Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Håller med om att det inte är bevisat. Mycket som hänt långt bak i tiden går inte att bevisa. Vetenskap går inte ut på att bevisa ( helt till 100 %), den går ut på att ta fram förklaringsmodeller av de fakta som finns.
Håller inte med, vetenskapen går ut på att bevisa till 100 %, men att man inte alltid kan göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Visa gärna en observation där Gud skapar något? Eller sänker du kraven då?
Det behövs inte när det gäller evolutionsteorin vs skapelseteorin, skapelseteorin har 1+ när det gäller existensen av att en art förvandlats till en annan art.
Dessutom behöver man inte höja kraven på andra vetenskapliga teorier som till exempel den allmänna gravitationsteorin där man inte heller kan observera själva fenomenet, utan bara efterverkningarna av fenomenet.