2020-08-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är klart att ME-sjuka barn, precis som alla andra sjuka, får beklaga sig. De har det ju jobbigt, ibland jättejobbigt. Men tyvärr har ju ME-förespråkare upprepade gånger just valt att rangordna sjukdomar och kallat ME för ”väldens värsta sjukdom”. (Jag träffade en häromdagen som använde just det ordvalet)

Barn-ME klassifieras som en sjukdom med god prognos enligt stora aktuella uppdaterade studier.
Det är onekligen trots allt skillnad på hur barns sjukdomsprognos påverkar livet och familjen.
Hopp om bättring och god prognos, gör att både barn och familjer står ut med nästan vad som helst i form av operationer eller behandlingar. De räknar ner tiden tills det brukar bli bättre och de har därmed något att se fram emot och vänta på. Det var detta som gällde för barnen i Bjärred.

Man varför såg inte föräldrarna i Bjärred fram mot och väntade på att barnen sannolikt skulle bli bättre?. Varför inte vänta tills Agnes hade varit sjuk i tre hela år - hon skulle kanske börjat bli bättre redan till sommaren? Vad gjorde att man valde att inte vänta?

Förnuftiga uppdaterade föräldrar med barn som har en sjukdom som de efter en viss tid sannolikt kommer tillfriskna från - men föräldrarna vill inte vänta på det? Dessa uppgifter går inte ihop.

Resonemanget är helt orimligt - såvida det inte finns några andra omständigheter som utlöste morden. Omständigheter som polisen bedömt bör hållas undan från offentligheten.
Orolig för att fler börjar ringa in H som pådrivaren? Det är därför du skriver inlägg efter inlägg om samma sak, ältar. Polisen ville inte säga vem som gjorde vad, de anhöriga vill inte säga vem som gjorde vad. Varför? För att båda var aktiva, med lugnande i kroppen men inte tillräckligt för att inte kunna agera. De agerade.
Citera
2020-08-28, 23:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Jag skulle tro att O är den känsligare av de båda. Säkert psykisk skör, inte orimligt med drag av högfungerande autism (vem uppnår professur i momsrätt). Han ballade kanske ur i slutet, H drev honom över stupet. Rigid och stel personlighet, svart eller vitt. Jag tror H är aktören bakom kulisserna.
Rigid och stel personlighet.
Via vem?
Att han var noggrann på jobbet säger ingenting i den riktningen.
Kontrollfreak och annat bullshit är via pianotanten som det sen spunnits vidare på - enbart i syfte att framställa H som en mild, timid och oskyldig person.

Väldigt genomskinlig och patetisk kampanj.

Hon har till och med har helt olika åsikter i tråden versus Höglunds blogg och i boken skenar det rejält om tillsägelserna.
Pinsamt dåligt försök att överdriva och sen tro att det inte syns i text.
En som friskförklarat A sneglande över ett pianolock i drygt trekvart.

Den ger jag inte ett vittnen för gällande bedömningar.

Autism är pianotanten och reviews analyser bland mössor och annat trams.
Jag ger inte ett vittnen för sistnämndas analyser heller - av samma anledning.
Citera
2020-08-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
På vilket sätt skulle hon ha drivit O över stupet? - Menar du att det var hennes idé från första början eller tror du att hon grälsjukt provocerade honom p g a eget mående, tills det brast?

Ja, antar att det fanns en högfungerande autism. - Även tvångsmässig personlighetstyp?

Jag skulle inte vara förvånad om det var H som ströp barnen och O kom bara hem till fullbordat faktum. Han fick ta hand om det sista.
Jag skulle verkligen heller inte bli förvånad om de tillhörde någon sekt.
Citera
2020-08-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rigid och stel personlighet.
Via vem?
Att han var noggrann på jobbet säger ingenting i den riktningen.
Kontrollfreak och annat bullshit är via pianotanten som det sen spunnits vidare på - enbart i syfte att framställa H som en mild, timid och oskyldig person.

Väldigt genomskinlig och patetisk kampanj.

Hon har till och med har helt olika åsikter i tråden versus Höglunds blogg och i boken skenar det rejält om tillsägelserna.
Pinsamt dåligt försök att överdriva och sen tro att det inte syns i text.
En som friskförklarat A sneglande över ett pianolock i drygt trekvart.

Den ger jag inte ett vittnen för gällande bedömningar.

Autism är pianotanten och reviews analyser bland mössor och annat trams.
Jag ger inte ett vittnen för sistnämndas analyser heller - av samma anledning.
Fast har du en professur i momsrätt så är det en halv diagnos.
Jag tror inte för en sekund att H är oskyldig, tvärtom
Citera
2020-08-28, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Fast har du en professur i momsrätt så är det en halv diagnos.
Jag tror inte för en sekund att H är oskyldig, tvärtom
Grov generalisering.
Jag kan dock ge dig ett halvt stilpoäng kom att du skrev "drag av".

