Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
NA idag (bakom betalvägg)
Lite citat:
Här är nya breven som avslöjar misstänkte Hjärstamördarens kontroll: Ser att han loggar in en gång på min mail".
Under rättegången fick ex-frun frågan om vilka kommunikationsmedel som hon använde när hon samtalade med mannen. Hon radade upp flera olika meddelandetjänster. När åklagaren frågar varför de använt sig av olika sätt att samtala med varandra, svarar exfrun att hon inte vet, och att det inte fanns någon speciell anledning till det.
I mailen framkommer det en annan bild. Exfrun beskriver hur 46-åringen tycks läsa deras kommunikation i smyg.
NA har varit i kontakt med exfrun som inte vill lämna någon kommentar.
Slut citat från NA
+poäng till fisken som är vaken och vågar prata! Hoppas det blir fler som tar bladet från munnen... HD/SOA/JG!
Hur mycket mer har HD "mörkat" för polisen vad gäller SD:s beteende före/efter mordet?
Det ska bli intressant att höra vad SD har förklaring till detta "stalking" beteende.
Han kan knappat använda sin krystade förklaring till varför han fotade Lena genom fönstret.
Men SD är en fena på att hitta på helt nya förklaringar, sådant som ingen annan skulle komma på till hans beteende.
Det är ett typiskt svar från HD som visar att hon döljer det hon vet, när hon svarar att hon inte vet varför de använder olika kommunikationsforum för att kommunicera. Det kan inte finnas på världskartan att hon inte minns att det var anledningen till att hon flyttade och att SD ska ha kollat henne så mycket som en gång per timme. Det är inte normalt att fundera på om bilen är buggad!
Det krossar SDs förklaring som är att han uppmuntrade både Lena och HD att träffa andra. Att han t om gav förslag. Ja, med förbehållet att de skulle vara HELT ärliga, helt öppna. Inget annat accepterades.
Faktum är att även det är ett mycket kontrollerande beteende. Men nu var det inte så att SD uppmuntrade dom till att skaffa nya förhållanden på det sättet. Det är bara han själv som vill verka hyvens. Det visar ju den totala kontrollen.
Tyvärr verkar det inte finnas mer än HDs egna ord till S*illen som bevis på denna kontroll. Man önska ju att hon hade tagit någon screenshot på detta. Men HD är inte inne på de här tankarna som Lena hade, att det är ett sjukligt och starkt farligt beteende att ha denna kontroll. Inte mer än att hon kallar det övervakning eller liknade.
Lite rädd blir man nu när detta kommer fram i NA.
Hur ställer sig SD till detta och hur påverkar det SD?
Och vad händer med HDs och S*illens förhållande nu?
Hoppas inget otäckt händer...
Jag blir nästan lite rädd.
Saxat från NA:
"
"Vet att jag aktivt letar efter tecken på att han varit inne i telefonen eller mina mejl. Tittade historiken och ser att han varit inne i mejlen igen...men även att han kollat var min telefon är samt min tidslinje på google. Hade ingen aning om tidslinjen. Den visar alla platser jag har varit på och hur lång tid det tar för mig att transportera mig mellan platser. Har nu stängt av den funktionen."
//
"
Exfrun funderar i ett av breven på om 46-åringen kan ha buggat hennes bil och avlyssnat henne i smyg.
"Jag funderar själv mycket på vad NN gör och inte gör. Tror dock inte att han skulle placera något i bilen för att se och lyssna. Men samtidigt har han förvånat mig innan.”"
//
""
Tror jag sa igår att jag var ganska övertygad om att NN läser min mejl. Jag vet nu med säkerhet att han gör det. Ser att han cirka en gång i timmen loggar in på min mejl", skriver hon."
https://www.na.se/artikel/har-ar-nya-breven-som-avslojar-misstankte-hjarstamordarens-kontroll-ser-att-han-loggar-in-en-gang-i- timmen-pa-min-mejl