2020-08-28, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Har det varit mycket bilbränder ikväll?

Det brinner flera på olika adresser i Rosengård och Malmö just nu.

Ett underjordiskt garage brinner också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Dom har visat mod och nu verkar det bli upplopp i Rosengård och Islam visar sitt rätta ansikte. En person med mindre mod ska inte sitta och kritisera en person med mer mod.

Mitt mod vet du ingenting om. Var det någon människa med sina kognitiva förmågor intakta som trodde att koranbränningen inte skulle leda till denna typ av motreaktioner. Svara nu på mina frågor istället för att komma med personliga påhopp.
Citera
Medlem
Fred Friendlys avatar
Amen va fan. Tycker att bränna koranen känns så jävla hjärndött. Men detta är minst lika hjärndött. Som imamen Muric skrev på Facebook. ”Jag skäms. Svenska folket förtjänar inte det här”.
Citera
2020-08-28, 21:47
Medlem
Polisen verkar ha lämnat Rosengård. Det brinner fortfarande rejält.
Citera
2020-08-28, 21:47
Avslutad
SVT Play sände direkt nyss. Polisen har lämnat trots pågående stort upplopp och massiva bränder.

https://www.svtplay.se/video/27994663/nyheter-direkt/protester-mot-koranbranning-i-malmo
Citera
2020-08-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Amen va fan. Tycker att bränna koranen känns så jävla hjärndött. Men detta är minst lika hjärndött. Som imamen Muric skrev på Facebook. ”Jag skäms. Svenska folket förtjänar inte det här”.

Naj. Dem förtjänar det i vis mån.

Om man tycker att det är okej att provocera.
Så förtjänar dem det i vis mån.

Men jag tror att många uppskattar någonstans att man försökte stoppa Rasmus från att ta sig in.
Citera
2020-08-28, 21:49
Avslutad
Enligt SVT har det smällt och kastats stenar "hela kvällen".
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
SVT Play sände direkt nyss. Polisen har lämnat trots pågående stort upplopp och massiva bränder.

https://www.svtplay.se/video/27994663/nyheter-direkt/protester-mot-koranbranning-i-malmo

Inget oväntat med tanke på hur fega svenska polisen är och hur de viker sig mot våldsverkare när det är araber och somalier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Nej, men deras reaktion var lika förutsägbar som att björnar skiter i skogen. De som tycker om att provocera kommer skrika ”vad var det vi sa!?”, och de som föredrar konstruktiv dialog, vilket trots allt utgör det absoluta flertalet kommer likt mig mest anse att detta klappskaft bara bevisat sin totala idioti, medan extremvänstern kommer fortsätta skrika rasist. Således är ingenting vunnet.

För att vi accepterar det ja. Så fort det brinner i förorten skyller man alltid på skit som att det finns för lite ungdomsgårdar och socioekonomiska faktorer.
Citera
2020-08-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Vissa grupper är verkligen världsmästare på att bekräfta folks fördomar....

Vad menar du?
Citera
Medlem
Nu verkar det ha tagit hus i helvete i Malmö, håll i hatten nu blir det åka av 😀
Citera
Medlem
Finns det ingen livesändning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här