2020-08-28, 20:38
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Var det denna kärleksdemonstration som hotade rikets säkerhet?

Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Kristna bryr sig inte om häcklare på samma sätt. De skulle antagligen inte bry sig ,än mindre kalla på polis

Naturligtvis.

Paludan hade blivit bjuden på kaffe och bullar, och någon som kanske ville lyssna.
Med andra ord en kärleksmanifestation.
Utan hot om våld.
Jag är inte säker på att sådana som Orrenius begriper skillnaden..
Citera
2020-08-28, 20:41
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Frt "lustiga" är att i Sverige så får alla protester mot mångkulturen alltid motsatt effekt.
Svensk massmedia går DIREKT till frontalattack och förlöjligar, svartmålar, hänger ut, talar ner alla och var och en som har fräckheten att inte navigera rätt i åsitkskorridoren, går sedan massivt till försvar för i det här fallet de muslimska företrädarna.

Det finns liksom inget utrymme i Sverige för åsikter, protester och demonstrationer eller aktioner som inte ligger svenska massmedia i fatet. Bloggare, debattörer, vloggare, influencerns, alla som vägrar hålla sig i korridoren bespottas och förföljs. Och de har även myndighetssverige i ett punggrepp som tex när polisen backar med svepskälet "kan inte garantera säkerheten". För vilka? Er själva?

Ja, polisen behöver ju skydd från kollegor att åka till sin nya arbetsplats i Rinkeby. Polisen är ju räddare än vad de gängkriminella är vilket blir ett problem.

När det gäller svensk media har jag gett upp helt enkelt. Dock önskar man att de sakta men säkert sänker sig själva med sin åsiktsagenda.
Citera
2020-08-28, 20:42
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Var det denna kärleksdemonstration som hotade rikets säkerhet?

Bra poäng! Fredens religion osv blabla jamen dåså borde vara noll problem att skoja lite med att bränna nån gammal bok? Borde ju vara bättre än att bränna bilar för 100000?

Orrenius är ett särskilt miffo. Förstår inte vad det är för fel på den idioten. Han hatar Sverige och vill förvandla det till Mellanöstern. Jag tror att han lider av nån allvarlig personlighetsstörning.
Citera
2020-08-28, 20:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/branna-bocker-ett-fordolt-hot-om-att-annat-ska-brannas

Annat skall brännas. Så vad säger Imamen om Fatwan mot Lars Viljks? Det är väl fördolt att andra skall mördas?

https://www.svd.se/fatwa-forbjuder-dodshot-mot-vilks
Citat:
Det europeiska fatwarådet tar avstånd från dödshotet mot konstnären Lars Vilks och Nerikes Allehandas chefredaktör Ulf Johansson efter publiceringen av profeten Muhammed som rondellhund. En fatwa ska utfärdas och hotet ska förklaras som haram, alltså förbjudet enligt islam, rapporterar Sveriges Radios Ekoredaktion.
Citera
2020-08-28, 20:49
Moderator
-Info-s avatar
Nu brinner det:

Citat:
SVT:s reportrar på plats beskriver att stämningen är upprörd. Folk har tänt fyr på någonting, oklart i nuläget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ordningsstorning-i-malmo-300-personer-delaktiga
Citat:
Stora protester mot koranbränning på Rosengård

En brand har anlagts på platsen och brinnande föremål har kastats mot polisen.

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-28/protest-mot-koranbranning-orsakar-trafikproblem
Senast redigerad av -Info- 2020-08-28 kl. 20:51.
Citera
2020-08-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Självklart har jag rätt. Att du inte klarar att bemöta nått jag skrev understryker detta.

Sen håller jag dock med dig, många slemmiga liberaler som vill ha massinvandring pga pressa löner osv billig arbetskraft. Under sken av att vara humanister. Det är naturligtvis vidrigt.

Sen är det ändå faktum att islam inte kan samexistera med ett sekulärt Sverige. Vilket säkert några naiva sossar tror.

Jag har inget hat mot andra folk, men de ska stanna i sina länder. Du måste väl förstå att vi svenskar inte vill underkasta oss en främmande religion och kultur i vårt eget land? Vem vill det liksom.

Det är ju tråkigt.
För kristna är ju så moderna att dem kastar bomber i deras länder.

Dem använder knogarna.
Söta gulliga Sverige och allt annat som du påstår vara bättre än muslimska länder.
Säljer mer vapen än något annat diktatur land.

Hur kommer detta sig?

Bränna en bok.
Som människor valt att tro på.
Och stötta det som ett litet barn.

Visar på att ni är mer inavel än vad muslimer är.
Senast redigerad av SvartInombords 2020-08-28 kl. 20:55.
Citera
2020-08-28, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nu brinner det:
Nu fick Park och Paludan igenom sin poäng. Mission accomplished med andra ord.

Hoppas blattarna gör livet surt för Skånepolisen.
Citera
2020-08-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Det är väldigt tyst från Rosengård. Har muslimerna lärt sig att kravaller, bråk och våld endast skämmer ut dem själva?

Jag börjar nästan tro att man kan ha dialog och debatt med dem på grund av tystnaden.

Islamisterna har vunnit, Sharia råder och svenskarna har kapitulerat villkorslöst. Finns inget att bråka om mer.
Citera
2020-08-28, 20:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Verkar vara kaos i rosengård nu enligt aftonbladet.

Lust att länka?

Jag letade på Aftonbladet och hittade ingenting om det..
Citera
2020-08-28, 20:55
Medlem
Ja...då var det bevisat. Sverige är ett stat som Ryssland, Belarus, Kina eller Nordkorea, där polisen fattar politiska beslut som strider mot grundlagen och yttrandefriheten och agerar springpojkar åt PK-maffian.

Personligen är jag emot bokbränning. Skitsamma om boken heter Koran, Mein Kampf eller Kapitalet. Men! Om polisen tillåter BLM-cirkus under pågående epidemi, då bör även Koran-cirkusen vara tillåten. När man nu tillåter den ena men förbjuder det andra då tar man klart ett politiskt ställningstagande åt vänsterhålet...vilket polisen bör inte göra!
Citera
2020-08-28, 20:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Lust att länka?

Jag letade på Aftonbladet och hittade ingenting om det..

Här finns ett par länkar:

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-28/protest-mot-koranbranning-orsakar-trafikproblem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ordningsstorning-i-malmo-300-personer-delaktiga
Citera
2020-08-28, 21:00
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Låt nu koranen brinna i oannonserade tillställningar inför varje helg i protest runtom i landet precis som Sverige nu har brunnit i åratal. Man får inte vika ner sig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in