2020-08-27, 22:32
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHero6
Har ip-tv blivit olagligt att abonnera på? Har för mig att det var OK innan då man inte spelade in utan man streamade endast, ok enligt lag men kanske i gråzonen, har det ändrats?
Vad jag vet har inget ändrats. Är väl i princip lika olagligt som att streama film från Dreamfilm, popcorntime eller liknande pirattjänster. Skaffa dig en vpn om du vill ta det säkra före det osäkra.

Om man jämför med tillslag inom fildelning så går polisen i nio av tio fall efter väldigt stora distributörer, inte konsumenter då det är ett stort slöseri med tid.
Senast redigerad av tinybits 2020-08-27 kl. 22:36.
2020-08-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Vad jag vet har inget ändrats. Är väl i princip lika olagligt som att streama film från Dreamfilm, popcorntime eller liknande pirattjänster. Skaffa dig en vpn om du vill ta det säkra före det osäkra.

Om man jämför med tillslag inom fildelning så går polisen i nio av tio fall efter väldigt stora distributörer, inte konsumenter då det är ett stort slöseri med tid.

Vad jag vet så har väl ingen slutanvändare i Sverige blivit dömd för att ha tittat på iptv.

Så VPN är i mina ögon onödigt.
Möjligtvis om man har en internetleverantör som strular ihop med iptv så kan man ju testa om det funkar bättre med VPN.
2020-08-28, 08:25
Medlem
Det kom en uppdatering i morse till Tivimate som jag använder till min Nvidia Shield. Jag installerade och nu syns inga av mina VOD-filmer eller serier. Dessa grupper är borta. Alla Tv-kanaler fungerar dock. Beror det på uppdateringen eller är det något annat som har hänt?
Jag har R***d.
2020-08-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Det kom en uppdatering i morse till Tivimate som jag använder till min Nvidia Shield. Jag installerade och nu syns inga av mina VOD-filmer eller serier. Dessa grupper är borta. Alla Tv-kanaler fungerar dock. Beror det på uppdateringen eller är det något annat som har hänt?
Jag har R***d.

Det är 3.0.0? Skituppdatering som är misslyckad. Bara att nergradera till förra version
2020-08-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Det är 3.0.0? Skituppdatering som är misslyckad. Bara att nergradera till förra version

Ja, det är Tivimate version 3.0.0. Jag har fått för mig att det är en stor uppdatering som bland annat innebär att man får information om alla VOD-filmer och serier. Jag hade sett fram emot den.
Menar du att det beror på uppdateringen att jag inte ser mina VOD-grupper nu?
Hur nergraderar man i så fall?
2020-08-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ja, det är Tivimate version 3.0.0. Jag har fått för mig att det är en stor uppdatering som bland annat innebär att man får information om alla VOD-filmer och serier. Jag hade sett fram emot den.

Skulle misstänks det då jag sett andra rappotera om problem. Du behöver nog ta bort tivimate och hämta .apk filen för en äldre version
2020-08-28, 14:30
Medlem
Har IPTV på Nvdia Shield på en atvn vilket fungerar utmärkt.

Har nu köpt en Android tv Thomson 40fe5606, och kör tivimate på den. Det laggar mycket på de flesta kanaler och FHD fungerar knappt alls. Är det på grund av tvn??

Kör med kabel till både shielden och tvn.
Har 250 lina.
2020-08-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Har IPTV på Nvdia Shield på en atvn vilket fungerar utmärkt.

Har nu köpt en Android tv Thomson 40fe5606, och kör tivimate på den. Det laggar mycket på de flesta kanaler och FHD fungerar knappt alls. Är det på grund av tvn??

Kör med kabel till både shielden och tvn.
Har 250 lina.

Testa vad du får för hastighet på din nya tv. Ladda ner någon app och mät om du verkligen får 250 på hastigheten.
2020-08-28, 15:56
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Dina VOD finns under TV Shows samt Movies efter uppdateringen. Och inte som grupper där länderna är.

Klicka vänster från länderna så ligger dom under Movies eller TV Shows. Med logo, betyg, filmens story osv.
2020-08-28, 15:57
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen

Funkar helt exemplariskt här. VOD ligger under TV Shows samt Movies. Vadå skituppdatering?
2020-08-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dina VOD finns under TV Shows samt Movies efter uppdateringen. Och inte som grupper där länderna är.

Klicka vänster från länderna så ligger dom under Movies eller TV Shows. Med logo, betyg, filmens story osv.

Jag har testat det, men det finns inget till vänster om länderna (Live-grupperna).
De ska vara synliga enligt inställningarna "Hantera grupper".
2020-08-28, 16:43
Medlem
Citat:
Jag har testat det, men det finns inget till vänster om länderna (Live-grupperna).
De ska vara synliga enligt inställningarna "Hantera grupper".

Nu hittade jag det. Om jag trycker på bakåtknappen två gånger så kan jag ta fram den menyn. Däremot om jag trycker på mittenknappen (som jag brukar göra) och sen till vänster så går det inte att ta fram den menyn.
Får se om jag kan ändra i inställningarna så det fungerar på sättet jag är van vid eller om jag måste lära om mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in