2020-08-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Den känslan får jag betydligt mer från På Spåret. Man kan fråga sig hur Parisa Amiri kan så specifika fakta om allt mellan himmel och jord, ibland blir man misstänksam, känns nästan inte mänskligt. Å andra sidan vann Erik Haag också På spåret, så de kanske har hög IQ bara, och kan memorera fakta väldigt enkelt. Janne och Cecilia verkar ju dock göra dåligt ifrån sig med vilje, slänger ur sig första bästa impulsgissning.

Ja, På Spåret tittar jag aldrig på eftersom jag inte tycker att det är så givande, men av det lilla jag sett tycker jag att många deltagare är obegripligt kunniga om specifika detaljer. Men som du säger så har väl en del människor lättare för att memorera fakta - och får de en hint om att vissa områden kan vara värda att läsa in sig på så gör de det.
Citera
2020-08-28, 20:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Ja, vilket psyko. Otäck.

Fast vad gäller Lotta så tror jag snarare att det visade vilket tungt lass Erik drar.

Nu var det några dagar sedan jag såg avsnittet, men Lotta var väl minst lika duktig som Erik den matchen? Ex. slowmo-musiken.
Citera
2020-08-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nu var det några dagar sedan jag såg avsnittet, men Lotta var väl minst lika duktig som Erik den matchen? Ex. slowmo-musiken.

Jo, men generellt känns det som att Erik är den som drar in poängen. Han har väl även nästan tagit alla deras "under pressure"?
Citera
2020-08-28, 21:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Jo, men generellt känns det som att Erik är den som drar in poängen. Han har väl även nästan tagit alla deras "under pressure"?
Ja..Det är väl tydligt. Erik är galet bra. Rätt hundra på att Lottq åker lite snålskjuts. Jag menar..han sopade ju även banan i På Spåret.
Citera
2020-08-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Det är väl tydligt. Erik är galet bra. Rätt hundra på att Lottq åker lite snålskjuts. Jag menar..han sopade ju även banan i På Spåret.
Det är mycket möjligt. Dock verkar Lotta själv vara medveten om detta; har vid ett flertal hört henne säga att ”Erik tar detta, han är vassare”. Erik är antagligen lite bredare i sin allmänbildning. Med det sagt är Lotta absolut inget stolpskott. Geografi kan man vara dålig på även om man är allmänbildad. Kändes lite mer som ett storstadssyndrom. Jag tror ju definitivt att deras seger förra säsongen var betydligt mer bådas förtjänst än när Erik vann på spåret med Martina. Tycker Martina i andra sammanhang har framstått som ganska blåst och inte särskilt allmänbildad
Citera
2020-08-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DongJung
Det är mycket möjligt. Dock verkar Lotta själv vara medveten om detta; har vid ett flertal hört henne säga att ”Erik tar detta, han är vassare”. Erik är antagligen lite bredare i sin allmänbildning. Med det sagt är Lotta absolut inget stolpskott. Geografi kan man vara dålig på även om man är allmänbildad. Kändes lite mer som ett storstadssyndrom. Jag tror ju definitivt att deras seger förra säsongen var betydligt mer bådas förtjänst än när Erik vann på spåret med Martina. Tycker Martina i andra sammanhang har framstått som ganska blåst och inte särskilt allmänbildad

Jag tror att Lottas släpiga och lite underdåniga manér påverkar bilden. Erik har absolut bredare kunskaper, men Lotta är riktig vass inom vissa områden. Har också hänt ett par gånger redan den här säsongen att Lotta varit helt rätt ute men vikt ner sig och gått på Eriks gissning i stället. Hon är raka motsatsen till Parisa Amiri i På Spåret.

Och ja hon hade garanterat sopat banan med Martina.
Senast redigerad av sashilita 2020-08-28 kl. 23:39.
Citera
2020-08-29, 11:32
Medlem
simonvps avatar
Kollar ikapp föregående säsong. Helt sjukt hur de anpassar Under pressure och andra frågor efter Sigge. Är det typ 3 st Under pressure som har haft filmtema när han deltar i programmet? Det är väl aldrig filmtema i något av de övriga avsnitten liksom...

