2020-08-28, 22:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Helt sanslöst.
Enligt svenska politiker och journalister så "går det inte" att utvisa islamister, terrorister, våldtäktsmän, mördare, banditer. Men det går bra att utvisa en vanlig dansk.

De förstnämnda har lyckats bli Svenska medborgare genom att valsa igenom processen i sin helhet. Paludan har inte ens ansökt om uppehållstillstånd.
Däri ligger skillnaden.
Citera
2020-08-28, 22:24
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Jag tycker att koranbränning borde bli en tradition!

Så bränner vi Talmud samtidigt också

Bibeln då. Är inte den värd att brännas, eller?
Citera
2020-08-28, 22:25
Medlem
Grisbrottarens avatar
Kan inte ni vanliga människor i Malmö ordna en schysst och smart protest mot att polisen grep de som spelade fotboll med koranen och visa att yttrandefriheten är viktig genom ett s k "statement". Så här:

Minst 100 personer samlas på torget där de som spelade koran-fotboll greps. Alla tar med sig varsin bok; det kan vara Dostojevskis Idioten, Svea Rikes lag, Strindbergs Svarta fanor, Nils Holgersson, Hattresan, Maos lilla röda, Das Kapital, Rushdies Satansverserna, Nozicks Anarchy, State and Utpia, Bibeln på arabiska, Arpis Genusdoktrinen eller en hembygdsbok om Kågedalen. Och så ställer ni er och spelar fotboll över hela torget tills polisen kommer dit och undrar vad som pågår, varpå de utsätts för naiva och hånfulla kommentarer om hyckleri och Ray Bradbury. Någon kan väl klä sig som domare och recitera yttrandefrihetsgrundlagen också.

Ring gärna och tipsa media i förväg, så att de kan rapportera om något positivt som händer i Malmö någon enda gång.
Citera
2020-08-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Yes, och hon sa att det inte blev någon manifestation i dag vid lunch, utan nu på kvällen när fler och fler börjat samlas i den där korsningen. Eller hur det var. Samtidigt sa hon att det är förvånande att polisen inte gick in och bröt upp detta tidigt. Jag tycker nog ärligt talat att nyhetsankaret är mer irriterande med alla sina ledande frågor.

Det var en skön Imam som sa att polisen borde gå in med mer våld som andra länder. Han har så klart helt rätt att det skulle stävjas direkt innan det blev våldsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej. Staten saknar resurser att sätta in om det slår slint o tar eld i flera större städer samtidigt.

Jag är tveksam om äns svensk militär har kunskap, metoder o lämplig material o mannskap att ingripa.
O även om så kommer en socialdemokratisk regering aldrig ge klartecken att sätta in militär mot svenskar på svensk mark av sentimentala o ideologiska skäl.

O militär som inte får skjuta fiender gör ingen nytta. Än värre blir det om de själva blir skjutna o skadade.

Så en billig lösning för tillfället är att porta politikern Rasmus o låsa in Dan.
(Min fetning)

Menar du på fullaste allvar att packet på Malmös gator som i detta nu eldar bilar och kastar sten på polisen är svenskar? Är du på riktigt dum i huvudet!?!
Citera
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Ännu en gång bevisar dessa människor att de är kvar på stenåldern.

Jag kan förvisso tycka att det är ett stenåldersbeteende att provocera människor genom att elda upp föremål. Vill man uttrycka missnöje eller kritik gentemot en företeelse (islam i detta fall) gör man det genom att ta en debatt, skriva en debattartikel eller dela ut flygblad. Inte genom att provocera fram upplopp som kommer kosta oss skattebetalare hundratusentals, kanske miljontals, kronor.

Paludan borde vara glad att han nekas inträde till Sverige under de kommande två åren. Jag tror definitivt att han underskattar faran med att anordna koranbränningar. Men å andra sidan lär det också finns extremister i Danmark som är ute efter att släcka hans liv.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-28 kl. 22:31.
Citera
2020-08-28, 22:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Ca 1min 20 sek in så ser man en ung man komma gåendes i bakgrunden med två bildäck han förmodligen ska slänga på brasan.

Ja, de hamnar i brasan. Det ser man sen.

Kul att SVT filmar ett pågående brott.
Citera
2020-08-28, 22:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Jag tycker att koranbränning borde bli en tradition!

Så bränner vi Talmud samtidigt också

Paludan skulle omedelbart förlora sin status om han brände en Talmud.
https://twitter.com/Intoleransen/status/1291383869082603521
Citera
2020-08-28, 22:29
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej. Det här har legat i luften länge. Frustationen kokar då: många blivit av med företag o jobb eller håller på att förlora företag o jobb. Många har inte kunnat resa hem på semester. På nogot sätt har man lyckats piska i dem att polisen o Sverige är strukturellt rasistiska. Det är svennens fel. Då känner många att det är dags att straffa svennen.

Dan o Rasmus är de som får bli symbolen för den urladdning som nu har startat. Men egentligen inte har med någon koran att göra.

Lika lite som den globala ekonomiska krisen är orsakad av covid-19.

Jag ger det 50/50 att missnöjet kommer sprida sig under flera dagar.

Haha, nu tror jag inte någon av dessa herrar någonsin haft en hederlig inkomst i Sverige.
Citera
2020-08-28, 22:30
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Paludan skulle omedelbart förlora sin status om han brände en Talmud.
https://twitter.com/Intoleransen/status/1291383869082603521

Ja, jag vet. Du har visat den där bilden ett par gånger nu. Sionister ska provoceras också.
Citera
Medlem
WalterDeSilvas avatar
Är det för det första olagligt att bränna en religiös bok som man själv har äganderätten över?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Det var en skön Imam som sa att polisen borde gå in med mer våld som andra länder. Han har så klart helt rätt att det skulle stävjas direkt innan det blev våldsamt.
Ja, där ser man. Någon enstaka gång har man ju sett vettiga imamer på TV, men de måste vara väldigt få. Deras församlingsmedlemmar är kanske inte heller så lätta att ha och göra med.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-08-28 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in