Att tro H är oskyldig, som annars varit huvudtema konstant, är mer än dumt med tanke på förundersökning och allt de lämnat efter sig.
Citera
2020-08-28, 23:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Orolig för att fler börjar ringa in H som pådrivaren? Det är därför du skriver inlägg efter inlägg om samma sak, ältar. Polisen ville inte säga vem som gjorde vad, de anhöriga vill inte säga vem som gjorde vad. Varför? För att båda var aktiva, med lugnande i kroppen men inte tillräckligt för att inte kunna agera. De agerade.
Hur ska polisen kunna veta ifall någon eller bägge hade lugnande/insomningsmedel i kroppen när morden på döttrarna utfördes? Förklara gärna om jag missat något väsentligt.

Min tolkning på ovanstående fetad text är att H kunde agera genom att instinktivt göra motstånd vid strypningen.
O kunde agera genom att hänga sig, trots stor mängd lugnande. - Skulle det kunna ses som en alternativ och mera trolig förklaring?
Citera
2020-08-28, 23:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur ska polisen kunna veta ifall någon eller bägge hade lugnande/insomningsmedel i kroppen när morden på döttrarna utfördes? Förklara gärna om jag missat något väsentligt.

Min tolkning på ovanstående fetad text är att H kunde agera genom att instinktivt göra motstånd vid strypningen.
O kunde agera genom att hänga sig, trots stor mängd lugnande. - Skulle det kunna ses som en alternativ och mera trolig förklaring?
Hur ointressant, i en förundersökning som berör mord på två barn, är det att presentera på en pressträff att hon kan göra motstånd?

DE sammanfaller betydligt mer med att DE båda är skyldiga till att ha dödat sina barn.
Att DE kunnat agera.
Citera
2020-08-28, 23:56
Medlem
Citat:

Självklart vet polisen när dödsfallen inträffade och halterna av lugnande. Sen fanns det även ett usb-minne, har du glömt det. Väldokumenterat. Sen är det så klart fritt att tolka saker och ting hur man vill. Det blir definitivt lättare om man bortser från fakta. Polisen var säkra på att båda var i stånd att agera och sa det, tror du som tolkare att de sa det baserat på att hon hade avvärjningsskador. Är din tolkning att polisen pekade ut henne som mördare för att hon var i stånd att göra motstånd?
Citera
2020-08-29, 00:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Självklart vet polisen när dödsfallen inträffade och halterna av lugnande. Sen fanns det även ett usb-minne, har du glömt det. Väldokumenterat. Sen är det så klart fritt att tolka saker och ting hur man vill. Det blir definitivt lättare om man bortser från fakta. Polisen var säkra på att båda var i stånd att agera och sa det, tror du som tolkare att de sa det baserat på att hon hade avvärjningsskador. Är din tolkning att polisen pekade ut henne som mördare för att hon var i stånd att göra motstånd?
Exakta tidpunkten för dödsfallen kan vara nog så svår att fastställa efter 4-5 dagar, tror du inte? Såklart finns uppgifter om halter av lugnande.
USB-minnet - skulle det innehålla information om hur de tänkt gå tillväga eller är det en gissning från din sida?
Båda var i stånd att agera, ja, det är fakta. Klart att hon har gjort motstånd; kroppen reagerar instinktivt. Och man har kunnat uppmäta halten av lugnande för dödsögonblicket. Liksom med O som tar lugnande och hänger sig när medlet börjat verka.
Citera
2020-08-29, 00:27
Medlem
Citat:
Exakta tidpunkten för dödsfallen kan vara nog så svår att fastställa efter 4-5 dagar, tror du inte? Såklart finns uppgifter om halter av lugnande.
USB-minnet - skulle det innehålla information om hur de tänkt gå tillväga eller är det en gissning från din sida?
Båda var i stånd att agera, ja, det är fakta. Klart att hon har gjort motstånd; kroppen reagerar instinktivt. Och man har kunnat uppmäta halten av lugnande för dödsögonblicket. Liksom med O som tar lugnande och hänger sig när medlet börjat verka.
Vad tror du fanns i usb-minnet, gamla familjefoton och säkerhetskopia av testamentet, eller film?
Citera
2020-08-29, 00:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vad tror du fanns i usb-minnet, gamla familjefoton och säkerhetskopia av testamentet, eller film?
Jag väljer x. Istället för att raljera, delge gärna oss övriga minnets innehåll.
Citera
2020-08-29, 00:45
Medlem
Citat:
Jag väljer x. Istället för att raljera, delge gärna oss övriga minnets innehåll.
Tänk logiskt utifrån det som har hänt och sagts. Föräldrarna dukar fram testamente, avskedsbrev och ett usb-minne. Polisen avslutar sin utredning med ett uttalande att båda föräldrarna har deltagit i planerandet och genomförandet av mordet på sina två barn. Man säger även att båda var i stånd att agera. Tycker du att din gissning att polisens slutsats baseras på Hannas avvärjningsskador är den mest rimliga eller att usb-stickan har lagts fram med ett syfte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in