Hajar att det blir bättre tv när det är ämnen och frågor som deltagarna kan, men där blev det för uppenbar favorisering enligt mig
Citera
2020-08-29, 14:25
Medlem
Ganska många halvtråkiga lag den här säsongen. Vad gäller Per Morberg är han bara sorglig. Inte nog med att hans kunskaper i stort sett är obefintliga, det här med att deltagarna bjussar på sig själva är han överlägset sämst på av alla som varit med.
Citera
2020-08-29, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kollar ikapp föregående säsong. Helt sjukt hur de anpassar Under pressure och andra frågor efter Sigge. Är det typ 3 st Under pressure som har haft filmtema när han deltar i programmet? Det är väl aldrig filmtema i något av de övriga avsnitten liksom...

Hajar att det blir bättre tv när det är ämnen och frågor som deltagarna kan, men där blev det för uppenbar favorisering enligt mig

Du är med andra ord inne på samma linje som jag varit i mina inlägg: att frågeprogram anpassas på olika sätt för att bli bra TV. Deltagarna får förhandstips och frågorna anpassas efter vilka som deltar.
Inget konstigt alls att man gör så, för vem vill kolla på ett frågeprogram där varje fråga besvaras med "Öh, jag vet inte..." Men ändå lite intressant att reflektera över tycker jag
Citera
2020-08-29, 15:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Du är med andra ord inne på samma linje som jag varit i mina inlägg: att frågeprogram anpassas på olika sätt för att bli bra TV. Deltagarna får förhandstips och frågorna anpassas efter vilka som deltar.
Inget konstigt alls att man gör så, för vem vill kolla på ett frågeprogram där varje fråga besvaras med "Öh, jag vet inte..." Men ändå lite intressant att reflektera över tycker jag

Definitivt! Då ska det vara rättvist också så att någon i andra laget ligger på samma nivå som den som har en viss ”spetskunskap”. Nu minns jag inte om Sigge i tidigare program mötte någon som var lika slipad som honom i filmkunskap, men det är mycket möjligt att det var så.

Inser att jag kanske hänger upp mig på att det är just Sigge som favoriseras. Det är mycket möjligt att andra deltagare har haft ”gynnsamma” teman de också
Citera
2020-08-29, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Definitivt! Då ska det vara rättvist också så att någon i andra laget ligger på samma nivå som den som har en viss ”spetskunskap”. Nu minns jag inte om Sigge i tidigare program mötte någon som var lika slipad som honom i filmkunskap, men det är mycket möjligt att det var så.

Inser att jag kanske hänger upp mig på att det är just Sigge som favoriseras. Det är mycket möjligt att andra deltagare har haft ”gynnsamma” teman de också

Jag har inte tittat tillräckligt mycket på just Alla mot alla för att kunna uttala mig om enskilda deltagare och favorisering, men jag tror absolut att du kan ha rätt i att deltagarna får en del frågor som passar dem extra bra. Och som någon skrev här innan så är vissa personer bättre på att memorera texter än andra och kan lättare läsa in sig om de får förhandstips.
Citera
2020-08-30, 10:56
Medlem
fittslems avatar
Per Moberg gör bort sig totalt och bekräftar bara vilket tråkigt översittande as han är. Dessutom så är han helt värdelös, han kan ju ingenting.

Ska man leverera i här så ska man antingen:

1. Vara jävligt kunnig, då kommer man undan med resten
2. Vara en färgstark bra person som bjussar på sig själv, kolla Janne Josefsson och Cecilia Brode, dom kan inte mycket men bjussar på sig själva och folket älskar dom.

Sen så är det bra om man är trevlig mot andra, han är ju ett rent mobbande as i senaste programmet mot Filip.

Moberg, har absolut inget att komma med. Till och med så är det ett under att han lyckades med matlagningsprogram tidigare då han är amatörkock.

Tror enbart dom är med här för att synas och då i framtiden kunna skapa nån form av realityserie.

------------------------------

Tycker dom borde tabort eller ge mindre poäng i under pressure. En hel match kan avgöras bara där om personen får ett bra flow och kammar hem 15 poäng.

Frågorna är definitivt riggade efter personers generella kunskaper och underhållningsvärde.

Är imponerad äver Erik och Lotta, nu lägger jag inte i debatten om vem som kan mest av dom då jag inte reflekterat över det, men uppenbarligen så är det inget fel på allmänbildningen där.
Senast redigerad av fittslem 2020-08-30 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in