriga, det ser jag som problematiskt, och således sticker det i ögonen.
Citera
2020-08-29, 21:42
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Kontentan i boken är en romantisering emellan två 6åringar.
Hade du haft något emot det om 6-åringarna vore av motsatt kön?
Citera
2020-08-29, 21:42
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Att diskutera med troll hör inte till mina främsta lördagsnöjen. Du kan få återkomma när du har mer sakliga argument, förslagsvis när du är nykter.
Rätt i plytet. Det tar jag mig en öl på.
Ontopic. Jag tänker mig att barn utforskar sin omvärld och att de böcker vi vuxna läser för våra barn kan vara pedagogiaka instrument för att öka våra barns förståelse. Jag funderar på att skriva barnbok och missförstådda incels och konspiratoriska tangentbordsnazister för atr öka barnens förståelse för även denna del av vårt samhälle.
Citera
2020-08-29, 21:46
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Hade du haft något emot det om 6-åringarna vore av motsatt kön?
Ja, som jag skrev så sticker det i ögonen på folk när det sexualiseras. Jag är positiv för en accepterande bild kring homo-bi (då det är en naturlig del i ett starkt samhälle), men inte riktat mot barn under 15.
Citera
2020-08-29, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Jag tycker att det är bra. Att vara bög kommer vara mycket enklare och mindre farligt om 10år. Mot vad det var för bara 20 årsen i Sverige..
Jaså, det tror du? Jag tror tvärtom att den förste bögen kommer att ha kastats från ett svenskt höghustak inom tio år, gissningsvis en muslimsk man som som kastas ner av andra muslimska män.

I takt med att Sverige islamiseras kommer toleransen för homofiler och transvestiter att närma sig noll. Det såg vi inte för tjugo år sedan.
Citera
2020-08-29, 21:48
Bannlyst
Ja ska man bli förvånad eller? 90% av alla män på flashback är ju gay inkl. deras patetiska honor. Usch ryser bara jag tänker på hur jävla cringe vissa är ..
Citera
2020-08-29, 21:48
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ja, som jag skrev så sticker det i ögonen på folk när det sexualiseras. Jag är positiv för en accepterande bild kring homo-bi (då det är en naturlig del i ett starkt samhälle), men inte riktat mot barn under 15.
Varför inte? Så länge man utesluter det rent sexuella, är det inga problem.
Citera
2020-08-29, 21:49
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Bar är ju nyfikna och upptäcker och söker sig till information på olika sätt, kan olika ämnen avhandlas pedagogiskt i en barnbok som underlag tror jag att det kan vara ett hjälpmedel. jag har inte läst boken i fråga så jag kan inte ta ställning till den.
Citera
2020-08-29, 21:49
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Varför inte? Så länge man utesluter det rent sexuella, är det inga problem.
Känns som att vi går i rundgång nu.

Att pussas (hångla) är en indikation till sex, vilket snart (med hjälp av media) leder en in på sexuella tankegångar, vilket problematiserar att ens närma sig pussar till (note: mellan) småbarn, mer än vid misstanke om övergrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Bar är ju nyfikna och upptäcker och söker sig till information på olika sätt, kan olika ämnen avhandlas pedagogiskt i en barnbok som underlag tror jag att det kan vara ett hjälpmedel. jag har inte läst boken i fråga så jag kan inte ta ställning till den.
Vill påstå att ditt namn tar bort all veto att beröra frågan.
Citera
2020-08-29, 21:52
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Känns som att vi går i rundgång nu.

Att pussas (hångla) är en indikation till sex, vilket snart (med hjälp av media) leder en in på sexuella tankegångar, vilket problematiserar att ens närma sig pussar till (note: mellan) småbarn, mer än vid misstanke om övergrepp.
Du skriver pussas och därefter, inom parentes, hångla, vilket i min bok inte är synonymer. Redan där har vi en förbistring. Jag tycker att hånglande homo-/heteropar är problematiskt, men inte pussande diton.
Citera
2020-08-29, 21:53
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Du skriver pussas och därefter, inom parentes, hångla, vilket i min bok inte är synonymer. Redan där har vi en förbistring. Jag tycker att hånglande homo-/heteropar är problematiskt, men inte pussande diton.
Vad är skillnaden i ett barns ögon? Puss, puss. Puss, puss.

Dem har inte de konkreta distinktionerna. Pussar är något vuxna gör, alt. föräldrar i tröstande andemening.

Vi går i rundgång, det är nu verifierat. Har du något mer att säga, kör hårt, annars lämnar jag tråden.
Citat:
Jag tror barn ser skillnad på en puss och hångel (som ofta innefattar smek innanför kläderna).
Hångel är tungkyssar, eller är jag bortom räddning då jag missade sexuallektionerna i högstadiet?
Senast redigerad av GoUoD 2020-08-29 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in