Citat:
Att HD undanhåller saker för polisen är uppenbart. Varför vill hon inte berätta att hon känt sig stalkad av SD? Misstänker att hon även undanhållit detta för sina föräldrar, inte kul att berätta om sådant.
Blir som Du orolig över vad som kan hända när NA publicerar detta. SD har nog haft förhoppningar om att det som framkommit i FUP och fiskens avslöjande inte kommit ut till gemene man.
Nu har det avslöjats för alla och jag misstänker att det inte är helt kul i Hjärsta nu, barnen kan läsa, svärföräldrarna kan läsa... jobbig tid för SD (och närstående).
Är det något som SOA tänkt på innerst inne kanske det kommer fram med tanke på att både barn/barnbarn kan vara i fara.
Blir som Du orolig över vad som kan hända när NA publicerar detta. SD har nog haft förhoppningar om att det som framkommit i FUP och fiskens avslöjande inte kommit ut till gemene man.
Nu har det avslöjats för alla och jag misstänker att det inte är helt kul i Hjärsta nu, barnen kan läsa, svärföräldrarna kan läsa... jobbig tid för SD (och närstående).
Är det något som SOA tänkt på innerst inne kanske det kommer fram med tanke på att både barn/barnbarn kan vara i fara.
Ja, en sak att undanhålla för sin a föräldrar och vänner, men i rätten och även i förhören? Särskilt som hon själv åker dit som misstänkt?
Jag kan bara se fyra skäl, var och en för sig eller i kombination:
- hon är rädd för Stefan, han kanske t om har hotat henne, sagt till henne vad hon ska säga
- hon vill skydda Stefan av olika skäl, t ex för att hon älskar honom eller för att han är pappa till hennes barn och det förstör för familjen och barnen
- hon är själv delaktig i mordet på ett eller annat plan
- hon har blivit manipulerd av SD och /eller har blivit så förvirrad av medicinering/stress/ångest så hon inte längre vet varken ut eller in
För mig är det alarmerande att HD är tillsammans med SD igen. Det är för mig underligt och förvirrande.
Och som du säger, i Hjärsta kan stämningen inte vara rolig, även om allt på ytan fortgår som vanligt.